История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
329 * ПАЛИНОДІЯ », СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 830 у тиски и преслѣдованя. А которая цер¬
ковь есть въ преелѣдованю, тая есть
правдивою Церквію Христовою, якомъ
о томъ и св. Хризостомъ научаетъ мо-
вячи: «церковь правдивая тая есть,
которая преслѣдоване терпитъ, а не
тая, которая другихъ преслѣдуетъ. Пы¬
тай, мовитъ у аиостола, которую цер¬
ковь флгуровала Сарра, гды еи пре¬
слѣдовала неволница?» 5) Зъ тыми бо-
жественного Златоустого словы згажает-
ся и учитель Августинъ, мовячи: «со¬
борная церковь матка, которая ся по
всемъ свѣтѣ роскревила, въ самой го¬
ловѣ Збавителя научена есть — зелжи-
вости креста и смерти нелякатися, и
иайбарзѣб умоцнена есть не спроти-
вляючися, але зносячи преслѣдованя».
А св. Григорій Наызіянскій еще знач-
нѣб о томъ мовитъ въ тыи слова:
«гдѣ суть овыи, который намъ убоство
на очи выметуютъ. Который ся бога-
тествы своими хлюбятъ, который цер¬
ковь зъ великости шацуютъ, а малою
овчарнею гордятъ?» Слухай же еще
святого Хрисостома °) мовячого о томъ
же въ тыи слова: «если обачишъ якіи
неснаски церкве твоей, заразъ гор-
шишься, мовячи: бы, снатъ, не тая
правдивая была церковь (у еретиковъ
тамъ есть правда, гдѣ квитне владза)
а не розумѣешъ, ижъ што Богъ лю¬
битъ—тое діаволъ ншцитъ, а чимъ
Богъ взгоржаетъ — тое діаволъ якъ
властное въ новою стережетъ. Жидов¬
ская земля, поки была Божіимъ дѣдиц-
ствомъ, и діаволъ не уставалъ оной
воевати, приводячи еи до балвохвал-
ства, и Богъ не уставалъ оной карати,
отводячи еи отъ балвановъ. А гды зась
згоржѳна есть, якъ часть діаволя став¬
ши, зоставаетъ въ покою». И нижей * *)I той же: «овоцъ, мовитъ, слова Божого
[ есть двоякій: въ учинкахъ добрихъ и
въ визнаню вѣры; але овоцъ доброго
учинку вдячнѣйшій есть передъ Бо¬
гомъ въ покою, нгажли въ преслѣдова-
ню. Овоцъ зась визнаня вѣры въ пре¬
слѣдо ваню вдячнѣйшій есть, ня>жливъ
покою, поневажъ въ преелѣдованю жа¬
денъ тебе не пытаетъ «якъ живешъ»,
але «якъ вѣришь». Зась въ покою не
есть праца добре вѣрити, але добре
жити, бовѣмъ покой зопсованемъ есть
благочестія». Поты Златоустый святый
въ «Недоконченнихъ Омиліахъ». Не маемо ся теды и мы погоршати
оттоль православніи. Не маемо ся трво-
жити, гди якіи межи собою неснаски
и безчинія взнѣченіи видимо. Але мае¬
мо знати, же отъ діавола суть взнѣ-
чени на затрвоженье и погоршенье вѣр¬
ныхъ. Не маемо дбати па овыхъ, ко¬
торый намъ у себе владзу свѣтскую
указуютъ, преложенства и можность;
поневажъ то діаволъ нищитъ, чого не¬
навидитъ, а тое збогачаетъ што лю¬
битъ. .Тѣшмося зъ того овоцу вѣры
нашей и вызнаня, жесмо ся въ тіи ча¬
сы жити на семъ свѣтѣ удостоили, гды
ся насъ пытаютъ не «якъ живешъ»,
але «якъ іѣришъ», «чи уягетъ, чи па-
пежникъ»? Если нл едно зъ тыхъ, 'але
«православный». То противницы и пре-
слѣдовци нашл зле и кламливе тако¬
вому звыкли мовити «злнй чловѣкъ, и
здрайца, и турбаторъ покою посполи-
того, н» уряду жадного, и» водности
не годенъ, бравъ людскій, и насмѣ-
виско остатнее». Придаю еще до того зъ листу ’)
святѣйшого Кирила, патрнархн на онъ
часъ Адександрійсвого, а теперь Кон-
стантинополсвого, надеръ' богословныи °) Галат., гл. 4. ’) Кириллъ, патріарха Александрійскій, *) Златоуста на Матѳея (гл. 13), омнлія 31. року 1614. Библиотека "Руниверс1