Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
801 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫОТЕПСКАГО, 1621 ГОДА. 802 суса (оглядаючися на Іисуса Христа,
иереднѣйшого вожа и докончителя вѣ¬
ры, иже вмѣсто предлежащія ему ра¬
дости нретерпѣ крестъ, о срамотѣ не¬
радивъ, и одесную престола Божія
сѣде» е) (который- вмѣсто веселя ему
уставленного поднялъ крестъ, погор-
дивши срамотою, и усѣлъ на правицы
столици Божей), якобы рекши: всѣ вѣр-
ніи Христовы повинны суть на Хри¬
ста, вожа своего, оглядатися и такъ
жити, якъ онъ жилъ, который на се
прійде да послѣдуемъ стопамъ его (на
то пришолъ, абысмо его стопъ наслѣ¬
довали); который, поднявши крестъ, то
естъ вшелякую свѣта сего нендзу, бѣ¬
ды, утиски, погорженья, насмѣвиска,
поруганя, преслѣдованя, неволю (бо и
чиншъ за себе и за своихъ платилъ), | отпали, то естъ, абыся и слуги тамъ
1 быти годними стали, гдѣ естъ ихъ
панъ, гдѣ, мовлю, ведлугъ бож. апо¬
стола, естъ вожъ и докончитель вѣры
ихъ переднѣйшій Іисусъ Христосъ, и
мѣти то по нихъ хочетъ, абы въ ненд-
зи на семъ свѣтѣ жили, поневажъ
нуждно быти царство небесное оповѣ-
далъ, которое пориваютъ нуйшицы, то
естъ, не въ роскошахъ и достаткахъ
свѣта сего опливаючіи 9), и въ нихъ
; тонучіи роскошникове, але страдникове
для царства Божого, нензникове для
правды еѵангелской и для вѣры его
| святой неволникове, уставичніи бѣды и
■ утиски, насмѣвиска, и наруганя для
* имени его святого терпячіи, допускаетъ
' на нихъ утиски и утрапеня, абы въ
і терпѣніи и святобливости позисковали наконецъ и смерть, а тую окрутную и
срамотную, усѣлъ на правици Божой,
которой абыся и вѣрніи его удостоили
стопами ногъ его идучи, на семъ свѣ¬
тѣ жити повинни* не въ веселью, не
въ роскошахъ дни свои провожаючи,
але въ смутку, во лзахъ, въ нендзи, въ
бѣдахъ, въ утискахъ, взгарду, насмѣ¬
виска и наруганя терпячи, наконецъ
въ преслѣдованю бы и до смерти. Тѣ¬
сенъ бо и прискорбенъ естъ путь во-
водяй во животъп), широкъ же и про¬
страненъ воводяй во пагубу 8) (дорога
абовѣмъ, которая приводитъ до живота
вѣчного, естъ тѣсна и трудна, а кото¬
рая провадитъ на погибель, широка и
простора). А для чого бы такъ трудно
и працовите жити на семъ свѣтѣ вѣр-
нимъ своимъ допускалъ—бож. апостолъ
даетъ причину, абы правици его не Евр., гл. 12, ст. 1—2: «да течемъ ва
предлежащій намъ подвигъ, взирающе ». *) Мате., гл. 7, ст. 14: «тѣсный путь вво-
дяй въ животъ». 6) Мате., гл. 7, ст. 13: «широкій путь
вводяй въ пагубу». русскія историческая библіотека. свои души, подаетъ ихъ на карностьи
въ неволю, и въ иншіи розмаитыи тяж¬
кій долегливости, абы презъ то явне
освѣдчилъ ихъ и упевнилъ ихъ, же
суть ему они любимыми и пріемними
сынами, а онъ ихъ памятнимъ на нихъ
отцемъ. Што, якомъ мало вышей реклъ, бож.
апостолъ уважаючи, рекши оно первѣй,
абысмо въ терпливости въ заложеномъ
намъ заводѣ бѣгли, оглядаючися на
переднѣйшого вожа вѣры и докончите¬
ля Іисуса, наводитъ зъ писма закон-
ного: «сыне мой, не пренемогай нака¬
заніемъ Господнимъ, ни же ослабѣй,
отъ него обличаемъ» 10) (не погоржай,
мовитъ, сыне мой, каранемъ Бозскимъ
и не ослабѣвай, будучи отъ него стро-
фованый). А для чого бы вѣрный Бо¬
жіи каранье зносити мѣли, южъ тутъ
собѣ тую скрытихъ справъ Бозскихъ
трудность не дивованьемся и молчаньемъ
розвязуетъ, але даетъ причину тамъ же 9) Евр., гл. 10. 40) Евр., гл. 12, ст. 5. / 26 Библиотека "Руниверс1