Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
769 '«ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 770 пишетъ, ижъ за Венедикта Семого или |
Осмого, около року 1014, за прозбою
Генрика 1-го цесаря, будучого въ Римѣ,
на мши символонъ спѣвано. И отъ того
часу, мовитъ Бароніушъ, почато зъ тымъ
придаткомъ «и отъ Сына» спѣвати.
Читай латинского Бароніуша, томъ 6,
року 447, 23, 24, и въ томѣ 11, року
1014, 5. А Берно напротивко таковой
новинѣ написалъ такъ: «але-быхъ былъ
волѣлъ, абы была тисячной старожит-
ности новина уступовала». Вѣдати теды оттоль естъ ясно, пра¬
вославный христіанине, ижъ по семомъ
вселенскомъ еоборѣ въ едности церковъ
заходная зе всхолною зоставала до со^
бору, за Фотія обхоженого, и за Іоанна
папежа, лѣтъ 70 и Г), а отъ того со¬
бору до Сергія, патріархи Константи-
нополского, лѣтъ 130. Вѣдати оттоль,
же и ово другое, ижъ не патріархове
причиною суть въ церкви Христовой
схисмы, але папежове; не Фотій, патрі¬
архъ Константинополскій, але Силвестръ,
папежъ Римскій, который што зачъ 1)
былъ, якъ непобожне и неканонне на
тую столицу наступилъ, ^ я молчу. А
тебе, ласковый чителнику, до Плятяны
отсылаю, зъ которого, якъ вѣры год-
ного и зъ умислу на описане живо¬
товъ папезскихъ отъ Сикста папежа,
того имене Четвертого, депутованого
автора—на око то обачишъ, же на всту-
пѣ того папежа на столицу Римскую
сталося згоршеніе и мѣшанина, заразъ
бовѣмъ по выстью тисячи лѣтъ і 2) на¬
ступилъ на столицу Римскую помене-
ный Силвестръ папежъ, чарнокнижникъ,
якъ зоветъ его Плятина въ животѣ его
«Силвестеръ Магусъ», который, мовитъ,
аа помочою шатанскою папезства до¬
ступилъ, тымъ правомъ, абыся ему по смерти и зъ душею и зъ тѣломъ зо-
сталъ. Той теды презъ помененіи двѣ
причины, то естъ, ижъ символъ спро-
фановалъ и листовъ сполечности'до па¬
тріарховъ не посылалъ, схисму въ церк¬
ви Христовой справилъ и костелъ за-
ходннй отъ исходной церкве отщепилъ,
въ которомъ отщепенствѣ и по сесь
день онъ, а не всходная зоставаетъ
церковъ. А гды презъ той таковый па-
пезскій поступокъ заходаій костелъ отъ
едности вѣры отступовати и отъ церкве
исходной отриватися [почалъ], и мѣстце
знаменитой части отъ тѣла церкве убы-
лой, зъ которого онъ выпалъ, тщо зоста-
йало а иаполненя потребовало. Алить3) 0 то (о, судовъ Бозскихъ недовѣдомыхъ!)
народъ полночный, который Богъ по
своему смотрѣпію до того благословен-
пого щастя ховалъ, народъ, мовлю, Рос¬
сійскій Господь и Богъ нашъ Іисусъ
Христосъ рачнлъ до вѣры своей при-
звати и въ церковъ свой) святую впро- | вадитст, мѣстце оное, зъ которого Рим¬
ская церковъ зъ предводителми своими
выпала, наполнягочи, такъ то Богъ по
своему чловѣколюбіго учинилъ, якъ и
оное мѣстце въ небѣ, зъ которого анге-
лове для пыхи выпали, народомъ люд¬
скимъ наполняетъ, и якъ на мѣстце
| Жидовъ, отъ ласки Христовы отпалыхъ, : народы поганскіи въ церковъ свою впро-
' вадилъ, такъ ласкою и милосердіемъ
своимъ Господь Богъ, на мѣстце отпа¬
лыхъ христіанъ заходнихъ, народъ пол-
, ночный, Россійскій, въ церковъ свою
вщепилъ. А то около року отъ Роже-
■ ства Христова року тисячного втшйе 1 албо нижніе, за царей православныхъ
| Грецкихъ и Римскихъ Василія и Кон¬
стантина, братій, а за патріархи Сер¬
гія, которого—же кревный былъ Фоті¬
евъ—писма нѣкоторіи Роскіи Фотіемъ і Ч См. выше, стлб. 236-й, примѣчаніе 10-ое *) Апокалнпс.; гл. 20. 3) т. е. вотъ, вдругъ. РУССКАЯ ИСТОРИЧЕСКАЯ -ИИЖИОТЕЖА. 25 Библиотека"Руниверс