Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
837 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАГІЯ КОНЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 838 торни тамъ въ неволю запроважени
был и, іерееве и леѵвитове (то естъ по-
пове и слуги Божіи), же то было роз-
гнѣвапе надъ нимъ и надъ людомъ его
Божее. И ради ли ему послати въ Са¬
марію законоучителей и писменниковъ
Жидовскихъ, который бы научили мѣіп-
каючихъ въ Самаріи Асирийчиковъ за-
ховывати поданый отъ Бога черезъ
Моисея пароду Жидовскому законъ. И
гды такъ даръ учинилъ, уступили звѣ-
рове за Божіемъ зезволеніемъ, и насе-
лениа сталася обфите крайня оная. Вѣ-
дати теды дается, ижъ и по запустѣ-
лости крайни оной и по знищеныо еи
мѣшканцевъ, ни такъ Божественная
ласка не отступила отъ неи, але зоста-
вала въ ней, и не толко въ своей имъ
земли беззаконуючихъ Жидовъ, але и
въ чужую землю плѣненихъ, не оста¬
вила Божая ласка, и тамъ зъ ними
била, и тамъ пророками и закоиоучи-
телми навѣжовалъ ихъ Господь Богъ
и утѣшовалъ, утвержаючи ихъ вшеля-
кимъ способомъ въ побожности отцевъ
ихъ Авраама, Исаака и Іакова. Якъ теды на онъ часъ въ старомъ
законѣ отъ поганъ, такъ и на сесь
часъ въ новомъ законѣ (хотяжъ и на
многій лѣта справовано бывало) святое
мѣсто Іерусалимъ отъ безбожныхъ Тур¬
ковъ и всякими ихъ беззаконствы осквер-
иялося святое мѣсто оное и Святая
Святыхъ, домъ, мовлю, который тамъ
естъ божественпій Воскресенія Господа
гі* * Бога нашего Іисуса Христа, и иншіи
святобливыи и зпамепитіи церкви, и
обители, въ немъ и около него выстав¬
леніи для людій побожнихъ. Ласка ед-
накъ того и гіогребенного въ немъ, и
воскресшого Великого Бога и Спаса
нашего Іисуса Христа зоставала освя-
чаючая его и прославляючая и здобя-
чая насвятшими цнотами и учинками
угодпыми Богу Богоносныхъ отцевъ, ар- хиереевъ и іереевъ и святобливыхъ еди-
ноковъ *). До того зась вѣдати належитъ и то,
же хотяжъ южъ Христіянскій нашъ Іе¬
русалимъ пришолъ былъ подъ опапо-
ванье погановъ, и южъ мѣстомъ тымъ
святымъ владнули яезбожніи Агаряне;
еднакъ о немъ бож. Дамаскинъ такъ
поважне написалъ: «радуйся, Сіоне свя¬
тый, мати церквамъ, Божіе мѣшкапе, бо-
вѣмъ ты першій принялесь оставленіе
грѣховъ черезъ воскресеніе!» Такъ ви-
соце мудрый и поважный учитель свя¬
тый «маткою церквамъ и Божіимъ мѣш-
каньемъ» той Іерусалимъ навиваетъ, ко¬
торый [на тотъ] а) часъ былъ въ опапо-
ваню ногайскомъ. Отколь вѣдомо, ижъ тогды сквернят¬
ся мѣста доброй вѣры и люде, коли
мѣшканцеве [въ нихъ] 3) вѣрніи, от¬
ступивши въ Христа Бога благочести¬
вой и православной вѣры и учтивого
мѣшканя, завозмутъ мерзеный Богу и
всяко плюгавій обычай и животъ, и бѣ¬
совскій науки безбожныхъ погановъ. А
поки модно держатся въ Христа Бога
благочестивой и неподойзрѣной вѣры, и
для иеи стало терпятъ всякій бѣды и
розмаитыи напасти, вынахоженіи на
нихъ отъ безбожнихъ погановъ, албо
злыхъ и проклятыхъ еретиковъ, тогды
мѣста ихъ подобними ставаются тер¬
мамъ, въ которыхъ передъ тымъ замы-
каііи бывали святый мученикове, а оны
такъ же, якъ оный, терпячи визнавца-
ми и мучениками живыми и суть, и
| слушне навиваются, ведлугъ реченого
; отъ Христа Господа: «блажени изгнани
| правды ради» 4) (щасливыи ^вигнаніи
! для правды, абовѣмъ тыхъ же естъ
царство небесное; щасливы есте, гды ся і 1) Упдол.: «иноковъ*. | 2) Исправлено по Толстовскому списку. ! я) Добавлепо по списку Толстова. *) Мато., гл. 5, ст. 10. * Библиотека "Руниверс1