Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
799 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 800 безъ грѣха быти не могло иыштихъ
надъ чловѣка речій шукати, и о томъ,
што вшелякій розумъ перевипіаѳтъ, ба-
датися не хотячи, — реклъ первѣй зъ
особы Божей: «помилую, его-же аще
помилую, и ущедрю, егоже аще ущед-
рю» а) (змилую, надъ кимъ ся зми-
лую, а злитугося, надъ кимъ ся злитую).
По малыхъ словахъ наводитъ: «кто еси,
о человѣче, противо отвѣщая БоговиѴ
Еда речетъ зданіе создавшему ё, почто
мя сотворилъ еси тако? Не имате ли
власти скудельникъ на бреніи, отъ то-
гожде смѣшенія сотворити овъ убо со¬
судъ въ честь, овъ же не въ честь» * 2)
(хто ты, мовитъ, естесь, о чловѣче,
который отповѣдаешъ напротивъ Богу?
Зажъ злѣпокъ речетъ лѣпярови, для
чого мя такъ учинилъ? Зажъ гончаръ
глины въ моци не маетъ, абы зъ тогожъ
умѣшанья учинилъ едно начиня ку уч¬
тивости, а другое въ нечесть?). Но мно¬
гихъ зась словахъ, ово наведши «яко-
же и вы иногда противистеся Богови,
нынѣже помиловани бысте сихъ про¬
тивленіемъ. Такожде и сіи нынѣ про-
тивишася вашей милости, да и тіи
помиловани будутъ. Затвори бо Богъ
всѣ во противленіе, да всѣхъ по¬
милуетъ» 3 * *)) (бо якъ и вы, мовитъ,
нѣколи бнлисте непослутни Богу, а
теперъ досталисте милосердія для тыхъ
непослушенства. Такъ и тыи теперъ
были пепослушни милосердью вашему,
абы и они милосердья достали. Або-
вѣмъ замкнулъ Богъ всѣхъ въ непослу-
шѳнство, абыся змиловалъ надъ всѣ¬
ми),—заволалъ наконецъ: «о глубина
богатства и премудрости и разума Бо¬
жія! Яко невспытани судове ого, и не-
ислѣдовани путіе его. Кто бо разумѣ *) Римл., гл. 9, ст. 15. 2) Римл., гл. 9, ст. 20—21. а) Римл., гл. 11, ст. 30—32. умъ Господень? или кто совѣтникъ ему
бысть? или кто прежде даде ему, и
воздастся ему» 4) (о, глубокости, мо¬
витъ, богатства и мудрости и розума
Божег^І Яко суть невибаданы суды Его,
и недостигйени дороги его: Бо хтожъ
позналъ умислъ Панскій? або хто былъ
его порадникомъ? або хто ему первѣй
далъ, а будетъ ему отдано?) Такъ тое недостигненой Бозскихъ
справъ скритости уважене бож. апо¬
столъ въ собѣ розвязалъ, то естъ зади-
вованемся а молчанемъ, гды зась той-
же южъ менгаей скритости тогож^
Бога справъ уважане передъ себе взялъ
овое, што бы въ томъ было, же Гос¬
подь Богъ въ Еднородномъ Сыну сво¬
емъ всѣхъ вѣрнихъ ему улгобивши, въ
ласку и въ оборону свою ихъ приняв¬
ши, не толко допущаетъ имъ въ бѣ¬
дахъ, въ нендзи, въ утискахъ и въ
преслѣдованю жити, але, абы такъ жи¬
ли, мѣти то по нихъ хочетъ, гды мо¬
витъ: «блаженн плачущійся, блажени
изгнаніи, блажени, егда поносятъ вамъ,
и ижденутъ, и рекутъ всякъ золъ гла¬
голъ лжуще». Зачимъ и божій сей апо¬
столъ тыхъ, который тѣсною дорогою
идучи и прискорбный животъ проводя-
чи, блукаются и ходятъ «въ гуняхъ,
въ козѣхъ скурахъ, опущени, утиснени и утрапени туляются по пустыняхъ по горахъ, по ямахъ, и по яскиняхъ
земнихъ» 6) — хвалитъ и залецаетъ,
причину того даючи, ижъ «въ предле-
жачомъ нямъ подвизѣ (то есть въ за-
ложеномъ намъ дочасного сего живо¬
та Заводѣ) повиннисмо бѣчи, взираючи
на началника вѣры и совершителя Іи¬ 4) Римл., ГІ. 11, ст. 33—35. *) Евр., гл. 11, ст. 37—38: «въ мнлотѳхъ,
и въ козіяхъ кожахъ, лишевн, скорбяще, озлобіени въ пустыняхъ скитающѳся в въ горахъ и въ вертепахъ и въ пропастехъ
8емныхъ». Библиотека "Руниверс1