Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
819 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІШСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 820 Захарія. Двѣ части перше гинуло и
гинутъ жидовствомъ и поганствомъ, а
нынѣшнихъ вѣковъ гинутъ части двѣ—
еретицтвомъ и непобожнимъ животомъ,
а третяя спасается презъ огонь иску¬
шенія, презъ терплнвость, мовлю, на-
пастій, бѣдъ, мордерствъ, утрапеній,
маетности забиранья, справедливости
гамованя, свободы отыймованя, правъ
и волностей ламаня, и иныи многій
утиски терпячи для вѣры. А тая тре¬
тяя, таковыми утрапенми досвѣдча-
ная часть, власне и правдвве суть Гре-
кове и иныи единовѣрнін имъ народо-
ве, а особливе и набарзѣй — мы въ
Малой Россіи и въ Литвѣ правовѣр¬
ный христіане, церкве исходной по¬
слушный сынове, таковыи утиски по¬
носимо, што людъ христіанскій, бла-
годарне терпячій, збавене приймуетъ.
Которое пророцкое мѣсце уважаючи
божественный Кирилъ, патриярха Але¬
ксандрійскій: «не есть, мовитъ, безъ
прадъ и бѣдъ святыхъ животъ, прав¬
да бовѣмъ есть, же «хотячіи побож-
не жити по Христѣ, преслѣдоване
терпѣти будутъ» ‘). и толко не огнемъ
жжени тіи, которіи презъ напасти до-
свѣдчани бываютъ, также безпечне о
собѣ мовити могутъ: досвѣдчалемъ насъ,
Боже, огнемъ насъ пробовалесь, якъ
пробуется сребро» * *). То Кириллъ. Слухай же еще преподобного отца
нашего Исака Сирина, въ словѣ 36:
«тая, мовитъ, есть воля Духа Святого,
абы въ працахъ зоставали тыи, въ ко¬
торыхъ ся онъ кохаетъ; не Духъ Бо¬
жій живетъ въ тыхъ, который въ по- жизается сребро, и искушу я, якоже иску¬
шается злато: той призоветъ имя мое, и азъ
услышу его, и реку: людіе мои суть, и тіи
рекутъ; Господь Богъ мой*. ') 2 Тимоо., гл- 3, ст. 12: «хотящій благо¬
честно жити о Христѣ Іисусѣ, ГОНИМИ бу¬
дутъ». ') Кириллъ ва Захар., гл. 13. Псал. 65. кою зоставаютъ, але духъ діаволскій.
Якъ нѣхто зъ боголюбцевъ реклъ: за-
клялемся абымъ на кождый день уми¬
ралъ». Презъ то розезнаванн бываютъ
сынове Божіи отъ инпшхъ, ижъ овыи
въ утискахъ живутъ, а свѣтъ сей въ
роскошахъ, въ покою опливуютъ. Не
зезволяетъ на то Богъ, абы тыи, въ
которыхъ ся онъ кохаеть, роскошовалн,
поки суть въ тѣлѣ подлегломъ сказѣ;
але на то рачей зезволяетъ, абы поки
на семъ дочасномъ свѣтѣ зоставали въ
утискахъ и въ обтяжлнвостяхъ, въ пра¬
цахъ, и въ недостаткахъ, и въ отну-
щеню, въ нендзи и въ хоробѣ, въ на-
руганяхъ, и въ насмѣвискахъ, въ уеди¬
неніи и въ сердечной скрусѣ, въ тѣлѣ
спрацованомъ, абы ся слово Христово
въ нихъ сполнило реченное: «въ мирѣ
скорбь имѣти будете, но о мнѣ возра-
дуетеся» 3). Вѣдаетъ Господь нашъ Іи¬
сусъ Христосъ, йжъ въ покои тѣлес¬
номъ живучій, не есть речь подобная,
абы зоставали въ любви его, для чого
имъ заборонилъ заживати покоя, н рос¬
коши свѣта сего Христосъ Спасъ нашъ,
которого любовь пѳремагаетъ и смерть
тѣлесную. Той нехай намъ окажетъ
моцъ любви своей 4). Части II, роздѣлу X, артикулъ 3. Отъ початку вѣрный и спра-
ведливіи и церковь Христова
въ преслѣдовани и въ ути*
свахъ были. Ачколвекъ Господь Богъ на то ство¬
рилъ члОвѣка, абы, въ заповѣдехъ его
живучи, нгьколи ж&дного упадку и не-
щастя не дозналъ, але завжды зоста-
валъ въ розданой ему отъ Бога щас-
ливости и роскошахъ, нѣжли, власнимъ э) Іоан., гл. 16, ст. 33. *) На полѣ замѣчено: «Хрисостома и Кас-
сіана ту привести». Библиотека "Руниверс1