Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
т ^ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. 3\ХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 834 доводъ на показане неласки Божей и
гнѣву заиалчивости его надъ нами, же
церковъ святую восточную выдати зез-
волилъ въ неволю неприятелеви Кре¬
ста Его; але знакъ то естъ ласки его
и милости, который милуючи, якъ ла-
скавый отецъ любовного сына караетъ,
и въ злостехъ нечулому тонути и ги-
нути не допускаетъ, иенокоемъ тымъ
позверховнымъ и преслѣдованемъ внутр-
ній намъ въ благочестіи и православ¬
ной вѣрѣ покой заховуетъ. Части II, роздълу X, артикулъ 5. И жъ вѣра, ласка и милость
Пожал отъ церкве святой во¬
сточной не суть отняты. Хотяжъ христіане всходніи право¬
славьи подъ рукою суть невѣрнихъ
Турковъ, предся милосердіе Божіе зо-
ставаетъ надъ ними, якъ надъ потом¬
ствомъ Давидовымъ. Якъ пишетъ: «и
накажу родъ Давидовъ ради сего, но
не во вся дни» г>) (трапити, мовитъ,
буду для того потомство Давидово,
шпакъ же не по всѣ часы); и индѣ:
«посѣщу же'зломъ безаконія ихъ, Ири¬
нами неправды ихъ, милости же моея
не разорю отъ нихъ, ни преврежду во
истиннѣ моей» °) (навѣжу, мовитъ,
розгою преступство ихъ, и караньемъ
ихъ злости, але милосердія моего не
отъиму отъ нихъ, анѣ скламаю противъ
правдѣ моей),—и такъ ся дѣетъ або-
вѣмъ будучимъ Грекомъ подъ такими
окрутными поганы: обороною Божіею и
милосердіемъ его святымъ стоятъ ста-
течне и неподвижне въ православной
вѣрѣ; гвалту и мусу жадного стороны
вѣры (толко той, которому самъ Го- ) 3 Царств., гл. 11, ст. 39: сп озлоблю
родъ Давидовъ за сія, но не во вся л ни», ь) Исал. 88, СТ. 33—34. сподь Богъ быти допускаетъ) не поно¬
сятъ; цвитутъ зъ милосердія Божого въ
той окрутной неволи вѣрою православ¬
ною и благочестіемъ, якъ рожа въ тер¬
ніи. А же тежъ презъ тое опановане
Турецкое церковъ Христова не была и
не будетъ звитежена—самъ Іисусъ Хри¬
стосъ Господь особливымъ своего вы-
року нриви>леемъ упевнити рачилъ мо-
вячи: «врата адова не одолѣютъ еи» п)
(броны пекелніи не перемогутъ противъ
церкви) и противъ вѣры въ церкви
той визнаваючейся, которая зоставаетъ
ненарушена: не на мурахъ бовѣмъ и
не на кролеваню тогосвѣтномъ естъ
фундована, але на словахъ Христовыхъ,
и якъ за царства Грецкого трвало 8),
такъ и по утратѣ его трваетъ а трвати
будетъ ажъ до конца свѣта. «Іисусъ
Христосъ абовѣмъ зъ нами естъ ажъ.
до сконченья свѣта», и хотяжъ то на
малый часъ въ дочаснихъ нѣяко страж¬
дутъ, але вѣра и слово Божіе не мо¬
жетъ страдати, зневолено быти не
можетъ, якъ бож. ап. Павелъ мовитъ:
«злостражду даже до узъ, яко злодѣй;
но слово Божіе не вяжется» э) (самъ
терплю утрапене, якобы злочинца; але
слово Божіе не естъ звязано). Еслижъ
апостолъ не встидается для еѵангелія
и для правды Христовы терпѣти, да¬
леко барзѣй мы грѣшніи маемо зъ бла¬
годареніемъ то все зноситя, што кол-
векъ намъ Іисусъ Христосъ для прав¬
ды и еѵангелія своего носити допу¬
скаетъ, маючи тую особливую потѣху,
же волность и свободу вѣры и набожен-
ства маютъ Грекове. Хоть неволю, вод-
лугъ тѣла, спол-вызнавцы наши Грекове
поносятъ, ведлугъ духа еднакъ зостава-
ютъ свободни, маючи волность вѣры та¬
кую, якая церкви Христовой мѣла быти *)7) Матѳ./ гл. 16, ст. 18. *) Бароній, 493. *) 2 Тимоѳ., гл, 2, ст. 9. РУССКАЯ Иі.ТЛРИЧЕСКАЛ КІІІІДІОТККА. Библиотека "Руниверс1