Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
791 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ есть одушевленной и живой плоти Бо-
жой зъ опрѣснокомъ, бездушнымъ и
мертвымъ? И если опрѣсноку прича¬
щаемся, Христосъ васъ ничтожъ пол-
зуетъ, бовѣмъ на воспоминаніе Египет-
ского избѣжанія Жидомъ поданійбылъ,
а не на память спасителной муки Хрис¬
товы». А по многихъ о томъ выводахъ
пишетъ: «прошу, мовитъ, васъ пере¬
станьте, для Господа, той явной правдѣ
прекословити! Што чинятъ другій цер-
ковніи началници, тое и вы чинѣте,
чотирохъ св. патріарховъ наслѣдуючи,
поневажъ множайшихъ судъ достовѣр¬
нѣйшій естъ и приятнѣйшій, а одинъ
ня>кто пріятенъ естъ». И далѣй тамъ
мовитъ: «Христосъ не глъ опрѣснока
на вечери, гдыжъ еще часъ опрѣсноч¬
ный не наспѣлъ былъ, и которіи опрѣс¬
нока причащаются таковыи въ Аполи-
наріеву ересь впадаютъ». То такъ и
болшъ ІІетръ патріарха написалъ. Зачимъ листъ той, которого отступ-
никове видруковали, не безъ подойзрѣ-
нл естъ сказы, поневажъ въ листахъ
сихъ своихъ, до панежа и Домника пи*
саныхъ, опрѣсноковъ сганивши, якъ ся
предложило, уживане его въ листѣ томъ
малою речю чинвти не моглъ. Было
бы то абовѣмъ чловѣка и легкого и
марного—въ одной и той же речи про¬
тивный собѣ зданл становити и писати. Але даймо то, же бы не былъ въ чомъ
(и овшемъ естъ) накаженій той листъ!
Штожъ зъ него по собѣ отстунникове
мѣти могутъ? Тоежъ, заисте, што и зъ
тыхъ двохъ до Леона, папежа Римско-
го, и до Доминика, архиепископа Вени-
тійского, писанихъ. Въ которыхъ той
святый патріарха кламство Латинни-
комъ задаетъ въ томъ, же удавали, яко¬
бы уживане опрѣснока въ животода-
телныхъ Тайнахъ отъ апостоловъ было
подано, и овшемъ уживане такое Таинъ
Жидовскою наукою и ересію Аполлина- КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 792 ріевою быти повѣдаетъ, а не наукою
апостолскою. Еще не зналъ той святый
патріарха удѣлного въ церкви Христо¬
вой монархи, епископа повшехного, бо
напоминаетъ Латинниковъ, абы въ ужи-
ваню Таинъ евхаристіи наслѣдовали
чотирохъ патріарховъ, и мовитъ, же
«болшъ важатъ чотири патріархове,
нюжли одинъ»; патріарху Михаила Ки-
руларія зоветъ «мужемъ блаженнимъ и
святымъ», которого отстунникове лжятъ
и бесчестятъ. Въ овомъ зась, до Ми¬
хаила писаномъ, Римскую церковъ апо*
столскою столицею зоветъ, а не столи¬
цею монархалного удѣлного въ церкви
Христовой панованя. Въ придатку 1)
тежъ до символу Римской церкве пнлно
вистерегатися кажетъ и зычитъ, абы
отъ Латинниковъ визнане о Богу было
направлено; радитъ тежъ Михаилови
натріарсѣ, абы о томъ чулъ и до па¬
пежа Римского о томъ, абы писалъ. А
гды бы той святый патріарха о томъ
былъ вѣдалъ, што ся по немъ въ Рим¬
ской церкви вилегло, бы былъ, мовлю,
вѣдалъ: о титулѣ повшехного епископа,
которымъ ся Римскій епископъ теперъ
титулуетъ, о мутиляціи *) сакраменту
евхаристіи, о непомазоьаию заразъ при
крещеніи мѵромъ, о неприймованю
отъ Римской церкве каноновъ второго
и четвертого и шестого соборовъ все¬
ленскихъ,—такъ <>ы ихъ зо всего того
былъ строфовалъ, якъ строфуетъ зъ опрѣ¬
снока и зъ 'отмѣнейого вѣры символу.
Зъ того тежъ до Кируларія листу вѣ-
дати дается и то, же южъ Римскій па-
пежове зъ диптиховъ были вымазаны и
въ молитвахъ церковнихъ не были вспо-
минаны, а за тымъ и отъ сполечности
церковной за часовъ Сергія, .патріархи
Константинополского, южъ были отки-
нены и отвержены. *) Ёъ подлинникѣ ошибка: «припадку». а) Мпіііаііо—отсѣченіе, отнятіе члена. Биб/іиотека "Руниверс