Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
767 « ПАЛИНОДІЯ >\ СОЧ. ЗАХАРІИ который Миколай, бискупъ Римскій,
противъ Фотіеви чинилъ, отвергли. И
таа то причина отступникомъ ненави¬
сти на Фотіа нынѣшнихъ часовъ. Зачимъ, правовѣрный чителнику, гды
Баронѣуша, або рачей Скаргу въ Ба-
роніушу, читати будешъ, словамъ его
ущипливымъ, зъ ненависти на Фотіа
вырыгненнымъ не протився; але якъ
щирую потваръ мимо себе пущай. А
то, што блаженый Фотій за вѣру пра¬
вославную заставляючися чинилъ, по-
стерегай и уважай. А обачишъ, же зле
и незбожне отступникове щиплютъ его
и тому злоречатъ. Который и отъ нихъ,
если искру якую благочестіа маютъ,
хваленъ быти маетъ, ижъ православной
вѣры, презъ семь вселенскихъ соборовъ
вызнаной, постереглъ, и святого сим¬
волу спрофановати и отмѣнити не до¬
пустилъ. Зажъ, не тыи рачей злорече-
ны быти заслужили, который вѣру прод-
ковъ своихъ отмѣнивши подъ проклят"-
ство, отъ нихъ на таковыхъ вѣры гвал-
товниковъ учиненое, подпали, яко тіи,
который схисму поднесли и въ ней зо-
стали? По Іоаннѣ Осмомъ, папежѣ Римскомъ,
учиненаа межи нимъ а Фотіемъ спо-
лечность зоставала непорушна подъ
многими его сукцессорами, папежами
Римскими, черезъ лѣтъ сто и 30, ажъ
до блаженного Сергіа Второго, патріар¬
хи Константинополского, а Силвестра
Второго, папежа Римского, который же
листу своего зъ вызнанемъ вѣры до
чотирохъ патріарховъ, яко то уставич-
ный звычай неслъ, послати занехалъ и
придатокъ до святого символу учинилъ,
схисму нрёзъ то церкви Христовой спра¬
вилъ. Ачколвекъ той часъ утаиваютъ
и который папежъ той придатокъ учи¬
нилъ и публице явно зъ тымъ придат¬
комъ въ Римѣ «ТСреда» уживати поз¬
волилъ, то еднакъ зъ диптиховъ сто¬ коііыстенскаго, 1621 года. 768 лицъ ііатріархалныхъ святой церкве
всходной запевне естъ вѣдомо, же обое
тое сталося въ лѣтъ 130 по соборѣ, за
Фотіа и Іоанна Осмого обхоженомъ, за
патріархи Константинополского Сергіа
Второго, якъ о томъ блаженной памяти
Іереміа, патріарха Константинополскій,
въ второй своей на лютеранское вѣры
артикулы «Ценсурѣ», въ главѣ1,опо-
хоженю Духа св., вѣдати даетъ. На ко¬
торый . часъ припадаетъ папежоване
Силвестра Второго. Ачколвекъ наши
Словенскій въ «Соборпикахъ» писареве,
ба и блаженной памяти помеяеній пат¬
ріархъ, пишутъ, якобы ся то за Ники¬
фора, папежа Римского, стало; лечъ
пишутъ то зъ омылки имене. Поневажъ
выразне патріархъ Іеремія, которому
певнѣйшаа вѣра датися муситъ, въ по-
мененой книзѣ на пререченомъ мѣстцу
новѣдаетъ, же ся то стало за патріархи
Константинополского Сергіа Второго, а
въ лѣтъ по соборѣ, за Фотіа и Іоанна
папежа обхоженомъ, 130. На который
часъ припадаетъ зъ своимъ папезствомъ
Силивес'щэъ Вторый. Той теды напер¬
шій, якъ ся видѣти даетъ,—символъ
вѣры згвалтовалъ, «и отъ Сына» при¬
даньи, и листу сполечности до всход¬
ной церкве патріарховъ не послалъ.
А то безъ нохибы для того, ижъ южъ
вызнане вѣры былъ спрофановалъ, и
приходило ему тое въ листѣ своемъ
або зъ придаткомъ положите, презъ што
отъ патріарховъ былъ бы не при¬
нятъ, албо безъ придатку, презъ што
своимъ зосталъ бы въ подозрѣнью
облуды. И такъ занехалъ. Што видячи
патріархове и о вызнаню вѣры его
вѣдомости мѣти не могучи, по на¬
дежномъ напомненью, гды неумовнымъ
его обачили, отъ сполечности своей, за
того Сергіа патріархи Константинопол¬
ского, отдалили его. Берно, опатъ Ав-
гіепскій, о речахъ до мши належачихъ Библиотека "Руниверс1