Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
88;> « ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫОТЕІІСКАГО, 1С21 ГОДА. 884 михъ Уграхъ, якъ ся сами називаютъ
Маджарехъ, мовитъ: «ижъ бы выбрав-
шися два княз» Угорскій зо всею
своею моцью, пришли до Константи¬
нополя зъ покорою и любовію, просячи
о святое крещеніе, а принявши верну-
лися въ свою землю зъ епископами
Грецкими. По которыхъ тамъ приходѣ
Стефанъ князь увѣрилъ. Лечъ Латин-
пикове подъ часъ войны Грековъ зъ
Турками, тыхъ Угровъ на свою, мо¬
витъ, злочестивую вѣру перевернули».
Тамъ же заразъ придаетъ и ово, ижъ
«Володимеръ, Госкій царъ, зо всѣмъ
споимъ народомъ принялъ вѣру Хри¬
стіанскую зъ Константинополя». Уважайже, православный чителнику,
якъ Богъ Святый церкви своей нагоро¬
дилъ отпаднепье Римлянъ и Латинни-
ковъ—наверненьемъ незличоныхъ Ма¬
лой и Великой Россіи народовъ. Ува¬
жай собѣ и то, якъ противникъ все тое
што колвекъ зъ «Соборника» приво¬
дитъ, противъ костелови Римскому при
водитъ, гдыжъ ся въ той, отъ него при-
веденой, Исторіи (описаню) Латипникове
пазиваютъ губителми земли христіан¬
ской, и церковъ Божую утискуючими, а
вѣру ихъ тамъ же называетъ скверною
и злочестивою. На войну Іоанна ІІалеолога и Сер¬
бовъ зъ Турками отповѣдаю, ижъ то
до вѣры гоьчого не маетъ, ан» Грецкую
зноситъ, аня> Латино-Римскую потвер-
жаетъ. Придаю до того на оказалшее
поконанье въ той справѣ отступниковъ
ово, ижъ монахъ Исаія, въ иредосло-
віи своемъ на книгу св. Діонисія
Ареопагита,"о той то войнѣ зменкуючи,
жадной взмѳнви о скараню томъ, о ко¬
торомъ отступникъ правитъ, не учи¬
нилъ. Который, гды бы войны оной
межи Греками и Турками розумѣлъ для
вѣры каране Божее на Грекахъ быти,
не ванехалъ бы былъ о томъ припомя- | пути, особливе маючн причины въ той
книзѣ св. Діонисія. Напродъ, на книгу
<0 священноначаліи», въ которой на
три чины строеніе церковное естъ роз-
дѣлено, то естъ на діаконы, пресви¬
теры и епископы, гдѣ якъ Діонисіеви,
такъ и тому Исаеви причина была
Римского бискула и его преложенство
почтити. Лечъ того якъ Діонисій свя¬
тый, такъ Исаія, хотяжъ того часу
контроверсія о томъ была, не учинили,
то естъ четвертого начала въ бискупѣ
Латино-Римскомъ не выставили. Повто-
ре, въ книзѣ «О божественныхъ име¬
нахъ», выкладаючи овый Діонисіевъ
текстъ,«единъ источникъ пресуществен¬
наго Божества—1Отецъ, и потакатель
Божества—Отецъ, а Сынъ и Духъ—
отрасли Богосажденвіи», не приложилъ
нжчого по теперешней Латинской вѣрѣ.
А того часу о томъ была контроверсія,
и овшемъ противъ ихъ розумѣню вы-
кладаѳгъ. Отколь ясная [речъ], ижъ
! якъ онъ, такъ и всѣ иншіи писателевс
' исторіи той военъ Турковъ зъ Греками
не розумѣли того за грѣхъ розерванья
якого каранемъ надъ Греками. Попе-
: важъ то надъ солнце яснѣйшая речъ
! кождому зъ оныхъ вѣковъ пожилому
: вѣдома была, же не Грекове, але Рим-
і ляне розорване церковной единости учи-
I нили; Римляне едность царства розо-
рвали, другого собѣ на заходѣ царя
! обравши; Римляне едность вѣры розо-
• рвали, символъ вѣры придаткомъ зпро-
; фановавшн. Отколь зъ потребы выникло
1 едности церковной розорванье. Зачимъ
всѣ вѣковъ оныхъ скрибентове грѣхъ
едности церковной розерванья на папе-
жахъ Римскихъ лежати видячи, якъ
! ся то вышшей доводве показало, военъ
■ тыхъ Турковъ зъ Греками за скаране
| на Греки отъ Бога, якобы для ро-
зорваня едности церковной допущеное, ! не розумѣли. Библиотека "Руниверс