История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
857 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНОКАГО, 1621 ГОДА. 858 и по многихъ иншихъ краинахъ св.
восточной церкви въ вѣрѣ единомисл-
ныхъ. Части II, роздѣлу X, артикулъ 7. О войнѣ и царствѣ правовѣр¬
ныхъ христіанъ. Мовятъ отступникове (якъ ихъ духъ
свѣта сего мовити научаетъ): «утратили
Грекове царство», яко бы за тимъ ити
пѣло, же и вѣру православную утрати¬
ли. Такъ власне аргументовали оный цер-
ковніи оторванцы, за Константія.Іюліяна
и Валепса цесаревъ: «утратили едино-
суіцникове, то есть, православніи пан¬
ство; идетъ за тимъ, же и вѣру православ¬
ную утратили; панство зпало на Аріа-
ны, претожъ и вѣра Аріанская естъ
православная». Такъ, мовлю, аргументу-
ютъ напротивъ насъ отступникове. Што
якъ слушне чинятъ, и безъ обличенія
нашего естъ явно. Поневажъ царство
христіанское не естъ царство свѣта се¬
го, и вѣра православная не зъ щасли-
вости дочасной доводъ свой маетъ, але
зъ щирости науки Христовы, которая
Грекомъ, то естъ церкви святой восточ¬
ной естъ природна. Ижъ бовѣмъ часовъ
нынѣшнихъ Грекове не царствуютъ, то
онымъ не толко не естъ зашкодна, але
естъ барзо на руку, особливе до зба-
веня душного: мусятъ бовѣмъ смирен-
ними и кроткими быти, штб надъ всѣ у
христіанъ естъ цноты, и если коли часъ
ногоднѣйшій былъ имъ до справованя
збавенья своего, якъ нынѣ, и пристой-
не оный зъ божественнымъ апостоломъ
мовити могутъ на сей часъ о собѣ сло¬
ва: «ближайшее нынѣ намъ естъ спа¬
сеніе, нежели егда вѣровахомъ» 5) (ближ-
гаее намъ теперъ естъ збавенье, нѣжъ
гдысмо увѣрили). Певне и Грекомъ 5) Римл., гл. 13, ст. и. ближшее нынѣ спасеніе и способность
болшая до доступеня оного, нежели
коли царствовали и въ богатствахъ то-
госвѣтныхъ опливали, и въ несправед¬
ливостяхъ и въ грѣхахъ ся находили.
Се нынѣ время благопріятно, се нынѣ
день спасенія, о то теперъ часъ погод¬
ный, о то теперъ день збавенья! II
зажъ то не збавеня лѣта Грекомъ приш¬
ли, ижъ меча крве не подносятъ, и крве
не проливаютъ, войны жадрой не то¬
чатъ, народами ся не пеклуютъ, кривдъ,
выдерства и иныхъ збродній ближнымъ
не выряжаютъ, о судъ незбожній и о
несправедливость посторонныи народове
на нихъ не волаютъ, и овшемъ сами
погане, межи которыми живутъ, удив¬
ляются побожности ихъ?! Выполняется
бовѣмъ у нихъ- дѣломъ оное апостол-
ское приказане: «житіе ваше имуще
добро во языцѣхъ, да о немъ клеве¬
щутъ васъ, яко злодѣевъ, отъ добрыхъ
дѣлъ видѣвши прославятъ Бога въ день
посѣщенія» *) (житіе, мовитъ, ваше
маючи доброе межи поганы, абы о іпто
васъ клевечутъ яко злочинцовъ, отъ
добрыхъ дѣлъ вашихъ видячи, просла¬
вили Бога въ день навѣженя). А до
часу певного Богъ Турковъ, якъ судія
екзекуторовъ, на выконане справедли¬
вости, якъ отецъ розки на покаранье
сыновъ зажилъ, ку пожиткови нашему,
па принятье освященья. Якъ насъ въ
томъ бож._ ап. Павелъ упевняетъ мовя-
чи: «не возвалъ насъ Христосъ на вой¬
ну крве и тѣла и не возвалъ насъ на
царство земное сего свѣта, але призвалъ
насъ на войну», о которой тойже бож.
ап. Павелъ пишетъ, мовячи: «облецѣ-
теся во вся оружія Божія, яко возмощи
вамъ стати противъ кознеиъ діавол-
скимъ, яко нѣсть наша брань ко плоти
и крови, но къ началомъ, и ко влас- *) 1 Петр., гл. 2, ст. 12. Библиотека "Руниверс1