Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
69 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 70 Иншихъ фундушовъ не пишу, толко
зъ кролевскихъ хочъ еденъ привилей,
ствержаючій фундуши и клятвы на от¬
ступныхъ, выписую въ тые слова: «Во5) имя Божое станься. Ку вѣчной
памяти и змоцненью речи нижейописа-
ное. Мы, Жигмонтъ Третій, Божію ми¬
лостію король Полскій, великій князь
Литовскій, Рускій, Прускій, Жомоит-
скій, Мазойецкій, Инфлянскій и кро-
левства Шведского найближшій дѣдичъ
и пришлый король. Ознаймуемъ симъ
листомъ нашимъ, кому то вѣдати будетъ
належало, нынѣшнимъ и напотомъ бу-
дучицъ. Штожъ мы, господарь, щасливе
пануючи надъ людомъ народовъ хри¬
стіанскихъ въ панствахъ нашихъ, не
толко стародавнихъ правъ, свободъ и
волностій сторожемъ и оборонцею бу¬
дучи, але завжды при надаваню и при-
множеню ихъ обывателемъ панствъ на¬
шихъ ласкаве ставечися, и тымъ бол-
шею хутью надо все помноженя хвалы
Божое и порядковъ слушныхъ захованя
зычачи, за донесенемъ намъ прозбъ
одъ становъ многихъ, а на чоломбите
мѣщанъ мѣста нашого Берестейского
людей народу Руского, братьи церков-
ного братства церкви заложена св.
Николы, предѣла Богоявленія, прозы¬
ваемаго Глѣба и Бориса, зъ ласки на-
шое господарское, позволяемъ имъ, для
свободного и спокойного уживаня вся¬
кихъ обходовъ церковныхъ и розширеня
хвалы Божое набоженства ихъ, ведлугъ
порядку мѣстъ нашихъ столечныхъ, Ви-
ленского церкви Святое Тройци а
Лвовского церкви св. Пречистое, и
водностей, одъ насъ господаря брат- *)*) Въ первомъ томѣ «Актовъ Южной и
Западной Россіи» (№ 206, стр. 243- 244) на¬
печатана эта грамота, но со списка, не¬
исправнаго. ству мѣста Виленского и Лвовского на-
даныхъ, такъ же ведлугъ благословен-
ства и листу пастыра ихъ, въ Бозѣ
велебного Мелетіа Хребтовича Литаво-
ровича Богуринского, епископа Володи-
мерского и Берестейского, архиман¬
дриты Кіевскаго монастыря Печерского,
который отъ нихъ и передъ нами по-
кладаный былъ, подъ датою року тисе-
ча пятсотъ девегдесятъ первого, мѣся¬
ца Октобра двадцать пгестого дня, и
съ подписомъ руки и зъ печатю при-
вѣсистою владыки Володимерского и
Берестейского. То есть: напервѣй, брат¬
ство церковное, которое собѣ улюбили
для справъ побожныхъ, ведлугъ заста-
новеня своего, мають мѣти и въ всемъ
ся въ немъ рядити и справовати по¬
рядкомъ и прикладомъ мѣстъ нашихъ
■ Виленского и Лвовского вѣчными часы. | И домъ ихъ братскій, въ которомъ
справы свои братства церковного одпра-
! вовати будутъ, отъ всякихъ платовъ и
1 повинностей нашихъ господарскихъ и
мѣстскихъ и отъ стояня въ немъ го¬
стей всякого стану такъ при бытности
нашой господарской, яко и въ небытно¬
сти, вызволяемъ и волнымъ чинимъ
вѣчными часы. Такъ тежъ олтаръ, въ
которомъ попъ ихъ братскій служити
будетъ, ведлугъ листу волности отъ
владыки Берестейского, на то имъ да-
ного, ихъ заховуемъ, и нихто имъ въ
томъ переказы жадное до предѣлу Глѣ¬
ба и Бориса зъ становъ духовныхъ и
свѣцкихъ чинити и входу волного цер¬
ковного забороняти не маетъ. А для
науки дѣтей народу христіанского вся¬
кого стану, ку оздобѣ и пожитку речи
посполитое, позволяемъ имъ мѣти шко¬
лу Греческого, Латинского, Полского и
Русярго языка, и людей ученыхъ въ
тыхъ школахъ волно ховати духовнога
и свѣцкого стану. Братствомъ ихъ са- Библиотека "Руниверс1