Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
761 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЯАХАІ'ІП По семомъ вселенскомъ въ Никеи со¬
борѣ, которій ся отправовалъ року отъ
Рожества Христова 787, Леонъ Третій
палежемъ зосталъ, року 799 2). Кото¬
рого сыновцы Адріана папежа, о под-
несене его на столицу Римскую роз-
гнѣванни, гды былъ на процесіи, раз¬
громивши людъ, поймали, мордовали и
въ монастыру св. Герасима осадили.
Баронѣушъ 3) пишетъ, ижъ ему и очи
вылупили и языкъ урѣзали. А Зонара
пишетъ, же образили его толко на очахъ,
але ихъ не вылупили: тыи бовѣмъ, ко¬
торымъ то учиниги было росказано, по-
фолговали ему. Не пишетъ и Плятіна, абы
ему и очи были вылуплепы. Такъ обез-
чещеный Леонъ до кроля Франковъ Ка¬
роля удался, презъ которого на столи¬
цу Римскую бывши приверненъ, надъ
непріятелми своими помстился. За што
тойже Леонъ Кароля короновалъ и це¬
саремъ Римскимъ обволалъ, року отъ
Рожества Христова осмьсотного, а по
семомъ соборѣ тринадцатого. Чого, вправ-
дѣ, Кароль не прагнулъ, але то спра-
вовалъ папежъ Леонъ, презъ што одну
монархію- Римску на двѣ розорвалъ, и
первую до розорваня единости церков¬
ной причину подалъ. Котораа ся, отъ
часу того завзявши, поты вънаступую-
чихъ по немъ папежахъ курилася, ажъ
за разгорѣнямся еи другая вишпомене-
ная причина въ зопсовапю изкгвалчечю
святого символа выникла, въ едности
вѣры разорване учинила и проклятую,
въ которой зостали, схисму вылегла.
Ачколвекъ и Каролюсъ мѣлъ былъ въ
томъ наслѣдовати оного Зсіріопа, кото¬
рого гды по пораженю двохъ Аздруба-
левъ, гетмановъ Карѳагинскихъ, Испа-
пове кролемъ своимъ заволали и мѣти
хотѣли, невдячне то отъ нихъ принялъ, *)*) Баропій. ’) 'Гамъ же, томъ 3. КОІГЫСТКНСКАГО, 1621 года. 762 якъ Плютархъ, филосог(кь Грецкій, о
томъ свѣдчитъ; вшакъ же всему тому
поводомъ папежъ, мовитъ абовѣмъ Скар^
га въ Баронѣуіпу 4) зъ Егинарда, ижъ
о коронаціи той Кароль не вѣдалъ, аня»
для ней до костела пришолъ, и овшемъ
мовилъ: «хоть великое свято, бымъбылъ
тую мысль папежскую вѣдалъ, до косте¬
ла бымъ былъ не пришолъ; бомъ не
для того до Риму пригхалъ, успокоити
толко замѣшаный станъ костелный хо-
тѣлемъ». Папежъ теды Леонъ до ро¬
зорваня одного цесарства на двое при¬
чину далъ: онъ то и замыслилъ ѵчини-
ти, онъ и выкопалъ. То маешъ, православный чителнику—
1-ое: царства розорванье, ребелія и про-
тивенство пану власному и на него
повстанье Суди, прошу, кождый, въ Яко¬
вомъ криминалѣ тая папежовъ Римскихъ
стоитъ справа, и якій до проклятой
схисмы початокъ^ Нехай якіи хотятъ
причины отступникове вынайдуютъ, жад¬
ной оправдуючей ихъ не найдутъ. Образо-
борства ересь въ Греціи южъ была
соборне потуплена, и для той еднакъ
причины отоймовати кому панство и
одно цесарство на двое раздирати и зъ
подданства пановъ своихъ выдиратися
не належало имъ. Не зоставили имъ
прикладу такового опіи святый, передъ
ними пожилыи папежове, патріархове и
епископове,. которій оныхъ на церковъ
Христову лютыхъ вѣковъ жили презъ
лѣтъ триста. И надъ то, ажъ до кре-
щеніа Константина Великого погане
царя> и старостове бывали и надъ хри¬
стіанъ! незносную тиранію чинили, а
еднакъ аня> Іисусъ Христосъ, аня» апо-
столове и по нихъ наступуючіи святый,
епископове всходніи и заходніи не учи¬
ли зметовати зъ себе ярма царского.
По соборѣ первомъ Никейскомъ, царь ч Баровій, въ року 844, число 3. Библиотека "Руниверс1