Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
795 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 796 звичайной, и святой старожитности не-1
вѣдомой. Тоежъ ся речй можетъ и о
иншихъ слугане наганенихъ блудахъ. Зъ которыхъ, якобы зъ легкихъ и
маловажнихъ, строфуючи отступникъ
Михаила патріарху, мѣлъ ся былъ на
себе обейзрѣти, если тежъ то поважніи
речи суть, которіи якобы ся въ церкви
всходней найдовали, отъ подобнихъ имъ
отступниковъ церкви всходней были
задавани? Чому ся присмотрѣти може¬
те при конци скриптовъ, Мануила Ка¬
лѣки, безъ похибы такъ поважны быти
ихъ найдутъ, якъ поважни суть овыи
ихъ- сугилляціи *), насмѣвиска и опач-
ное мужей неважныхъ удаване, чого
поленъ девятый отступницкый роздѣлъ.
Гдѣ што разъ теперъ Фотія, теперъ
Сергія, теперъ Михаила, патріарховъ |
Константинополскихъ,лжатъ,безчестятъ |
и за людей злостливихъ удаютъ, абы
ихъ презъ той свой прехитрый посту¬
покъ, потварливе въ злую до лгодій
ексистимацію подавши, сами зъ своими
новотнинами въ доброй репутаціи зоста-
вати могли, теперъ ихъ потварне схи-
сматиками, теперъ шалберами, теперъ
чаровниками и чарнокнижниками титу¬
луютъ, а насъ кламливе злого дерева
злымъ овоцомъ называютъ. Лечъ ты, правовѣрный, тымъ не згор-
шайся, же они тыхъ помененихъ на¬
шихъ патріарховъ Фотія, Сергія и Ми¬
хаила, а при нихъ Ѳеодора Балсамона,
Антиохийского патріарху, Нила Кава-
сила и Григорія Нового Богослова, Со¬
лунскихъ архиепископовъ, Марка, Ефе-
ского митрополита, и иныхъ учителей
исходной церкве, такъ Грековъ якъ и
Россовъ, зле а яезбожне удаютъ, зъ той
самой причины ненависть на противъ
нихъ въ серци своемъ угнѣздивши, же *) Впяіііаііо (въ переносномъ смыслѣ) — поношеніе, поруганіе. они, видячи въ Римскомъ костелѣ от¬
мѣну вѣры православной, постерегали,
писали напротивъ папежомъ, и напро¬
тивъ всѣмъ заходнимъ, строфуючи ихъ
зъ того, а въ свою всходную церковь
новотнинъ тыхъ не допускаючи, старо-
житность имъ святую перекладаючи и
залицаючи. И ачколвекъ нетолко тыи
то чинили, але было такихъ и инихъ
много въ лѣтахъ ихъ и по нихъ, ко¬
торіи, подлугъ мѣры дарованя, напро¬
тивъ тымъ же писали,—лечъ тыхъ по¬
мененихъ, ижъ потужнѣйшими въ сло¬
во и мудрѣйшими въ розумъ были, на-
барзѣй злоречатъ и безчестятъ, абы,
якомъ реклъ, презъ тую ихъ огиду, мог¬
ли противъ сердца отъ правды отводи-
ти. Такимъ же способомъ вѣковъ оныхъ
зъ св. Аѳанасіемъ, Василіемъ, Григо¬
ріемъ Богословомъ и иншими святыми
учителями церковными лостуаовали нез-
божніи Аріане, злоречили имъ и зле
ихъ до людій удавали. Бовѣмъ тыи
противко нимъ найчулѣйшими и напод-
вижнѣйшими за церковь Христову по¬
борниками были, словомъ и писмомъ
по ней поборяючи. Которыхъ гды зле
удавано и наруганося имъ, правовѣр-
ніи тимъ не горшилися, и овгаемъ ви¬
дячи въ томъ быти сѣть, отъ душного
непріятеля на ловене невинныхъ душъ
ростягненую, имъ ихъ барзѣй Аріане
за злосливихъ удавали, тымъ ихъ они
барзѣй за чеснихъ учителей мѣли, лю¬
били ихъ и поважали. Были и дни отъ
Аріановъ не толво схисмйтикаѵи, але
и геретиками, людми превротними и
т$рбаторами покою церковного титуло-
вани, а которіи ихъ наслѣдовали—зло¬
го дерева злимъ овоцомъ были называ-
ни. Православніи ихъ еднакъ наслѣд-
никове, при устахъ геретицкихъ нече¬
стія слова зоставляючи, нампѣй ся тимъ
до-своихъ учителей не погоршали. Та¬
кимъ же способомъ и мы къ нашимъ Биб/іиотека "Руниверс1