История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
»І7 ПАЛИНОДІЯ *, СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 818 ленимъ, абы еи утисковалъ, преслѣдо¬
валъ и нищилъ, мовитъ въ дерзости
Іисуса Христа Господа своего овому:
«простри руку свою*, и простираетъ,
овому «востяни и ходи*, и ходитъ,
иному «хощу очиститися*, и очищает¬
ся, а иному «прозри*, и прозираетъ.
Не маетъ, мовлю, церковь святая вос¬
точная часовъ теперешнихъ золота и
серебра и жаднихъ сегосвѣтнихъ до¬
статковъ, але маетъ одну неошацован-
ную перлу, вѣру непорушную, чудов-
ннми въ ней дарами отъ Бога освѣд-
ченую, по всѣ часы освѣдчаючуюся и
ажъ до сконченя свѣта освѣдчатися пе-
рестати немаючую. Зачимъ фалшъ то, што отступникъ
Креуза правитъ, якобы Грекове отъ
церкве святой оторватися' мѣли, а за-
тымъ подъ вшелякіи нещастя подпали.
Грекове абовѣмъ яко жадной ереси,
блуду и недостатку въ вѣрѣ не маютъ,
такъ стороны вѣры жадного грѣха не
маютъ. И якъ не презъ Грековъ, але
презъ Римского епископа и презъ Рим¬
лянъ сталося вѣры и едности церков¬
ной розорванье, такъ тежъ и грѣхъ
розорваня на Латинникахъ лежитъ, а
не на Грекахъ. А затымъ идетъ, ижъ
Грекове не для того панства постра¬
дали: еще бовѣмъ едность вѣры была
Трекомъ зъ Римляны, а южъ зъ допу¬
щена Божого Махометъ и его потом-
юве всходнее царство рвали, почавши
отъ року 630, за царя доброго право-
славного и побожного Ираклія. Потомъ
року осмсотного Левъ гіапежъ, имене
того Третій, царство заходнее отъ
всходнихъ цесаревъ Грековъ оторвалъ.
Презъ што змаленое панство въ остат¬
ку своемъ до Турковъ отошло, лечъ не
8а грѣхъ въ вѣрѣ (тая бовѣмъ цѣлая
и ненарушоная во всемъ есть и бу¬
детъ, якъ завжди была) але, если под¬
лупъ Соломона «и праведный себе са¬ мого есть оскаржителемъ*, далеко
болшъ мы грѣшеіи, покаряючися пе-
I редъ Господемъ, мовимо, ижъ панства
; и царства пострадалисмо, напродъ, для
грѣховъ тѣла и для збытковъ и для
, несправедливости, якъ Сирахъ мовитъ: ; «царство отъ народу въ народъ пере¬
носится, для несправедливости и кривдъ
и имѣній зле набытихъ» 7). Другая
причина та естъ: допустилъ Господь
Богъ пониженіе Грековъ на досвѣдчене
ихъ въ вѣрѣ и въ надѣи збавеня, о
чомъ намъ дано впродъ вѣдати, яко
святый апостолъ Петръ мовитъ: «мало
нынѣ, если слушна естъ, засмучени
будучи въ розмаитихъ напастехъ, абы
досвѣдчене вашей вѣры далеко кош-
товнѣйшее надъ злото гибнучое, кото¬
рого огнемъ пробуютъ, было найдено
въ похвалу и славу и честь, въ обяв-
леню Іисусъ Христовомъ* 8); а 'Заха¬
рія пророкъ. отъ лица Божого мовитъ:
«и будетъ въ день оный на всю землю,
двѣ еи части згладятся и утинутъ, а
третая останутъ на ней. И проведу
третюю часть скрозь огонь, и розожгу
I ихъ, яко розжигается сребро, и спро-
I бую ихъ, яко пробуется злото: той при-
| зоветъ имя мое, и вислухаю его, и ре-
і ку: людіи мои тыи суть, а тыи рекутъ: ! Господь Богъ нашъ» 9). То пророкъ | 7) Сирах., гл. 10, ст. 8: «царство отъ яэы- 1 в& въ языкъ проводится, ради неправды и
| досажденія имѣній льстивыхъ». 8) 1 Петр., гл. 1, ст. 6 — 7: «мало нынѣ, | аще лѣпо есть, прискорбеи бывше въ раз¬
личныхъ напастехъ, да искушепіе вашея
| вѣры многочестнѣйше злата гибнуща, ог-
■ немъ же искушена, обрящется въ похвалу
| и честь и славу, во откровеніи Іисусъ Хрп-
стовѣ». ч) Захар., гл. 13, ст. 8—9: «И будетъ въ
депь овъ на всей земли, глаголетъ Господь,
двѣ части ея потребятся и исчезнутъ, а
третій останется на ней. И проведу третію
часть скэозѣ огнь, и разжгу л, якоже раз- Библиотека "Руниверс1