Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
805 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 806 спокойный справедливости нрезъ то
выцвѣченимъ отдаетъ). Правдивы, заисте, Духа Святого сло¬
ва суть, въ божественномъ семъ апо¬
столѣ голосячіися, же каранье вѣрнымъ
отъ Бога бывати звикло, ку ихъ по-
житкови, не тѣлесному, але душевному,
на то, аби ся стали участниками свя-
тобливости Божей. Щасливыи то дни
на церковъ Христову бывали, гды она,
подъ окрутниками поганскими стсгнучи,
утр.аненемъ ихъ болшъ, тьжли презъ
лѣтъ триста утиснена бывши, муче¬
ники родила, исповѣдники и пустин-
ники! Щаслива была и тогды, гды ся
въ ней по онихъ трисотннхъ лѣтахъ
презъ лѣтъ чотириста овое, апосто¬
ломъ реченое, виполняло «подобаетъ
и ересемъ во васъ бывати, да искус-
ніи явлени» 6 7) будутъ, — которая п)
намъ святыхъ учителей церковныхъ
народила, и въ писмахъ ихъ ку вѣч¬
ной памяти для нашей науки жити
имъ спорядила! Щаслива въ такихъ бѣ¬
дахъ и нензахъ, въ утискахъ и въ’пре-
слѣдованю, и въ смертехъ, и на за¬
ходѣ презъ лѣтъ цѣлою осмъ сотъ,
мало отдоху 8) межи тими вѣками мѣв-
пш, найдовалася! Щаслива была тогды,
гды мовила: «сребра и золота не маю,
лечъ што маю, то тобѣ даю, во имя
Іисуса Христа Назарянина, встань а
ходи!» 9). Нещаслива зостала гды, въ
покою зоставши, почала «ести и нити,
и встала играти» 10 *), а за тимъ «утыла,
утолстѣла, и Бога Спаса своего забы¬ е) Корине., гл. и, ст. 19. 7) т. е. Церковь. 8) Толст.: >отходу». 9) Дѣянія, гл. 3, ст. 6: «сребра и злата
нѣсть у мене: по еже имамъ, сіе ти даю:
во имя Іисуса Христа Назореа, востани и
ходи>. 10) Исходъ, гл. 32, ст. 6: »ясти и пити, и восташа играти». ла» п), зъ границъ покорности своей
выступила, въ церковъ Христову свѣт¬
скую монархію впровадила, презъ што
единость царства» единость вѣры м еди-
ность церкве розорвала, и сталася—
гордый оный градъ великій што-день
тимъ барзѣй въ гордости своей выно-
сячійся поты, поки о немъ Печеное отъ
Духа Святого слышано быти оповѣстся,
«паде, паде, Вавилонъ градъ великій,
и бысть жилище бѣсомъ»! 12) Аже южъ до васъ, отступниковъ бла¬
гочестія, обернуся а зъ бож. апосто¬
ломъ Павломъ васъ запитаю: «хто есте
вы, о чловѣци, противъ отповѣдаючіи_
Богови?» 13) Хто, мовлю, естесте, кото¬
рый въ суды Божіи глубокій и непо¬
нятіи втручаетеся и тіи на свою стра¬
стную хоть обертаете?! Хто естесте, о
чловѣци, и отколь зъ тимъ вѣтромъ
вѣете, же ся зъ праведниковъ, зъ Ла¬
заревъ, зъ Іововъ бѣды, напасти для
святого имени Христового и для зба-
венной правды еѵангелской терпячихъ
уругаете и натрясуете?! Гдѣсте то вы¬
читали, або гдѣсте объявене тое мѣли,
ижъ Грекове отъ Турка для того суть
опановани, же папежомъ Римскимъ не
хотѣли быти послушними, и же ся то
за папезскою на нмхъ клятвою стало,
зъ той причины, же патриархове, зъ
послушенства папезского отпавши, ро¬
зорванье въ церкви Христовой учинили?!
Вѣдати теды запевне маете, якъ ся за
помочью Божіею доводне показало,
якожъ и вѣдаете, же не презъ Греки,
але презъ Латинники сталося розер-
ванье и царства, и церкве, и вѣры! Ко¬
торому грѣхови не патриярхове, але “) Девтер. (Второзак.), гл. 32, ст. 16: «уты,
утолстѣ, разширѣ и остави Бога, сотвор-
шаго его, п отступи отъ Бога Спаса своего». 13) Апокал., гл. 18, ст. 2. 48) Римл., гл. 8, ст. <20: «о человѣче, ты
кто еси противъ отвѣщаяй Богови?» * Библиотека "Руниверс1