Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
809 «ПАЛИНОДІЯ», СОИ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 810 образъ, да послѣдуемъ стопамъ его» і0) убопогиблъ быхъво смиренія моемъ» 15)
(гдыжъ и Христосъ утерпѣлъ за насъ (бы былъ законъ твой не былъ коха-
мовитъ бож. ап. Петръ, зоставуючи немъ моимъ, теды бымъ былъ згинулъ
намъ прикладъ, абысмо наслѣдовали | въ утрапеню своемъ),
стопъ его). Самъ теды Господь Богъ! Не ку смерти теды пляга тая на
по вѣрнихъ своихъ того потребуетъ,; вѣрнихъ Божіихъ, не ку затраченю,
'абы въ уставичной бѣдъ терпливости! мовлю, . естъ то душъ вѣрнихъ Богу,
были; который то мѣти по нихъ хо-1 же суть зъ допущеня Божого подани
четъ, абы ся стали подобними виобра-1 на утрапене въ тѣлахъ двоихъ дочас-
женю Сына его якъ во всемъ инідомъ, ’ ное, але ку утѣсѣ ихъ и ку збавеню.
такъ особливе въ терпливомъ зношеню Гдижъ якъ въ старомъ законѣ, такъ и
бѣдъ, утисковъ и преслѣдованій ажъ и въ новомъ, допускани и на церковъ Бо¬
до смерти. «На, тое абовѣмъ и звани жію ѵтрапеня завжды ку доброму еи
суть» и), и естъ то речъ вдячная у были. Чого и сама Римская и вся за-
Бога, мовитъ тойже св. ап. Петръ, аще ходняя церковъ достовѣрнимъ естъ
совѣсти ради Божія терпитъ кто скор- свѣдкомъ. Которая, на собѣ того до-
би» ,2) (если хто для сѵмнѣня Божого знавши, могла бы была святой всходной
терпитъ фрасунки). А якъ то естъ речъ церкви, въ той же теперъ подъ Турчи-
Богу вдячная, гды вѣрный его терпятъ номъ напасти будучой, въ которой, она для него, такъ и самимъ имъ естъ
речъ барзо пожитечная и збавенная.
«Блаженъ, его же ты накажеши, Го- была подъ Готтами, ѵмѣти снисходити,
не насмѣватися ей съ того и натряса-
ти, але соболѣзновати и сострадати и споди» 13) (іцасливый то чловѣкъ, мо- зъ терпливости еи Бога благодарити (а
витъ блаженный царъ и пророкъ Да- маетъ зъ чого), видячи еи межи нога-
видъ, которого Господь Богъ карати ны, якъ рожи межи терніемъ не быти
зезволяетъ) и о собѣ тойже блаж. царъ і удавленую, але цвитучую и въ природ-
и пророкъ, а въ особѣ своей и о всѣхъ | ный еи запахъ вдячный, неотмѣный въ
вѣрнихъ Божіихъ: «благо мнѣ, мовитъ, | собѣ маючюю. Поки была заходная цер-
яко смирилъ мя еси, да научуся оправ-! ковъ подъ Готтами въ неволи, поты ся
даніямъ твоимъ» ,4) (естъ ми то кудо- : въ ней все доброе дѣяло, поты и вѣры
брому, жемъ былъ утрапленъ, абыхъ ся • символъ зоставалъ ненарушонъ, лоты и
научилъ уставъ твоихъ). Утраплене, і Збавенніи Тайны были цѣлы, поты и
отъ Бога на вѣрнихъ его допущеное, | звичай взаемной сполечности въ писаню
уставъ Бозскихъ, закону Его святого | до всходнихъ патриарховъ листовъ былъ
научаетъ ихъ, въ которомъ они, уста-1 заховыванъ, поты наконецъ вшелякая
вичне бадаючися, зъ тымъ же проро-1 похвалная старожитность была ей въ
комъ до него волаютъ: «яко аще бы не | пилной посторозѣ, поты зъ всходною въ
законъ [твой] мое поученіе былъ, тогда | едности царства и въ едности вѣры 1 тръвала. <0) 1 ІІетр., гл 2, ст. 21.. ") 1 Петр., гл. 2, ст. 21: «на сіе бо и звани
быстс>'. <2) 1 Петр., гл. 2,ст. Ю: €се бо есть угодно
предъ Богомъ- ». Псал. 93, сг. 12. и) Псал. 118, ст. 71. Штожъ бовѣмъ за шкоду церковъ
всходняя черезъ теперешнее свое утра-
пене въ душезбавеннихъ своихъ спра¬
вахъ духовнихъ понесла? Которая туюжъ ІУ) Псал. И8, ст. 92, Библиотека "Руниверс1