Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
67 ДІАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 68 видомъ всѣмъ любовію смирятися. Аще
кто отъ братій не будетъ жити зъ брат-1
ствомъ въ единой, мысли, но, противно
мысля, творити будетъ соблазну между \
братіею и не престанетъ ли такового,
мы, епископъ, со разсужденіемъ нашимъ, ]
да отлучимъ отъ общаго ко цѣломудрію; !
тогды мьг, а въ небытности насъ; соборъ
нашъ капитула и зъ ихъ священникомъ
да ижденутъ отъ церкве. И аще бы
кто собѣ искалъ иного безчинно го брат¬
ства во уничиженіе сему благословен¬
ному братству, таковые да не имѣютъ
ни единоя власти въ всемъ строеніи
церковного братства. Ибо Господь нашъ
Іисусъ Христосъ рече: «иже нѣсть со
мною, на мя есть, и иже не собираетъ
со мною, растачаетъ». Сего ради отъ
наіпего смйреніа завѣщавается и въ
Святомъ Духу повелнвается, быти брат¬
ству сему нераздрушно и неподвижно
во вѣки, ни же отъ единого по време-
пехъ пришлыхъ по насъ обрѣтаемыхъ
епископовъ, ни же отъ князей, пановъ
или священниковъ или морскихъ, подъ
запрещеніемъ и непрощеніемъ отлуче¬
ніемъ нераздрушнымъ отъ святое во¬
сточное каѳолицкое Ббжее церкви, свя¬
того православіе* натого христіанского.
И аще кто явится разоряя# сіа, яко |
соблазнитель и разоритель и злотворецъ
и діаводу другъ и врагъ Христу, да 1
будетъ отлученъ отъ Отца и Сына и
Святого Духа и проклятъ и по смерти
нераздрѣшенъ, и да имѣетъ клятву
триста и осмнадесятъ отецъ, иже въ
Никеи и прочихъ святыхъ. Богъ же вся-
коя благодати да совершитъ вы, да
утвердитъ, укрѣпитъ, сохраняя отъ вся¬
кого вреда противна. Тѣмъ же радуй-
теся о Господѣ, совершайтеся, утѣ-
іпайтеся, тоже мудрствуйте, миръ имѣй¬
те, и Богъ любве и мира да будетъ съ
вами. Сего ради бысть нашего смире¬ ніе* писаніе* сіа и дается паномъ мѣ-
щаномъ Берестейскимъ, зъ печатю на¬
шею завѣсистою епископскою, и съ
подписомъ руки моее. Въ лѣто отъ со¬
лдата миру семитысящнаго девятде-
сятъ осмого, а отъ воплощеніа Госпо¬
да нашего Іисуса Христа тысеча пят-
сотъ деветдесятъ первого, мѣсеца Октя¬
бря двадцатъ шестого дня. Мелетій
Хребтовичъ, Божіею милостію епископъ
Володимерскій и Берестейскій, архи¬
мандритъ Кіевскій, власною рукою», По смерти блаженного Мелетіа Бо-
гуринского, Потѣй, епископомъ ставши,
ствержаетъ всѣ фундуши и клятвы, на
отступныхъ въ нихъ замкненые, тыми
словы: «Милостію Божіею, Ипатіс (віс) епи¬
скопъ Володимерскій и Берестейскій.
Вѣдомо чиню всѣмъ нынѣшнимъ и на-
потомъ будучимъ, кому то вѣдати на¬
лежитъ. Ижъ пришедши передъ насъ
еже о Христѣ братство, ктиторы хра¬
ма св. іерарха Христова Николы собор¬
ныя церкви, предѣла же св. Богоявле-
ніа, гражане Берестейскіе, оповѣли и
показали намъ фундуши церковного
братства отъ святѣйшихъ патріарховъ
кѵръ Іоакима, патріархи Великіа Ан-
тіохіа, списаный порядокъ и утверженіе
привилейное куръ Іереміи, архіецископа
Константинополского, Нового Рыма и
вселенского патріархи, зверхнѣйшого
пастыра нашего, таже и здѣшняго архіе¬
пископа, метрополиты Кіевскаго и Га¬
лицкаго и всея Россіи со всѣми епи¬
скопы соборное утверженіе и постано¬
вленіе на сіе братство, и листы певнне
отъ небожчика продка нашего Мелетіа
Хребтовича, владыки Володимерского и
Берестейского» и проч., якъ ся фуш-
душъ въ собѣ маеть. Биб/іиотека "Руниверс1