Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
766 «ПАЛИНОДІЯ», ооч. ЯАХАГІИ КОПЫСТЕНОКАІ'О, 1621 ГОДА. 766 токъ: «и отъ Сына» и до Риму зъ
тымъ о пораду зъ Аквисграну *) вы¬
правили были. Леонъ, папа Римскій,
зганилъ то имъ, и придатку того <и
отъ Сына» прикладати заказалъ, а для
вѣчной Никено - Константинополского
символу непорушности, на двохъ та¬
блицахъ сребрныхъ3), на едной по
Грецку, а на другой по Латинѣ выри-
совати его далъ, безъ придатку слова
того «и отъ Сына». О чомъ читай въ
Баронѣушу, въ року 809. Въ томъ
Леонъ учинилъ велце речъ побожную
и знаменитую, же не допустилъ вѣры
отмѣняти, который, хотяжъ царство
роздерлъ, церкви еднакъ и вѣры роз-
дирати и схисмы чинити не допустилъ,
але въ едности и въ сполечности зъ
патріархами зоставалъ и о помочъ до
нихъ удавался. Якъ о томъ въ нашихъ
Славянскихъ «Соборникахъ» пишетъ,
же папа Леонъ, обачивши гинучій людъ
Господній, поневажъ вдячне пріймали
науку Карулевыхъ учителевъ, не маю-
чи у себе въ Римѣ мудрыхъ учителей,
который бы могли отогнати тую злую
науку еретицкую, хотѣлъ послати до
Даригорода для мудрыхъ, и збоялся,
поневажъ тогды царствовалъ въ Дари-
городѣ Ѳеофилъ, образоборца лютый 4).
И такъ посилаетъ до Іерусалима, до
патріархи Ѳомы, просячи его, абы по¬
слалъ къ нему премудрыхъ мужей, мо¬
гучихъ поконати и отогнати такую
ересь отъ Римского мѣста. Патріархъ
теды Ѳома выбралъ Михаила, прото-
сиигела великой церкве, зъ учнлми его ’) Аіх-1а-СЬаре11е, АасЬео. *) Начиная съ этого слова, въ «Книжи¬
цѣ» Наѳанаила пропускъ, вплоть до одного
изъ слѣдующихъ абзацевъ (столб. 774: «Зъ
тыхъ двохъ преречоянхъ злостей»). Впро¬
чемъ, пропускъ этотъ изложенъ тутъ же,
но черезъ-чуръ кратко, въ пѣсколькихъ
строкахъ. *) Книжка Оетрозского друку, листъ Г71. | Ѳеодоромъ и Ѳеофаномъ, спол-братами,
1 и Іосифомъ, и послалъ ихъ въ Римъ
къ папежу Лву. По томъ Леонѣ были
, папежеве въ Римѣ: Стефанъ, Пасхалій,
! Еѵгеній, Валентинъ, Григорій, Сергій,
Леонъ Четвертый, Янъ Ангелчикъ (то-
[ го, ижъ невѣста былъ, въ каталогу ны-
і нѣ не кладутъ), Венедиктъ, Николай,
| Адріанъ, Іоанъ Осмый. Тыи всѣ, пра-
I вославвіи будучи, зъ чотирма патріар¬
хами въ едности вѣры тръвали. Такъ
нашть «Собэрники» Славенскіи маютъ. Но умореню презъ Леона Третего
зачатого оного на заходѣ злого плоду,
за часовъ тыхъ, а особливе за Іоана
Осмого, папежа, знову той же злый
плодъ отражатися почалъ, то есть до
визнаня вѣры придатокъ оный «и отъ
Сына» не въ Римѣ, але ве Францій, якъ
и первый почалъ прикладанъ быти.
О чомъ гды вѣдомость до Константино¬
поля дошла, гдѣ на тотъ часъ столи¬
цею тою рядилъ блаженнѣйшій вселен¬
скій патріархъ Фотій, который, якъ
вѣрный, иле на немъ належало, якъ
Винницы Христовы стражникъ, нара-
дившися зъ царемъ Василіемъ Македо¬
няниномъ, зложили и описали соборъ въ
Константинополю, на который и поме-
неный Іоанъ, папа Римскій, за обвѣ-
щеньемъ ему о томъ, послы свои вы¬
слалъ: Павла Анконитанского и Еѵге-
ніа Остиенского, епископовъ, и Петра
пресвитера кардинала. На которомъ со¬
борѣ сталося потвержене вселенского
собору семого и символъ Никейского
и Константинополского соббровъ обво-
лано и декретовано, абы того придат¬
ку «и отъ Сына» придавати нлхто не
важился, подъ анаѳемою, и проклинало
тыхъ, которіи бы прикладали. Што дѣя¬
лось въ року 879. О чомъ читай въ
Баронѣушу, въ року 879, личбы семой.
Той же соборъ отцеве Грецкій на собо¬
рѣ Флорентійскомъ признали, а той, Библиотека "Руниверс1