Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
807 « ПАЛИНОДІЯ », СОЧ. ЗАХАРШ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 808 иапежове суть повинни. Зачимъ не для
того панство Грекове стратили, але зъ
невѣдомыхъ судовъ Божіихъ, для ового
надъ ними виконаного, Духомъ Свя¬
тымъ оголошеного милосердія Божого:
«бьетъ всякого сына отецъ, его же при-
емлетъ». Уважайте рачей въ смиреніи
суды Божіи, овие святого Антонія на
памяти маючи, который, гды о глуби¬
нахъ судовъ Божіихъ бадатися былъ
иомислилъ, на-тихъ-мѣстъ до себе го¬
лосъ мовячій послышалъ: «Антоніе, собѣ
внимай, суды то Божіи суть: не есть
ти пожитокъ вѣдати ихъ!» 1) Уважай¬
те, мовлю, же если Богъ «Сына своего
не пощадилъ, але за всѣхъ насъ вы¬
далъ его» а), и если Богъ прирожонихъ
лѣтораслій не пощадилъ, пощадитъ ли
диковины, межи которими бы, снатъ, и
васъ вытяти и въ пещъ огнистый вки¬
нута не росказалъ. Если Іисусъ Хри¬
стосъ выбраный людъ свой, людъ пра¬
вославный и благочестивый выдалъ до
пасу на досвѣдчене и на покаране, якъ
ласкавый отецъ любимого сына, якъ
розумѣете—зъ прелюбодѣйчищами што
учинитъ?! Если ся то въ сыромъ де¬
ревѣ дѣетъ, на сухомъ—што мѣти дѣя-
ти розумѣете?! Если то, мовлю, вѣр-
нихъ Божіихъ выбраную его святую
церковъ поткало, якъ же чого болшого
не маютъ ся сповѣдати на себе ерети-
кове и отщепенцгь, не того, еднакъ,
чимъ звыклъ Господь Богъ вѣрныхъ
своихъ, якъ ласкавый отецъ проступ-
нихъ сыновъ, палцатомъ 3) ласки ку
обаченюся казнити (бо ся они того та¬
кового покарана годными не станутъ),
але сподѣватися маютъ покарана пал- *)*) Никонъ, 43. 8) Римл., гл. 8, ст. 32: «своего Сына не
пощадѣ, но аа насъ всѣхъ предалъ есть егоэ. 3) «Пальцатъ»—палочка, волшебный прутъ;
а также вообще—палка", подорожная палица. цатомъ гнѣва ку затверженью, яковымъ
справедливый судія злосливымъ на вѣч¬
ное затрачене обѣцуется здати. Еслижъ
отъ вѣрнихъ своихъ Господь Богъ за¬
чалъ, якъ у Езекіиля пророка читаемо
«отъ святыхъ 4) моихъ, мовитъ, нач-
нѣте» 5), якъ ап. Петръ мовитъ, «ижъ
часъ начата судъ отъ дому Божого:
если (мовлю) первѣй отъ насъ, штожъ
за конецъ будетъ противячимся Божему
еѵангелію? И если справедливый за-
ледво спасется, нечестивый и грѣшный
гдѣ явится?» в) Возлюбленніи прето
нашя> спол-визнавцы, который терпятъ
ведлугъ волгъ Божей, якъ вѣрному свое¬
му створителеви нехай отдаютъ души
свои, въ добрыхъ учинкахъ, «въ тер-
пливости своей нехай нозискуютъ души
свои> 7). Крестъ абовѣмъ носити—не
есть напасть носити, але збавене, о
которомъ Іисусъ Христосъ до кождого
за нимъ ити хотячого мовити рачитъ:
«иже хощетъ по мнѣ ити, да отвѳр-
жется себе, и возметъ крестъ свой, и
по мнѣ грядетъ» 8). Который належитъ
не геретицкимъ сонмицамъ, аня> отще-
пенскимъ зборискамъ, але самой церкви
Христовой, которая «сообразна быти
маетъ образу Сына Божого > д), головѣ
своей, пастиреви й архиерееви своему
Господу Іисусу Христу, «зане и Хри¬
стосъ нострада по насъ, намъ оставль 4) На полѣ: «освященныхъ». Такъ и въ
теперешнемъ Славянскомъ текстѣ. 6) Іезекінл., гл. 9, ст. 6. •) 1 Петр , гл. 4, ст. 17—18: «яко время
начата судъ отъ дому Божія: аще же преж¬
де отъ васъ, кая кончина протнвящымсд
Божію евангелію? И аще праведникъ едва
спасется, нечестивый и грѣшный гдѣ явится?» 7) Лук , гл. 21, ст. 18: «въ терпѣніи ва¬
шемъ стяжите души вашя». 8) Марк., гл. 8, ст. 34. 9) Римл., гл. 8, ст. 29: «сообразныхъ бы¬
та образу Сына своего>. Библиотека "Руниверс1