Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
803 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. аАХАРШ К01ІЫСТЕНСКАГ0, 1621 ГОДА- 804 заразъ: «егоже бо любитъ Господь, на-
казуетъ, біетъ же всякого сына, егоже
пріемлетъ. Аще наказаніе терпите, яко-
же сыно[во]мъ вамъ обрѣтается Богъ:
который бо есть сынъ, егоже не нака-
зуетъ отецъ? Аще ли безъ наказанія
есте, емуже причастницы быша вси, то
убо ирелюбодѣйчищи есте, а не сы¬
новей * *) (кого абовѣмъ, мовитъ, ми¬
луетъ Панъ, караетъ, а бьетъ кождого
сына, которого пріймуетъ. Если каранье
терпите, найдуется вамъ Богъ якъ сы¬
номъ: которыйжъ абовѣмъ естъ сынъ,
которого бы отецъ не каралъ? А если
естесте безъ караня, которого сталися
всѣ участниками, теды злого ложа дѣт-
ми естесьте, а не сынами). То такъ
бож. апостолъ. Зъ которымъ и мы, взявши на ува-
жене вѣрныхъ Божіихъ, братію нашу
о Христѣ, въ неволи окрутного тирана
Турецкого будучихъ, зъ которыхъ не¬
воли отступникове натрясаютъ, уру-
гаются и насмѣваютъ а за отпуще-
нихъ отъ Бога и забытыхъ до собѣ
подобнихъ удаютъ, святую, мовлю, цер¬
ковь всходнюю, недовѣдомыми судбами
Божіими въ милости навѣженую и въ
сегосвѣтнихъ добрахъ, винеслостяхъ и
помысльностяхъ отцевскимъ наказанемъ
пониженую, на уважене взявши,—такъ
еи до едияомислной нѣколи подруги
своей, а теперь непріятелки, церкви
заходной, зъ пророкомъ Божіимъ Ми-
хеею мовячую приводимо: «Не радуйся
о мнѣ, врагини 2) моя, яко падохъ, и
востану: зане аще сяду во тмѣ, Господъ
освѣтитъ мя. Гнѣвъ Господень стерплю,
яко согрѣшяхъ ему, дондеже оправдать
прю мою, и сотворитъ судъ мой, и из¬
ведетъ на свѣтъ, и узрю правду его, и *) Евр., гл. 12, ст. 6—8. *) Въ теперешнемъ Славянскомъ текстѣ:
«враждебница*. узритъ врагиня моя, и облечется сту-
домъ 3), глаголющая ко мнѣ: гдѣ есть
[Господь] Богъ твой»? 4 *) А по Руску
такъ: «Не радуйся зъ мене, непрія-
тѳлко моя, жемъ пала, и встану: гдыжъ
если сяду въ темности, Богъ мене
освѣтитъ. Гнѣвъ Божій поношу, жемъ
передъ нимъ згрѣшила, поки усправед-
ливитъ прю мою, и учинитъ судъ мой,
и выведетъ мене на свѣтлость, и обачу
справедливость его, а обачитъ непрія-
телка моя и обложится встыдомъ, ко¬
торая до мене мовитъ: гдѣ естъ Богъ
твой?» Мовитъ то святая всходняя цер¬
ковь зъ пророкомъ Божіимъ Михеею
до костела заходного, головного на сесь
часъ неприятеля своего. Мовимо и мы съ апостоломъ Хри¬
стовымъ Павломъ до отступниковъ и
насмѣвцовъ святой церкве всходной
именемъ зневоленой братіи нашей: «аще
егда плоти нашея отцы имѣхомъ [на]ка-
затели и срамляхомся: не многоли паче
повинемся Отцу духовомъ, и живи бу¬
демъ? Они бо въ мало дній, якожъ годѣ
имъ бѣ, наказоваху насъ, а сей на
ползу яамъ, да причастимся святыни
его. Всяко бо наказаніе въ настоящее
время не мнится радость быти, но пе¬
чаль; послѣдижъ плодъ миренъ правды
наказаннымъ чрезъ то воздаетъ» б)
(еслижъ гдисмо мѣди отци, который ка¬
рали тѣла наши и встидалисмося ихъ:
зажъ не далеко болщъ поддани будемо
Отцеви духовъ, а жити будемо? Або¬
вѣмъ они не мало дній, якъ сл имъ ви¬
дѣло, карали насъ, а той ку пожитковн
нашему, абисмо стали участниками свя-
тобливости ѳго. А вшелякое каране те-
перешнего часу не здастся быти весе-
лемъ, але смутномъ, лечъ потомъ овоцъ а) Въ Славянскомъ текстѣ: «въ студъ«. 4) Михей, гл. 7, ст. 8—10. *) Евр., гл. 12, ст. 9—11: « н&уяе- вымъ тѣмъ воздаетъ правды». Библиотека "Руниверс1