Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
797 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 798 учителемъ ставитися маемо, нисма ихъ
даючи имъ въ томъ, о чомъ писали,
вѣру поважати, читати, и вѣры своей
зъ пихъ прикладомъ ихъ боронити, а
нисмъ противнихъ такъ на церковъ
всходнюю, якъ напротивъ иомененимъ
особомъ, не читати, словамъ ихъ по-
тварнимъ не вѣрити, іпкалеване прези-
рати и, якъ заразы душевной, такъ ся
злоречеиствъ ихъ вистерегати. Вдячне (то естъ, всякое утрапленіе и караніе,
взираючи на началника Іисуса Христа,
утерпѣти) 4) владыкомъ Россійскимъ,
который за свои беззаконія и виступки
бридкіи, не хотячи казни канонной отъ
пастира своего належитого святѣйшого
архиепископа Константинополского па-
триархи вселенского утерпѣти, збѣгли
и передалися до папежа Римского, презъ
што великое церкви Христовой замѣ- абовѣмъ ловецъ звыклъ спѣвати, якъ ! тане учинили, такъ ижъ грѣхъ и не-
посполите мовятъ, гды пташку въ сѣть
хочетъ уловити: мусятъ и отступеико-
ве свою речъ здобити, хотячи до своей
-сѣти людій невѣдомихъ повабити. Замыкдючи теды сей мой девятый
роздѣлъ, прошу и напоминаю тя, пра¬
вославный чителнику, абысь былъ осто¬
рожномъ отъ иодступничого духа от-
ступницкого, гдижъ ся тобѣ надъ по¬
луденную ясность показалъ, ижъ презъ
папежя» Римскій и презъ ихъ единоми-
елсшіики и царства и вѣры и церкве
Христовы единости стали ся розерваня,
которіи и тихъ часовъ въ народѣ Рос¬
сійскомъ православномъ церковъ Хри¬
стову розриваютъ, за што въ грѣхъ
непростителный попадаютъ. О чомъ не-
хай слухаютъ великого всего свѣта учи¬
теля св. Іоанна Златоустого на посла¬
ніе до Ефесеовъ 2), о чинячихъ въ церк¬
ви Христовой роздоры такъ мовячого: «мужъ , мовитъ , - нѣкоторый святый
реклъ, ижъ аш& мученичества кровь
очистити грѣха того не можетъ». Въ
той же матеріи нехай слухаютъ и Діо¬
нисія, Александрийского патріархи до
Новата, роздорника церкве Христовы,
чежы инымъ такъ мовячого: «пристоя-
ло тобѣ все, што бы ся колвекъ при-
трафило, утерпѣти, а церкве Божей не розривати» 3). Пристояло такъ учинити справедливость умножилася и кровь не¬
винныхъ проливается. РОЗДАЛЪ ДЕСЯТЫЙ. Части II, гоздѣлу X, артикулъ 1. Наказаніе Латииовъ о суд-
бахъ Божіихъ, иже пановане
папежа вѣры костела Римско¬
го не а и пробуетъ я). Божественный апостолъ Павелъ, гды
на уважене овой справы Божей при-
шолъ, што бы въ томъ было, же Гос¬
подь Богъ въ одномъ чловѣцѣ Адамѣ
всѣхъ людій створивши, не всѣхъ ед-
нако любимыми и приемными собѣ чи¬
нилъ, але однихъ нриймовалъ, кохался
въ нихъ и во всемъ благословилъ ихъ,
а иншихъ отметалъ, ненавидѣлъ ихъ и
вѣдати о нихъ не хотѣлъ, приведши
собѣ въ томъ уваженю на прикладъ 6)
сыновъ Исааковыхъ Іакова и Исава, зъ
которыхъ не толко первѣй, нѣжъ што
доброе^або злое учинили, але первѣй,
нѣжъ ся родили, Господь Богъ Іакова
улюбилъ, а Исава зненавидѣлъ, а не¬
довѣдомость и непостижность въ томъ
скритой справы Божей обачивши, зъ
образою сумнѣнья своего,- бо бы то *) Ефес., гл. 4. 3) Правил., составъ 200, гл. 12; Евсевій, КН. О, ГЛ. 44. I *) Евр., гл. 12, ст. 2. г>) Ундол. на полѣ: «потвержаетъ». 6) Малах., гл. 1; Ри мл., гл. 9. Биб/іиотека "Руниверс1