Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
Т31 ѵ ПАЛИНОДІЯ», СОЯ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 782 «шволу вѣры придатокъ ижъ есть но¬
вый—свѣдкомъ есть достовѣрнымъ Ле¬
онъ Третій, папежъ Римскій, который
жилъ около року 809, а другій—папежъ
Римскій Іоанъ Осмый, который жилъ
около року 877. Который за вѣковъ
сроихъ, подъ проклятствомъ, придатку
того чинити боронили и учиненій ве
Франціи вммазовали. А коли ся той при¬
датокъ «и отъ Сына» въ костелъ Рим¬
скій всунулъ, не ради то и учоніи
докторове Римскій видѣли. А на свѣ-
доцство того покладаю ту Берна опата
яоваги и памяти годніи слова тыи:
‘«але быхъ былъ волѣлъ, абы была тысяч¬
ной старожитности новина уступова-
ла>. Читай о томъ въ Баронѣушу,
року 1014 и року 1047. Вторый артикулъ. Заходный костелъ,
якъ тегіеръ и завжди передъ тымъ исход¬
ная, въ квасномъ хлѣбѣ таемницъ еѵ-
харистіи немалъ такжъ до тисячи лѣтъ
уживалъ. По тисячи лѣтъ хлѣбъ квас¬
ный въ опрѣснокъ отмѣнилъ, презъ што,
якъ презъ первый артикулъ, вѣру, са-
краментъ еѵхаристіи папежове розроз-
нили и схисму въ церковъ Христову
впровадили, церковъ заходнюю отъ исход¬
ной обходомъ таемницы еѵхаристіи отор¬
вавши. Третій артикулъ. Еолкома стами лѣтъ
надъ тысячу заходній костелъ (такъ и
теперъ и завжды передъ тымъ всход¬
няя святости еѵхаристіи подъ двома осо¬
бами лаикомъ уживати позволяла) те¬
перъ недавними часы келихъ, то естъ
ноживане Крове Христовы, отъ поспо-
литого люду, который оиа2) ланками
зоветъ, отнялъ, а самому толко духо¬
венству зъ келиха пяти позволилъ. (Якъ
сукня пошарпаная не велми здобитъ,
такъ и сакрамента розорваніи немного
пожитву чинятъ, адбо ничого). Презъ *)*) т. е. Восточная Церковь I што папежове сакрамента одинъ на двое
розорвали: при самомъ единомъ опрѣс¬
ноку свѣтскихъ, [а] духовникъ—при
обойгу, то естъ при оплатку и при ке-
лиху зоставили, а за тимъ схисму въ
церковъ Христову впровадили, церковъ
заходнюю отъ всходней уживанемъ ду-
шезбавеннихъ еѵхаристіи таемницъ роз-
рознивши и оторвавши. Четвертый артикулъ. Миропомазанія
тайны заходняя церковъ, такъ якъ
всходняя, тенеръ и передъ тымъ завжды
уживала заразъ пре таемницы крещенія,
ведлугъ ухвалъ соборовыхъ и уставич-
ного звычаю церковного. Которое миро¬
помазаніе естъ печатью Духа Святого
и безъ которого крещенія тайна, иле
до опочиненя на новокрещономъ Духа
Святого, не естъ зуполна и досконала.
Для чого церковъ всходняя надалѣ не
откладаетъ и безъ участництва Духа
Святого умирати окрещенному жадному
не допускаетъ. Чого ижъ теперъ кос-
/гелъ заходній не заховуетъ и не посте-
регаетъ, многихъ абовѣмъ, ня>мъ бермо-
ваня доступятъ, смерть упережаетъ. И
презъ то теды папежове церковъ Хри¬
стову розрознили и схисму въ церковъ
заходнюю отъ всходной, незахованемъ
уживаня таемницы той, впровадили. Пятый артикулъ. Церковъ всходняя
и заходняя по лѣтъ тисячу одного въ
томъ зъ собою розумѣня были, ижъ
соборная Христова церковъ жадного
иншего повшехного епископа и пастира
не мѣла, не маетъ и мѣти ве могла, прочь
| самого Христа: той бовѣмъ самъ единъ
| найвишшою головою и началнѣйпгамъ
: пастиромъ естъ. Конецъ зась вшелякихъ
1 головныхъ судовъ вселенскому соборовя
! належати знали, а епископовъ взгля¬
домъ тайны чиня ровними и за одинъ
епископъ сполечне церковъ Христову
; рядячіи, иле до владзы достойности
і епископской—быти розумѣли розность Библиотека "Руниверс1