История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
859 «ПАЛИНОДІЯ*, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 860 темъ, и къ миродержителемъ тмы вѣ#а
сего, ко духовомъ злобы поднебес¬
нымъ. Сего ради приймѣте вся оружія
Божія, да возможете противитися въ
день лютъ, и вся содѣявше стати» * *)
(приоболочѣтеся, мовитъ, во всеору¬
жія Божія, абысьте могли стати про¬
тивъ наіздомъ бѣсовскимъ, абовѣмъ не
маемо войны противно крови и тѣ¬
лу, але противно панствомъ, против¬
но зверхностемъ и противно справ¬
камъ темности вѣку того, противно ду¬
ховомъ злостемъ, который суть на вы¬
сокости. А претожъ возмѣте всеоружія
Божія, абысте могли спротивитися часу
злого и, справивши всѣ речи, моцно
стати). А указавши бож. апостолъ Па¬
велъ непріятеля и его засадки пока-
зуетъ заразъ напротивъ нему и зброю
и брони, которыми ся ему боронити.
«Сганѣте, мовитъ, препоясапи чресла
ваша истиною, и оболкгаеся во бропя
правды, и обувіие нозѣ во уготованіе
благовѣствованія мира, надо всѣми же
воспріемше щитъ вѣры, въ пемже воз¬
можете вся стрѣлы лукаваго раздеже-
ныя угасити, и шлемъ спасенія воспріи-
мѣте, и мечъ духовный, сей есть гла¬
голъ Божій» 2). Оружія теды суть: напродъ стати, то
есть статечне въ вѣрѣ трвати и не
уклонятися ни ко грѣхомъ, ни ко ере-
семъ; поясъ препоясанья бедръ, абы
безъ вшелякой завады бѣчи и въ гото¬
вое™ быти на кождую службу побож-
ную; правда/ абы истинну завше мови-
ти, а не кламства, абовѣмъ выроку
правды шукаючій не упадаетъ на зем¬
лю; справедливость, то есть животъ зъ
днотами и у чинками побожпыми, якъ
бовѣмъ панциръ чловѣка защищаетъ
отъ раненья, такъ и учинки добрый
боронятъ и защищаютъ отъ духовъ не- *) Ефес , гл. 6, ст. и—13. *) Ефес., гл. 6, ст. 14—17, приязненыхъ; обутіе ногъ въ готовость
еѵангелія покою есть напродъ готовыми
быти проповѣдати еѵангеліе: «красни
бовѣмъ ноги благовѣтствующимъ по¬
кой» 3), зъ охотою, не сѣдячи, але бѣгаю-
чи и ходячи, и идучими ногами потреба
дѣяти 4), якъ блаженный Давидъ мо-
витъ: «бѣглемъ въ прагненью» 5 * 7); Іе¬
ремія зась мовитъ: «а ямъ ня>чого пра¬
цы не чулъ, за тобою идучи» *). По-
вторе: абысмо завше готовыми были,
якъ въ дорогу, право и честно подлугъ
еѵангелія живучи и ногамъ души пашей
марностями свѣта сего увыклятися не
допускаючи. Щитъ то есть «тарча вѣ¬
ры и любве» которою бысмо могли
всѣ стрѣлы огнистыи злослиного згаси-
ти, якъ бовѣмъ тарча предъ все тѣло
покладается, такъ и вѣра. Шлемъ то
есть «прилбица збавеня» 8). Прилби-
ца—оборопа головы есть, ижъ теды го¬
лова наша есть Іисусъ Христосъ, маѳмо-
ся тоей головы завше надѣею пришлыхъ
добръ, якъ прилбицею непребитою, во
всѣхъ покусахъ и преслѣдованю отъ
вороговъ щитити, а надъ все вѣры его
святой, абы зуполная и пенаруіпоная
трвала, перестерегати; абовѣмъ безъ
иншихъ всѣхъ члопковъ чловѣкъ улом-
ный хоть въ моци ослабѣетъ, еднакъ
здоровъ и живъ зостати можетъ; але
кому голову одотнутъ, и на часъ ко¬
роткій живъ не будетъ. Мечъ духовный
естъ слово Божіе: «живое бовѣмъ есть
слово и справуючее, и острѣйшее надъ
всякій мечъ, зъ обу сторонъ острый, и
проходячій ажъ до роздѣленя души и
духа, составовъ тежъ и мозговъ, и роз- 3) Исаія, гЛ. 52, ст. 7. *) Ѳеофилактъ па Ефес., гл. 6. л) ГІсал. 61, ст. б: «текоша въ жажди». . в) Іерем., гл. 17, ст. 16: «азъ же пе утру¬
дился тебѣ послѣдуяй*. 7) 1 Солуп., гл. 5, ст 8: «бропя вѣры в
любве*. 8) Тамъ же: «шлемъ упованія спасенія*. Библиотека "Руниверс1