Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
889 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ перенесены. Интимъ до того помогла
и злость людская: примѣшалося до того
и богомерзское святокрадство и видер-
ство, што и самъ противникъ призна-
ваетъ. А Кройника Грецкая и Словен¬
ская въ собѣ то маетъ: «ижъ гды, ло¬
витъ, Латинникове, Римляне, Венетове,
Французове и Нѣмци фортелне Констан¬
тинополь опановали, на той часъ много
мощій, образовъ чудотворныхъ и иныхъ
святыхъ речій побрали, и рвали одны
святокрадствомъ зъ самихъ церквій, а
ивыи одинъ у другого подкрадали, и
такъ кождый до своихъ краинъ пороз-
силали». Ало речетъ, снатъ, хто «чому
святый допустилися брати тымъ, кото¬
рый не були правовѣрніи?» Отповѣдаю:
што речетъ, гды видиійъ, же Богъ
злымъ добре чинитъ? изали ихъ для
доброти Бозской за добрыхъ мѣти бу¬
детъ? Не розумѣю! Доброть абовѣмъ
Возская показуется имъ, не жебы ихъ
злость аппробовати мѣла, але абы ихъ
отъ злой дороги отвернула. Што ре-
чешъ, гды слышитъ, же Богъ пророки
свои въ неволю до Вавилону запрова-
дити допустилъ Езекіиля, Даніила и
инихъ, Іеремѣи пророку въ Египтѣ уби-
ту быти и тамъ погребену!? ІИто ре-
четъ, ижъ пророковъ и святыхъ Гос¬
подь Богъ допустилъ мучити, а пѣко-
торихъ тѣла попалити 'и попелъ ихъ
розвѣяти?! Зачимъ якъ тымъ тамъ му¬
чителемъ, ижъ оны святыхъ и у себе
мѣли и дотикалшгя ихъ, не чинитъ то
аппробаціи въ вѣрѣ, такъ тѣ Латин-
ііикомъ, ижъ они многихъ святыхъ тѣла
у себе маютъ, не чинитъ жадной пев-
ности о ихъ ѣѣрѣ. Смотрѣніемъ теды Бозскимъ невымов-
нимъ, якомъ реклъ, мощи святыхъ въ
заходніи стороны перенесены быти суть
допущены, а якобы зъ умыслу такъ
суіъ засланы. Богъ абовѣмъ, якъ пре¬
добрый и многомилостивый о спасеніи КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 890 людскомъ Промислникъ, который доб-
римъ и злымъ добре чинячи частокротъ
и обявещшъ бывати допущаетъ ку доб¬
рому нашему, як^ гди ангеломъ въ осо¬
бахъ святыхъ мужей оказоватися ку
исправленію людскому позволяетъ. О
чомъ божественній Аѳанасій, въ вопро¬
сѣ своемъ 26, и Василій Великій, въ
книзѣ <0 Св. Духу» ко Амфилохію, въ
главѣ 16. Тымъ, заисте, смотрѣніемъ
своимъ Бозскимъ и мощи, то естъ части
костей и тѣлъ святыхъ своихъ, удалити
допустилъ Господь Богъ въ костелы
Римскій. По смотрѣнію абовѣмъ особли¬
вомъ Бозскомъ и по добрОтливости Ег(*
невимовной, а зъ премногой любве и
рачителства святыхъ Божіихъ, сталося
то. Который видячи, ижъ Римляне едно-
сти вѣры и церкве всходной отступили,
и ижъ живыхъ вѣ тѣлѣ святыхъ патрі¬
арховъ, и иныхъ учителевъ не хотѣли
услухати, волаючи на нихъ, абыся на¬
вернули, — теды сами двигнулися, и
части певніи мощей своихъ допустили
Перенести въ костелы Латинскій, взы-
ваючи папежовъ и всѣхъ Латинниковъ,
абыся знову до церкве всходной, якъ
вдчалной, навернули, показуючи въ ней
правдивую вѣру и збавене певное чу¬
дями, который ся тамъ ставали, увѣ-
ряючи ихъ и обличаючи ихъ зловѣріе.
Звыклъ абовѣмъ Господь Богъ благо¬
дать свою и дары не толко вѣрнимъ и
православнымъ, але иногды й зловѣр-
нимъ и недостойнымъ даровати, якъ о
томъ Василій святой, въ «Пытаняхъ
постническихъ», въ главизнѣ 221: «а
то, мовитъ, же ласку Божію або даръ
приймати недостойному не естъ дивно;
Богъ бовѣмъ часу добротливости и дол¬
готерпѣнія солнце свое розсвѣчаетъ на
злыхъ и на добрыхъ, а многокротъ и
на пожитокъ». То Василій святый. Зачимъ, якъ недостойніи и грѣшніи,
дарами Бозскими злостій своихъ за доб- Библиотека "Руниверс1