Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
815 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА- 816 ступникове, же ся надъ мѣстомъ тымъ
оповѣженое черезъ божественной) Іоан¬
на апостола пророцство выконати маетъ,
а южъ врихлѣ можетъ теперъ мовити:
«стажу царицею и не естемъ вдовою, и
жалости не обачу» але въ рихлѣ го-
лоситися то о собѣ послышитъ: «упалъ,
упалъ Вавилонъ оный великій, и стал¬
ся мѣшканемъ чортовъ и сторожею вше-
лякого духа нечистого» 2). Добре бы имъ
отъ тогожъ Іоанна Богослова пророц-
кого голосу за часу послухати ового:
«выйдѣте зъ мѣста того, людіе мои,
абысте не были участниками грѣховъ
его, и абыся вамъ зъ плягъ его не до¬
стало» 3). Здарь имъ, Христе Дару, и
всѣмъ мѣста того мѣшканцемъ голосу
того услухати, а на-тихъ-мѣстъ або зъ
него выйти и, якъ радитъ Духъ свя¬
тый въ пророцѣ и аиостолѣ Іоаннѣ, по-
кутовати, або, якъ радитъ въ святомъ
Іеронимѣ мовячомъ: «проклятства, ко-
торимъ тобѣ въ Апокалипсисѣ грозитъ
Збавитель, можетъ (Риме) убѣгнути
черезъ покуту, маючи прикладъ Нине-
виты» 4). Части II, роздѣлу X, артикулъ 2. Грекове.панства не для того
пострадали, абы якій недо¬
статокъ въ вѣрѣ мѣли. Присмотрѣвшися въ близко прешломъ
артикулѣ недовѣдомимъ судбамъ Божі¬
имъ, которими онъ збавене чловѣчее в) Адок&лип., гл. 18, ст. 7: «сѣжу цари¬
цею, и вдова нѣсмь, и рыданія нѳ имамъ
видѣтн». *) Апокалип., гл. 18, ст. 2: «паде, паде
Вавилонъ великій, и бысть жилище бѣсомъ,
и хранитель всякому духу вечистуэ. *) Апокал., гл. 18, ст. 4: «изыдите изъ
вел, людіе мои, да не причаститесд грѣхомъ
ея, и отъ язвъ ея да не вреднтеся». | 4) «Въ книзѣ 2, ва Іовиніава*. справовати звыклъ, видѣвши и то, илѳ
въ недовѣдомой той таемници Божей
чловѣкъ видѣтн можетъ, же ведлугъ
воли» своей, овихъ любитъ, а овихъ не¬
навидитъ, овыхъ милуетъ и щѳдритъ *),
а овыхъ ожесточаетъ и на то побужаѳтъ,
абы въ ныхъ оказалъ моцъ свою,—оба-
чилисмо на око и то, же якъ данов&не
папежа Римского и винеслость его се-
госвѣтная вѣры въ немъ православной
не аппробуетъ, такъ понижене и знѳ-
воленье, церковъ святую восточную вед¬
лугъ тѣла опановалое, православной
вѣры еи не зноситъ. Не позволятъ,
розумѣю, и сами отступникове, на та-
кій аргументъ: «папежъ Римскій и вся
заходняя церковъ подъ Готтами въ не¬
воли была, пре то и папежъ, и вся па¬
ствы его церковъ есть зловѣрна!» Не
позволяемо, заисте, и мы на тому по¬
добный отступницкій аргументъ: «патрі-
архове н вся церковъ восточная подъ
Турками въ неволи, патріархове прето
и вся восточная паствѣ ихъ повѣреная
церковь есть зловѣрна!» Коли абовѣмъ
въ неволи церковъ Римская была, тог-
ды оный зъ Петромъ святымъ въ-голо-
сѣ заразъ и въ скутку слова мовити
могла: «востани и ходи» 6). Гды зась
теперъ есть на свободѣ, о во толко мо¬
вити можетъ: «златой сребро есть ми».
Тожъ маютъ розумѣти отступникове о
святой восточной церкви, которая яе
можетъ мовити о собѣ «злато и сребро
есть ми», але «стань и ходи» можетъ
благодатію притомного и дѣйствуючого
въ ней св. Духа мовити. И мовитъ за¬
разъ въ словѣ и въ скутку, гды подъ
окрутнимъ тымъ тираномъ отъ седмо-
головного пекѳлного смока за допуще¬
ніемъ Божимъ въ досвѣдчене сталости
еіг и терпливости на то само выстав- ь) Римл., гл. 9. в) Дѣявія, гл. 8. Библиотека "Руниверс1