Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
313 ПАЛИНОДІЯ», С0Ч. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 814 своемъ, то естъ о неволи той, которую
для имене Христова святая церковь
всходная терпитъ, споряжена и упев-
нена бывши, же ся то не найдуетъ не
ку затраченю еи, але ку збавеню, зъ
блаженимъ царемъ и пророкомъ Дави¬
домъ, до Господа Бога своего волаетъ:
«благо мнѣ, яко смирилъ мя еси, Гос¬
поди» (естъ ми току доброму, жесьмя
утрапилъ, Пане мой), абовѣмъ въ утра-
пеню моемъ учинилесь ми просторность,
и певна естемъ, же плачъ мой дочас-
ный обернется мнѣ въ радость вѣчную. Безрозумне теды отступникове святой
церкви всходной неволею натрясуютъи
нехристіанско зъ нендзи еи, для правды
еѵангелской поднятой, насмѣваются; по-
неважъ то власность быти церкве Хрис
товы видятъ—уставичное утрапене тер-
пѣти, якъ впротивъ—въ уставичной по-
мисльности сегосвѣтной зоставати и
щастемъ опливати — запомненой отъ
Бога сонмицы естъ власность. Што бож.
Августинъ, на 93 псаломъ викладъ чи-
нячи, овымъ подобенствомъ выражаетъ:
«чловѣкъ, мовитъ, маетъ двохъ сыновъ,
зъ которыхъ одного караетъ, другого
занехиваетъ. Чинитъ одинъ зле, а не
бываетъ каранъ отъ Отца, другій скоро
ся толко на зло порушитъ, битъ и по-
личкованъ бываетъ». То рекши,’пы¬
таетъ святый сей учитель: для чого бы
ся то дѣяло, же овый бываетъ битъ,
а овый занехиванъ? Отповѣдаетъ самъ
собѣ: «не зъ иншей, мовитъ, причины,
толко же тому, который бываетъ битъ,
дѣдицство ся заховуетъ, а занеханый
зоставаетъ выдѣдиченъ». Дѣдицство те¬
ды царства*небесного презъ тое полич-
коване св. всходной церкви заховуетъ
Господь Богъ, а опливаючую въ роско-
шахъ выдѣдичилъ и знати о ней не
хочетъ. И зась той же святый, въ то-
гожъ псалма викладѣ: «добрый, мовитъ,
нендзуютъ, поневажъ биты бываютъ, якъ сынове, а злыи роскошуютъ, поне¬
важъ затрачены бываютъ, якъ чужіи». Нехай теды оттоль вѣдати хотятъ
отступникове, же зъ дочасного панова-
ня, въ которомъ они гойне роскошуютъ,
прожно церковь Христову показати ку-
сятся. Бо если за цесарми, за кролми*
за княжаты и за потентаты свѣта сего
церкве и еѵангелской правды шукане
пойдетъ, на вѣки найдена не будетъ.
Въ убогомъ вертепѣ Христа треба шу-
кати, а не въ цесарскихъ любъ кро-
левскихъ палацахъ, въ подлыхъ пелю-
хахъ, а не въ шарлатѣ, лакнучого и
прагнучого, а не въ роскошахъ и до¬
статкахъ опливаючого, терпячого, а не
бьючого. Минули абовѣмъ южъ тыи лѣ¬
та, въ который ся нагородити мѣла
взгарда и убозство церкве Христовы, въ
который мѣла «съсати молоко погановъ,
а богатство кролевъ істи» 5), а насту
пилъ часъ овый, о которомъ естъ ре-
чено: «чуйте — — и будите готови, яко
въ онже часъ не мните сыцъ человѣчь
! прийдетъ» 6). і На который часъ поглядаючи и ижъ
і южъ на порозѣ быти его видячи, до
! отступниковъ въ замкнене сего моего
| артикулу, зъ пророкомъ Божіимъ Исаі-
| ею мовлю: «Египетъ, человѣкъ, а не
| Богъ, иконѣ ихъ мясо» *), а не духъ;
і певне и Римъ—чловѣкъ естъ, а не Богъ
: и збройныи мясо, порохъ и земля, а не
духове. Не мовь, жесь високъ! Пророкъ
| Божій Іеремѣя мовитъ: «бысть собѣ
| оплелъ гнѣздо такъ високо якъ орелъ,
еднакъ тя оттамтоль сторгну, мовитъ
Господь Богъ» 8). Маютъ памятдти от- 5) Исаія, гл. 60, ст. 16: «иссеши млеко
языковъ, п богатство царей снѣси>. 6) Матѳ., гл. 24, ст. 42, 44: < бдите *. 7) Исаія, гл. 31, ст. 3: «Егѵптяеина чело¬
вѣка, а не Бога, конски плоти». я) Іерём., гл. 49, ст. 16: «егда вознесеши
яко орелъ гнѣздо свое, оттолѣ свергу тя,
глаголетъ Господь*. Библиотека "Руниверс1