Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
831 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ такъ высокой столицы паствра годніи
слова, который въ листѣ своемъ до
всего посполите народу Руского пи-
шучи, по многомъ иншомъ, мовитъ:
«а што ся ткнетъ если то вамъ за¬
даютъ !), ижъ церковъ наша есть
подъ владзою людій невѣрнихъ и естъ
утиснена, и часто небезпеченства тер¬
питъ, будучи въ навалностехъ, — и
штожъ тому за дивъ? Але впродъ естъ
обвѣщено въ писмѣ святомъ о церкви
святой, яко много злого мѣла и маетъ
утерпѣти. Нехай то собѣ на память
приведутъ. Тутъ теперь о тыхъ речахъ
нехай ся здумѣваютъ. Призвоита [речь]
звичайнимъ быти въ церкви утискомъ и
преслѣдованьямъ: и въ самцй той Го¬
спода Избавителя часъ бурливость ве¬
ликая на мору повстала была, также
корабль былъ въ великомъ небезпечен-
ствѣ, и южъ его валы морскіи окри-
вали, але Господь жегляръ зо сну былъ
обуженый, слушне теды ся насмѣвалъ
зъ боязни, и тамъ въ корабли буду-
чихъ зъ того строфовалъ мовячи: « штожъ есте такъ боязливи, маловѣр-
ніи» *) * 2). И такъ згромивши ихъ, ;гожъ
абы тихо на морю было розсказалъ. Зъ
чого прикладъ маемо и науку: въ до-
леглнвостяхъ и утискахъ намъ буду-
чимъ терпѣти и мужне ихъ зносити,
покиажъ Панъ окомъ милосердія своего
на насъ возрѣти рачитъ. Што теды не
толко нехай дамъ не задаетъ сторона
противная, але еще барзѣй нехай ся
тому дивуетъ, ижъ въ таковомъ жекгло-
вавю противнымъ вѣтромъ, въ тепе¬
решній часы духи повставаючииъ и
и остро и сурово ставячимся и той
корабль нашъ вспираючимъ, а предся
еднакъ правителя» того корабля завше *) На полѣ противъ этой цят&ты въ спи¬
скахъ Толстова и У идольскаго; «треба въ
тексту власного справитн». а) Мате., гл. 8, .ст. 20. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 832 зъ собою суть въ згодѣ, и яулыми, и
подвижными, и до ед иного порту вы-
знаня общей вѣры бы намнѣй до себе
не припущаючи, ани неотеризмовъ
албо вымысловъ новыхъ, ани придана,
ани новяхъ наукъ, але еднако и про¬
сто ся глядѣти на самую тую звѣзду
правды, ^и за нею ся удаючи (которая
ку небу просто провадитъ) спѣшно пли-
нутъ. Але Латинницы якъ много про¬
тивъ другому суть розни, и якъ много
розорваня межи собою маютъ—хтожъ
того не вѣдаетъ? Ан*ь бовѣмъ еднако
коли розумѣютъ, анѣ еднако на одни
и тыижъ речи отповѣдаютъ, и прето
отколь бы колвекъ жаднымъ способомъ
причины мѣти не могутъ, За которую
би ся взяли и на церковъ, непокаля-
ную облюбенницу Іисусъ Христову, вину
класти и помовяти мѣли. Во до той
Богъ мовилъ: «послюблю тя собѣ въ
справедливость, и въ судби, и въ ми¬
лосердіе, и въ щедроти, и послюблю
тя собѣ въ вѣру, и познаешь Господа,
облюбеница» 3). И индѣ: <задержаламъ
его и не пустила»4). Того бовѣмъ маетъ
собѣ и головою, и фундаментомъ, а не
бискупа Римского; головою — такимъ
способомъ ижъ всѣхъ поддалъ подъ
ноги Іисуса Христа, и того далъ Богъ
головою, надъ всѣмъ церкве своей, а
фундаментомъ зась—надъ который зало-
женый жаденъ другій заложите не
можетъ, который то естъ не Павелъ,
ани Аполосъ, ани Кифа, але самъ
Іисусъ Христосъ—неросторгненая опо¬
ка, албо рачей скала, на которой збу-
довано естъ церковное будоване. Не
естъ то теды отступникомъ нашимъ 8) Осія, гл. 2, ст. 19—20; «і обручу тя
себѣ въ правдѣ, и въ судѣ, и въ милости, и въ щедротахъ, и обручу тя себѣ въ вѣрѣ, и увѣси Господа». 4) Пѣснь Пѣсней, гл. 3, ст. 4: «удержахъ
ѳго ■ не оставвхъ его Библиотека "Руниверс1