История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
887 « ПАЛИНОДІЯ >, СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 888 саранчу тую шкодливую, хруща, гусе¬
ницу и робацтво, который суть вели¬
кимъ войскомъ Господа Бога нашего,
пшеницы ихъ и виннымъ матицамъ шко-
дячіи. На туюжъ утѣху позираючи, мов-
лю, ижъ всемилостивый Богъ внесетъ
окрутника того немилосердного Турка,
выверженого и опущоного Измаиля, а
помилуетъ улюбленпого ему Израиля;
дастъ церкви своей святой покой и бла¬
гословеніе, и не будетъ завстижена на
вѣки; привернетъ ей дни еи первый
щасливыи, и царствовати еи зъ собою
учинитъ на вѣчніи вѣки. Хотяжъ бо-
вѣмъ згрѣшили Грекове, вѣры еднакъ
въ Бога въ Тройци единого православ¬
ной не отмѣнили, и Бога (который ихъ
сотворилъ, промишляетъ о нихъ и пе-
чалуетъ) не отступили; але души свои
первѣй положити суть готовы, нѣжли
правдивой своей христіанской вѣры, и
въ паменшей !) чертѣ отстунити, але
статечне за помочю Божіею онуюзахо-
вати хотятъ и усилуютъ/ РОЗДАЛЪ ОДИННАДЦАТЫЙ. Части II, розд-влу XI, артикулъ I. Л ипсана 2) або мощи, то естъ
кости и тѣла святыхъ зъ кра¬
евъ всходныхъ, который быся
въ Латинскихъ находили кос¬
телахъ, не ствержаютъ папе- жевъ Римскихъ вѣры. «Отецъ вашъ, иже есть нанебесѣхъ,
солнце свое сіяти творитъ на злыя и
благія, и дождитъ на праведнія и на
неправедныя» 3). Предобрый и преми¬
лосердный Господь Богъ, ку познанью
правды и дороги збавенной людъ свой *) Въ подлинникѣ «вшелякой». Исправлено
но списку Толстова а) то Хеібаѵоѵ — остатокъ, останки; отъ
Хеіиш, буд. Хеі^о)—оставляю, покидаю. А) Матѳ., гл. 5, ст. 45. побужаючи, добродѣйства свои справед¬
ливымъ и грѣшникомъ, добрымъ и злымъ
подавати, и добротливостью самихъ
грѣшниковъ до покуты звыклъ приво-
дити. Якъ о томъ божеств. ап. Павелъ
вѣдати даетъ, мовячи тыми словы: «бла¬
гость Божія на покаяніе тя ведетъ»*) 4).
Тойже Господь Богъ гды людъ свой до
заховываня воли своей Боской привести
хочетъ, иногды ангеловъ, а иногды му¬
жей святыхъ до нихъ посилаетъ, иногды
зась иншихъ размаитихъ способовъ за¬
живаетъ, дары даетъ, и чуда творитъ
ку позысканью чловѣка, нѣчого не пре¬
зиравши. Якъ гды солнце свое чи¬
нитъ свѣтити, и на землю дождити такъ
для добрихъ якъ и для злыхъ, якъ гды
безъ жадной его вины, людъ Израил-
скій мѣти зезволилъ въ Египтѣ презъ
лѣтъ чотириста въ способъ неволи, абы-
ся отъ нихъ Египтяне научили знати
одного правдивого Бога, который ство¬
рилъ небо и землю, которого Израиль¬
тяне хвалили, и якъ былъ подалъ скри-
ню примиря своего вмѣсто плѣненого
неводника до Филистиновъ, абы, чудов-
не зъ ними розмовляючей, оной были
услухали, и правд вого Бога, которого
Израильтяне хвалили, были познали. Въ
якій способъ и Латинскому народови
добродѣйство свое Бозское учинилъ, гды
до нихъ нѣкоторихъ святыхъ своихъ
тѣла и кости зъ краевъ всходнихъ по
смотрѣніи своемъ неизреченномъ пере¬
несены быти допустилъ, не на аппро-
бацію якобы доброй вѣры ихъ, але при-
водячи и навертаючи ихъ до правдивой
доброй вѣры и до едности святой церкве
всходней, до оной старожитной вѣры,
у хвалъ, звычаевъ и законовъ церков-
нихъ, которыми они погордивши, пока-
совали ихъ. Не всѣ еднакъ тымъ про-
мисломъ Боскимъ суть въ тамтотъ край 4) Римл., гл. 2, ст. 4. Библиотека "Руниверс1