История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
835 < ПАЛИНОДІЯ>, СОЧ. ЗАХАРІИ завжды въ бѣдахъ и утискахъ нрирод-
на; благодать тежъ, то естъ ласка Бо-
жая и дѣйство Пресвятого Духа отъ
церкве святой всходней, отъ святите-
левъ и іереевъ въ ней Божихъ не от¬
ступила, и святости, то естъ тайны еи
нл> въ чомъ уменшеня не поносятъ.
Святый въ ней справы не утратили
своей святобливости, которой доступили
отъ звышъ сходячей на нихъ боже¬
ственной ласки, хоть и въ неволи обхо¬
жены бываютъ, хоть, мовлю (судбами
Божіими недостигнеными), мѣста, въ ко¬
торыхъ церкви христіанскій побудо-
ваны суть, зголдованы, ласки еднакъ
Божей на нихъ опочиваючей не стра-
тили, бо € нераскаянная суть (священ¬
ная повѣсть мовитъ) дарованія Божія
и взиванія его», певне церковь всход- і
няя и народове, который зъ ней при¬
няли вѣру, и святыню, и набоженство.
не тратятъ вѣры, святыни и ласки
Духа Пресвятого; але держится и пре¬
бываетъ въ святителехъ и священнихъ, |
и въ церквахъ, и окрещеныхъ, если и
на многій лѣта, отъ самого Соломона,
кроля Іерусалимского, почавши, ажъ
до плѣну Вавилонского, и самого мѣста
и народу Жидовского, збитъ безецне и ;
розмаите, сплюгавлялся божественный
домъ оный отъ многыхъ кролевъ Жи¬
довскихъ балванскими оферами и бал-
вавовъ в п роваженемъ. А надъ то отъ
знаменитою первѣй во всякихъ безец-
постахъ, а потомъ въ покутѣ доскона-
лой оказалого Манасіи, и отъ потомка
его Амоса сына его. А еднакъ Боже¬
ственная ласка и пророцкоё дарованіе
и чудовъ показоване шьгды въ немъ не
устало. Чому свѣдкове видочныи Ісаія
и Іеремія, подъ той самый часъ про-
рокуючіи и чуда дѣючіи, обадва запо-
божность отцевъ ихъ и за святый за¬
конъ поборяючіи, зневаженіи и муче-
ницко зъ того свѣта зешлыи: оный] КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 836 абовѣмъ деревяною пилою перетертъ
былъ, а овый въ яму болота перше
былъ укиненъ, а на остатокъ каме-
ніемъ былъ побитый въ Египтѣ отъ
переселившихся тамъ богопротивныхъ
Жидовъ. Але што припоминаю: Іеруса¬
лимъ и королю его овыи, который въ
Самаріи кролевали надъ переселивши¬
мися тамъ десятма поколѣнми Ізраилски-
ми, который поганского балванского ша-
ленства перешли безецностями своими,
которіи, зъ балвансйихъ оферъ радую-
чися, чародѣйствомъ вшелякимъ, порож¬
ками и пташимъ вѣщованемъ обходя-
чися, чого напротивъ самого Бога на-
вымышляли! А еднакъ и за такъ явніи
пезбожности и безецности, тая, которая
народови тому зъ високости дана была,
і Бозская ласка и пророцкое дарованіе
не отступовало отъ ныхъ. Чому свѣд¬
кове Ілія, велице знаменитый подъ оный
самый часы пророкъ, Елисей, Михея,
и многихъ инінихъ великое за Иліи и
| Елисея былое зобранье пророковъ. Ирипомяну болшее и дивпѣйшее нѣ¬
что: же Господь Богъ хоть въ неволю
любый собѣ людъ свой выдаетъ, ласки
еднакъ своей отъ него не отъймуетъ. : Якъ по отведеню до Ниневіи плѣне-
нихъ десяти поколѣній Израильскихъ,
гды царь Асирийскій послалъ людъ
иноплеменниковъ мѣшкати въ Самаріи,
презъ што ображеный Господь Богъ,
народу Израилского ласкою своею на-
глядаючи и видячи, же безецныи ино-
племенникове отдѣленую ему краину
Самарійскую вшелякими балванскими
безецностями сквернили, напустилъ на
нихъ звѣри дикіи, лвы, и медвѣди, са¬
мимъ тымъ мѣсца того мѣшкапцомъ и
быдлу ихъ вшелякимъ способомъ шко-
дячіи. О чомъ гды ся даръ Асирий¬
скій здумѣвалъ, а отколь бы и за што
такая на людъ его пляга была, не вѣ-
! далъ. Ознаймили ему о томъ тыи, ко- Библиотека "Руниверс1