История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
861 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 862 сужагочее мысли, и предсявзятя сердеч¬
ный» 9 * * 2), то естъ: роздѣляючи и отти-
иаючи што колвекъ въ насъ земского
н тѣлесного, и неправое въ вѣрѣ роз-
уиѣее знайдуетъ. Которымъ то таковымъ слова Божого
н умѣетности отъ Духа Св. оружіемъ
н бронею, хто ся осмотритъ, непрія¬
тель ничого въ немъ не преможетъ;
а того меча духовпого, то естъ слова
Божого, хто будетъ хотѣти завстяг-
нути, абы стоялъ, а не дѣлалъ, албо
тежъ за лѣность, боязнь и недбалость
онымъ не будетъ справовати, безъ
вонпливости овое его пророка Іереміи
проклятство ,0) иоткаетъ: «проклятый
чловѣкъ, который чинитъ дѣло Господ¬
не зъ недбалостью, и проклятый, кото¬
рый взбороняетъ мечови своему отъ
крове» и); а не розумѣй, о человѣче,
у пророка Іереміи мечъ той крове
матеріялный быти отъ желѣза, и абы
онымъ кровь тѣла живого проливати.
Але естъ то мечъ крове—слово Божіе,
которое истину, правду мовитъ велмо-
жи и богатому и преложоному мовитъ,
не похлѣбуючи ъ не обавляючися, але
яко опо мовитъ, до живого ткнетъ учи¬
тель и строфуетъ, такъ ижъ рачей
самъ утерпитъ кровь свою пролляти,
нежли правду святую умолчати. Той
то естъ мечъ слово Божіе, которое
пречъ оттинаетъ ересь и грѣхи и чи¬
нитъ, же мы очищаемося отъ грѣховъ 9) Еф., гл. 4, ст. 12: «живо бо слово Бо¬
жіе, и дѣйственно, п острѣйше паче вся¬
каго меча обоюду остра, п проходящее даже
до раздѣленія души же и духа, членовъ же
н мозговъ, и судителво помышлепіемъ п мыс-
іемъ сердечнымъ». ,0) На полѣ: «мечомъ слова Божого хто
не справуетъ, проклятъ естъ. Кассіапъ*. Ісрем., гл. 48, ст. 10: «проклятъ чело¬
вѣкъ творяй дѣло Господне съ небреже¬
ніемъ, н проклятъ возбраняя» мечу своему
отъ крове». и въ вѣрѣ сталыми ставаемося. Молит¬
ва зась на всякъ часъ и тая естъ ору¬
жіемъ выборнымъ, чулость зъ терпли-
востыо—и то бронь и оружіе певное.
То теды естъ зброя и брони войны
духовной, которыми належитъ борони-
тись противъ врагомъ нашимъ и про¬
тивъ грѣхови и свѣтови, а на той вой¬
нѣ побѣда, то естъ звитязство наше
естъ вѣра, яко бож. Іоаннъ еѵанге-
листъ мовитъ, ижъ «кождый рожденый
отъ Бога звитяжаетъ мірѣ, и тое естъ
звитязство, звитяжаючее міръ, вѣра
наша» 11). На такую войну призвалъ
насъ Богъ, предложивши намъ царство
небесное, а не на войну о землю и о
панства, о кролевства, и о цесарства
сегосвѣтпыи дочаспіи, который суть
матеріею пепокою и повабомъ грѣха, и
уставичпымъ печалованьемъ марностій;
ровне не на царство^ овѣта сего во-
звалъ насъ Іисусъ Христосъ, але на
царство при пілого вѣку, въ которомъ
царемъ быти маетъ самъ овый Царъ
царствуючимъ и Господь господствую¬
щимъ, царствующій зъ Отцемъ и зъ
Духомъ Святымъ, на вѣки вѣяніи.
Аминь. Царство православныхъ. Былъ той вѣкъ и южъ переходитъ,
которого царства по смотрѣніи Божомъ
ту на земли плужили, яко то преслав¬
ное и чудовное царство Еврейское въ
Іерусалимѣ, Израилское въ Самаріи,
Ассирійское въ Ниневіи, Медское въ
Екватанѣхъ, Халдейское въ Вавилонѣ,
Перское въ Сусисъ, Македонское или
Греческое въ Греціи, а снатъ на всемъ
свѣтѣ, кгды Александеръ Македонскій
многій опаиовалъ былъ кролевства и і2) 1 Ібан., гл. 5» ст. 4: «всякъ рожден¬
ный отъ Бога побѣждаетъ міръ, и сія есть
побѣда, побѣдившая міръ, вѣра наша». Библиотека "Руниверс1