Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
779 * ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 780 торой ся отступникове иашя> найдуготъ, и
о томъ, же якъ розерванью царства, такъ
розрозненю церквій и междособнымъ
войнамъ причиною—не патріархове суть,
якъ облудне удпетъ отступникъ Креу-
за, але—папежове и Латинникове, якъ
ся щире показало. Который и царства,
и церквей едность розорвали, и нели-;
тостивыхъ окрутенствъ надъ православ¬
ными заживали и заживаютъ. Подъ
который царства и едности церковной
розерванья часъ многій отъ святыхъ |
на всходѣ и въ Россіи и въ Болгаріи
писали противко папежовъ и Латинни-
ковъ, строфуючи ихъ зо всѣхъ ново-
впроваженихъ въ церковъ оной святой
старожитности неслыханыхъ вѣры арти¬
куловъ и обычаевъ, передъ тымъ въ
Римѣ небывалыхъ. Лечъ оны, «якъ ас¬
пидъ глухій, затикали уши свои»: *) Мои¬
сея и Аарона, якъ затвердѣлого сердца
Фараонъ, слухати не хотѣли, и овшемъ,
мѣсто обаченеся и наверненья, за по-
данемся и найменшей оказіи, незносныи
имъ кривды выряжали, также и на
святости церковный торгалися. На што
поглядаючи, Нийита Гречинъ о собѣ и
о Латинахъ пишетъ: «Такесмо ся, мо-
витъ, отъ себе отразили, такую незгоду
межи себе вкинули, ижъ южъ до поед-
наняся Латинииковъ зъ Греками надѣи
вёмашъ! Я едлакъ мовлю: же той, ко¬
торый вселяетъ единомисленныя въ
домъ и который намъ любовь свою зъ
неба принесъ, покой свой намъ доста¬
вилъ, лацно валъ той непріязни и пе¬
редѣлу розвалити можетъ, скоро толко
въ чувство и въ познане себе, же чло-
вѣкъ естъ, и, якъ единъ отъ грѣш¬
никъ, Римскій епископъ прийдетъ а
вынеслости свои въ дому покутне набы-
той занехавши, повшехное епископство
и монархію зъ церкве Христовы выво- ') Псаломъ 57, ст. 5: «яко асиіда глуха
и затыкающаго уши свои». лавшн, символъ святый до своей влас-
ности привернетъ, и всѣ тыи вѣ0ы
артикулы, новотнинЫ и отмѣны, кото¬
рый онрй святой старожитности не
суть вѣдомы, оставитъ а святую ста-
рожятность улюбитъ, прийметъ и собѣ
порученымъ ховати ей прикажетъ, —
на-тыхъ-мѣстъ валъ той передѣлу въ
ровнину ся обернетъ, и однимъ до
другихъ лацный приступъ учинитъ,
сердца не толко въ одномъ дому мѣш-
каючихъ тѣлъ, але и отъ себе дале¬
кихъ злучитъ, споитъ и зъеднрчитъ. Што,
дай, Христе Цару, за дней нашихъ!» Части II, роздѣлу IX, артикулъ 7.
Переднѣйшіиартикулы,презъ
которыхъ отмѣну дапежове
Римскій вѣры едность розор¬
вали й схисму въ церковъ
Христову впровадили. Переднѣйшіи артикулы, презъ кото-
ріи папежъ и костелъ Римскій отъ чо-
тырехъ патріарховъ и всей церкве всход-
ной розорванье учинили, суть овіи: Первый. Презъ лѣтъ тысячу заедно
зъ церквою всходною церковъ заходная
одпого и тогожъ символу, то естъ вы-
знанья вѣры, на соборѣ вселенскомъ
второмъ въ Константинрполю обхоже-
номъ ухваленого и поданого, который
былъ звязкомъ единости и вѣры и
церкве, безъ жадного нарушеня ужи-
вала и, ведлугъ того символу, вызна¬
вала, ихъ Духъ Св. отъ самого Отца
исходитъ, а по тисячи лѣтъ придала
то до символу, ижъ Духъ Святый ис-
1 ходитъ «и отъ Сына». Черезъ которій
! придатокъ папежеве символъ той, кото-
, рый, якомъ реклъ, былъ звязкомъ ед¬
ности и вѣры, и церкве, нарушили,
; вѣру розрознили, а церковъ розорвали,
а затымъ и схисму въ церковъ Хрис¬
тову впровадили, заходнюю церковъ отъ
всходаей оторвавши. Который то до Библиотека "Руниверс1