Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
881 «ПАЛИНОДІЯ», Сбч. ЗАХАРІИ КОІШСТЕНСКАГО, 1621 'ГОДА. 882 Части II, роздвлу X, артикулъ 10. Отповѣдь ц.а историки при- точеный презъ противника. А піто ся наконецъ ткнетъ исторіи,
которую противникъ приточилъ о вое-
ваню Грековъ и Сербовъ, тыи тамъ
пригоды не даютъ аппробаціи вѣры
Римской. Не стало отступникомъ на¬
шимъ зъ нисма святого оборонъ, и
удаются до оборотного- войны щастя,
которое, ведлугъ воли и выроку Бо-
жого, не безъ особливого его промы¬
слу, ку доброму вѣрнихъ его концеви
ставитися звыкло. Абы теды не здалися кому правду
повѣдати, вкоротцѣ на кождый отъ от¬
ступника въ роздѣлѣ томъ десятомъ
приведеній исторійный пунктъ зособна
отповѣдаю, а впродъ—на листъ Петра
патріархи Антиохійского, который въ
артикулѣ 8, роздѣлу 9, части 2 пока-
залемъ быти подезрѣній и скаженій. Иле
зась до приведеной презъ отступника
исторіи, которая ся, мовитъ, въ мно¬
гихъ книгахъ, а особливе въ «Прави¬
лахъ» Словенскихъ немалъ кождыхъ
найдуетъ, отцовѣдаю, ижъ тыи чотыри
речи, который ся въ той исторійной
повѣсти замыкаютъ, правдивы суть.
И правдиве то Латинникомѣ отъ Гре¬
ковъ задавано было4, ижъ они едность
царства розорваяи, ижъ они вѣру пра¬
вославную отмѣнили, ижъ зато папе-
жевъ пятрійрхове зъ церкви вылучили 2)
и проклятству поддали, и ижъ здость 3 4).
Латинниковъ напротивъ Грекомъ, подъ
часъ утрапеня ихъ [отъ] поганскихъ
народовъ, была незносная. О трохъ речахъ первыхъ на передѣ
за розными 3) окказіями повѣдалося | 2) Въ подлинникѣ ошибка «отлучили». 3) Въ подлинникѣ ошибка: «за>. Исправ¬
лено по Толстовскому сгіиску. 4) Въ подлинникѣ ошибка: «розвымц». доводне. О четвертой остатней зъ тоейжъ
презъ отступника приведеной исторіи
то повѣдаю, ижъ «гды Туркове землю
святую Іерусалимъ и иныи краины хри¬
стіанскій воевали, Латинникове, мо¬
витъ* не толко помочи не давали, але
на той самый чаСъ, видячи такіи на
Греки утиски, барзѣй ся стали губи-
телми земли христіанской и церкви Бо-
жой, и такъ вѣру свою злочестивую и
ереси свои злыи розширили межи Хри¬
стіаны». Тыи слова власніи въ той
такъ исторійной повѣсти при концу
найдуются. А вышніе тамъ же: «пана,
мовитъ, Венедиктъ, Латинникъ родомъ,
и мудрый въ книгахъ, послалъ до чо-
тирехъ патриарховъ, въ Константино¬
поль, въ Антиохію, въ Александрію и
въ Ерусалимъ, абы жаденъ зъ ныхъ
отъ того часу не приймовалъ въ дип¬
тихи, то естъ въ сполечность, папы
Римского, ажъ бы добре выпытанъ былъ
якъ вѣритъ и якъ вызнаваетъ право¬
славную вѣру; поневажъ, мовитъ, уко-
ренилася тая злая ересь въ Римѣ, и
многій идутъ на погибель презъ злое
блюзнерство на Св. Духа, ижъ не отъ
Отца токмо исходити его мовятъ, але
«и отъ Сына», яко бы раболѣпно чтить’
Святого и Животворящого Духа роска-
зуючи, а не якъ святый семь соборы
святыхъ и богоносныхъ отецъ ухва-
лили, ровного Отцу Сына и Пресвя¬
того Духа быти, и отъ Отца толко ис¬
ходити». То слова папы Венедикта.
Тамъ же исторія таяжъ: «потомъ, мо¬
витъ, св. Сергій, патріархъ Константи-
нополскій, а зъ нимъ и другихъ трохъ
столицъ патріархове папу Римского
анаѳемѣ отдали». И о вѣрѣ ихъ тамъ
же такъ мовитъ: «Скиѳянъ ку заходу
на свою Скверную вѣру обернули, овыхъ
лстячи/а овыхъ презъ мусъ, и такъ
въ ереси многій розличиіи впали». И
нижей тамъ же о Пеонахъ, называе- Библиотека"Руниверс"