Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
771 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОНЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 772 зовутъ, столицу Константинополскую
осѣлъ въ року 997, отъ которого около
року тисячного (якъ и отступникъ Креуза
признаваетъ) поданъ былъ народомъ
Росскимъ первый митрополитъ Михаилъ
Грекъ, гды пресловутный монарха Воло-
димеръ зо всѣмъ своимъ войскомъ въ
Херсонѣ крещеніе святое принялъ. Гдѣ
и чудо знаменитое надъ нимъ ся выко-
нало, бо, слѣпотою мало передъ тымъ
навѣженъ бывши, подъ часъ крещенія
прозрѣвъ и взявши отъ преречоного
Сергія, патріархи Константиноиолского,
митрополита Михаила, и епископы, и
пресвитеры, которіи, до Кіева прибыв¬
ши, крестили Россовъ, отколь на всѣ
стороны панствъ Росскихъ розсилаючи
духовныхъ проповѣдали, крестили и до
вѣры приводили. И такъ, за ласкою
Божею, до того, который видимо и слы¬
шимо, пришли пожитку духовного, же
Богъ народъ той мужами святыми и
чудотворными прославилъ и прослав¬
ляетъ. Чого и по сіи дни частыми разы
по розныхъ святыхъ мѣстцахъ знамени¬
тый свѣдоцства показуются. А тутъ, правовѣрный, уважай, ижъ
И презъ тое чудовное народовъ Рос-
кихъ !) до вѣры привсрненье, якъ и
черезъ оное другое, гды вкиненое въ
огонь евангеліе не згорѣло, Господь
Богъ правдивую и збавениую быти вѣ¬
ру апостолской Константияополской
столицы освѣдчити рачилъ, а не далъ
того наслѣдія и щастя блаженного Рим¬
скому костелови, хотяжъ ся о тое сти¬
рали Латинникове. Презъ што далъ
вѣдати Господь Богъ, ижъ не благово¬
лилъ въ вѣрй ихъ, венцъ и отпаднене ,
ихъ презъ то обличилъ и означилъ. Въ «Кройници> або «Лѣтописци Ру- 1
скомъ», року отъ сотвореня свѣта 6494, *) «Росскіп лѣтописци: Міховита, Стри-
Ковскій, Кромеръ, книга 3*. пишетъ, ижъ «Грекове посылали Ки-
рела Философа до Володимера, монархи
Руского. Которому мовилъ: «слышалис-
мо тое, ижъ приходили отъ Риму учи-
ти васъ вѣры своей, которыхъ есть
вѣра превротна». И выливалъ ероры
Латинскій. Потомъ преложилъ вѣру
ему отъ старого и нового закона, и
былъ отпущенъ зъ дарами. По кото¬
ромъ перестереженю и наученю Воло-
димеръ десять пословъ послалъ по хри¬
стіанскихъ крайнихъ: до Нѣмецъ, до
Болгаровъ и до Грековъ, и индѣ».
Тамъ же пишетъ, ижъ гды ся Володи-
меръ окрестилъ въ Корсуню, учено его
вѣры а перестерегано и напоминано,
абы ся выстерегалъ науки Латинской,
бовѣмъ, мовитъ, превротна естъ. При
томъ абы семъ соборовъ заховалъ. На¬
поминаютъ и ознаймуютъ, ижъ старый
Римляне сполне зъ соборами все спра-
вовали, а сами нючого не становили».
То въ Кройницѣ Руской. Гды ся теды южъ такъ явне и знач-
не заходный костелъ отъ святой восточ¬
ной цОркве оторвалъ за часовъ Сер¬
гія, патріархи, и Рускіи народы, въ на-
городу того церкви своей святой, Хри¬
стосъ Господь даровати зезволилъ. На-
стуновали по блаженомъ Сергіи на сто¬
лицу Константинополскую патріархове:
Еѵстафій, Алексій, а по немъ Миха¬
илъ Кирулярій. А подъ тойже часъ и
Іоаннъ, и Петръ, патріархове Антіо¬
хійскій, которіи писали напротивъ Ла-
тинниковъ, упоминаньи и яавертаючд
ихъ до едности вѣры, въ которой ся
первѣй найдовали. Лечъ они, затвер-
дѣлого гордостію сердца будучи, до
покуты ся не мѣлй, але имъ далѣй,
тимъ болше блудовъ причиняли, якъ о
томъ взнѣченіи отъ нихъ блуди пра¬
вятъ, о которыхъ я, дастъ Богъ, нижей. Што обачивши *) патріархове, а осо- *) Въ подлинникѣ ошибка: «обличивши» Библиотека "Руниверс1