История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
873 «ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗДХАРІИ КОПЫОТЕ1ІСКЛГО, 1621 ГОДА. 874 восточной церкви отступите замыслилъ,
заразъ сиѣвати почалъ: «садку яко ца¬
рица, и вдова нѣсмь, и рыданія не
мамъ видѣти», а за тымъ день отъ
дне, рокъ отъ року, въ богомерзкій
мѣшанины и въ спроснін трагедіи впа-
дати почалъ, около року абовѣмъ 880
едность вѣры но розорванью единства
царства въ лѣтъ 80 рвати, и пѣсенку
тую зъ Апокалипсису спѣвати почав¬
ши, такъ о собѣ писано быти задѣлалъ.
О чомъ Баронѣушъ въ року 012-мъ, въ
томѣ десятомъ такъ мовитъ: «опросное
на сесь часъ костела Римского лице
было, гды Римомъ пановали потужыіи
заровно и нікарадніи вшетечницы, вед-
лѵгъ которыхъ волм отмѣна дѣялася
на столицахъ, нодаваны были еписко-
иове и на што ся слухъ людскій здры-
гати муситъ, па столицу Петрову втру-
паны были ихъ милосникове, лже-нане-
жеве, который для означенья толко ча¬
су въ реестръ нанежевъ Римскихъ суть
писаны \ Бы ся тому бридкому замѣ-
шанью хотѣли были отстуішикове въ
заходномъ костелѣ присмотрѣти, всход-
иой церкви не уругали бы, на око або¬
вѣмъ обачили бы были отсель, же за
оторванемся Римлянъ отъ Грековъ, то
есгь заходного костела отъ исходной
церкве всѣ нещастя (который власне
нещастями званіи знаны быти могутъ)
на заходній костелъ отъ Бога допущо-
иы были. Скоро абовѣмъ, якомъ рекл'ь.
вапежеве Римскій церковную едность
торгати и рвати почали, на-тихъ-мѣстъ
дивными роспустами и неслихаиыми
своволенствы костелъ Римскій мазати-
сл и непокоями уставичными торгати-
са и рвати почалъ. Такъ ижъ ему до ,
того пришло, же ся по розняхъ сек-1
тахъ въ- десяти вролевствахъ ростор-|
гнулъ и розорвалъ, якъ ся то мало |
вышей преложило. Тогожъ то часу но !
оторванюся заходного костела отъ всход- і і ной 3), и овыи трагедіи зъ особъ са-
і михъ иапежовъ на столйци Римской
' коили, о которыхъ Платана, историкъ
: костела Римского: «нрисмотрѣтеся, мо-
I вить, прошу васъ, якъ много тыи па-
! нежове отъ предковъ своихъ выроди-
| лися: оніи абовѣмъ якъ мужи святый
| достоенствомъ папезскимъ доброволпе
і собѣ иодаванымъ ногоржали, молитвою
! и наукою христіанскою бавячися; овыи
I зась подарками и накупованемся на-
! пезства шукали, которого набывши п
: хвалу Божію за себе кинувши, ненріяз-
! ни, неиначей толко якъ наокрутнѣй-
| шіи нѣякіи тиранове, межи собою чи-
| нили, абы потомъ свободнѣй роспустъ
| заживати могли, никого надъ собою
! ыемаючи, хтобы ихъ отъ тыхъ злостій
і погамовалъ» 4). ; То то мѣли были отступникове наши
| ѵважати, а на правду слѣпыми очима
! но невинности церкви святой восточ¬
ной не гмырати. Если хотѣли скаранье
Божее власное обачити, которое церкви
святой восточной не ткнулося, толко
милосердное отцевское, Богу зъ своими
ему людмн звыклое, обачили бы были
своихъ теперешнихъ головъ, же ихъ
Господь Богъ, презъ злость отступства
ихъ и розорванл едности церковной,
подалъ «въ неискусенъ умъ творите не¬
подобная», абы чинили речи непристой-
нія, нужъ въ далшіи отступства того
часы. Зажъ отъ тыхъ таковыхъ и тымъ
подобныхъ мѣшанинъ и непристойпо-
стій костелъ заходній былъ воленъ?
Быиамнѣй слухай, отступнику, што ся
въ немъ по тисячи отъ Рожества Хри
стова лѣтъ, якобы около року тисяч-
ного сотного дѣяле, а не будь невѣ¬
ренъ, и святой церкви восточной тыхъ
злостій, благодатію нритомного въ пей ’) т. е. Церкви.' ‘) «Въ животѣ Сергія, кн. 3». Библиотека "Руниверс1