Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
827 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 828 гословени естесте, абовѣмъ духъ хвалы
и Божій опочиваетъ надъ вами, кото¬
рый ведлугъ нихъ бываетъ блюзненъ,
але ведлугъ васъ естъ увелбенъ. За
тимъ жаденъ зъ васъ нехай не терпитъ
якъ мужобойца, або злодѣй, або зло-
чинца, або якъ тотъ, который ся втру-
чаетъ въ чужыи речи, але если якъ
христіанинъ, нехай ся не соромѣетъ,
и овшемъ нехай хвалитъ Бога въ той
мѣрѣ. Абовѣмъ часъ естъ, абыся судъ
почалъ отъ дому Божого; а если напе¬
редъ починается отъ насъ, который же
конецъ будетъ тыхъ, который не суть
послушними еѵангелія Божого? И если
справедливый ледво бываетъ збавленъ,*
непобожный и грѣшный гдѣ ся ока¬
жетъ? А претожъ тыи, который терпятъ
ведлугъ волгъ Божей, нехай добре чи-
нячи ему поручатъ души свои, якъ
строителеви вѣрному» !). Въ уставич-
ныхъ теды бѣдахъ, утискахъ и нреслѣ-
дованю, вѣрніи Божіи на семъ свѣтѣ
живучи, быти повинни; въ преслѣдованіе*
зась будучи, ослабѣвати и трвожитися
не маемо, але веселитися, яко бож. сей 4) 1 Петр., гл. 4, ст. 12—19: «Воздюблен-
ніи, не дивитеся еже въ васъ раздеженію
ко искушевію вамъ бываему, лко чужду
вамъ сдучающусл. Но повеже приобщ&етеся
Христовымъ страстемъ, радуйтеся, яко да и
въ явленіе славы его возрадуетеся веселя-
щеся. Аще укоряема бываете о имене Хрис¬
товѣ, блажеви есте, яко славы и Божій
Духъ .на васъ почиваетъ: онѣии убо хулит¬
ся, а вами прославляется. Да не кто убо
отъ васъ постраждетъ яко убійца, илн яко
тать, или яко злодѣй, или яко чуждопосѣ-
тнтель, аще ли же яко христіанинъ, да нс
стыдится, да прославляетъ же Бога въ части
сей. Яко время начата судъ отъ дому Божія:
ащѳ же прежде отъ васъ, кая кончина про¬
тивящимся Божію егавгелію? И аще пра¬
ведникъ едва спасется, нечестивый и грѣш¬
ный гдѣ явится? Тѣиже и страждущія по
воли Божіей, яко вѣрну зиждителю да пре-
дадятъ душы своя во благотвореніи». апостолъ и самъ Іисусъ Христосъ на¬
училъ, мовячи: «блажени есте, гды вамъ
злоречити будутъ, и преслѣдовати васъ
будутъ, и мовити все злое противко
вамъ, кламаючи для мене, радуйтеся и
веселѣтеся, абовѣмъ заплата ваша м но¬
га естъ на небесѣхъ: бо такъ преслѣ¬
довали пророковъ, который передъ вами
были» а). Яко бы рекши: такъ преслѣ-
дована церковъ моя завжди быти по¬
винна; вшакъ же зъ преслѣдованя того,
бѣдъ и утисковъ радоватися діаетъ и
весеЖгги, бовѣмъ заплата ей за то на
небѣ великая готуется. А если бы хто
въ томъ преслѣдованю боязливымъ былъ
и запр/ьлъ бы ся Христа, або завсти-
дался его передъ невѣрними, любъ тежъ
меча слово Божого не уживалъ, такій
кождый царства небесного не доступитъ.
«Проклятый чловѣкъ, который чинитъ
дѣло Господне зъ недбалостью, и про¬
клятый взбороняетъ мечови своему отъ
крове» 3). То естъ: той взбороняетъ
мечъ свой отъ крове, который за вѣру
слова Божого; не мовитъ «ажъ до выл-
лянья крве». «Боязливимъ, мовитъ бо-
жественвій апостолъ Іоанъ въ Апока¬
липсисѣ своемъ, и невѣрнимъ, и сквер¬
нимъ, и убійцомъ, и вшетеченство пол-
нячимъ, и чары чинячимъ, и балвохвал-
цомъ, и всѣмъ лживымъ, часть имъ въ
езерѣ горѣючомъ огнемъ и сѣркою» 4). Церкви теды Христовой, которая въ
слова Божого побореніи смѣла быти
маетъ и дерза, належатъ власне бѣды, *) Матѳ ,.гл. 5, ст. 11—12.
а) Іерем., гл. 48, ст. 10: «проклятъ чело¬
вѣкъ творяй дѣло Господне съ небреженіемъ,
п проклятъ возбраняяй мечу своему отъ
крове». 4) Апокалнп., гл. 21, ст. 8: «страшлнвымъ
же и невѣрнымъ, и сквернымъ, и убійцамъ,
и блудъ творящимъ, ідоложерцемъ н всѣмъ
лживымъ, часть имъ въ еверѣ горящемъ
огнемъ и жупеломъ». Библиотека "Руниверс1