Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
75!) ■ПАЛИНОДІЯ’, ( О'І. ПЛХЛГІИ КОПЬП’ТЕІЦ'КЛГО, 1621 ГОДА. 760 дель тръваючаа, схисма зъ Латинни-
ковъ вышла, а не зе всходной цеіжве,
и они въ ией зоетаваютъ, а не всход¬
ила церковъ. ІІа которой проклятой
схисмы тяжкость и шкодливость, кото-
раа многимъ въ церкви Христовой-мѣ¬
шанинамъ и незлАчонымъ бѣдамъ при¬
чиною сталася. ІІоглядаючи, слушне зъ пророкомъ
Божіимъ Іереміею ‘) въ болѣсти сердца
моего заволати могу: «устрашися небо
о семъ, и востренета иреизлиха зѣло,
рече Господь. Яко двое лукаво сотво-
риша людіе мои». Двѣ абовѣмъ злости
учинили заходніи Латини, черезъ кото¬
рый и поднесли схисму и въ ней зо-
стали. Зачимъ здумѣло небо и барзо
задрижало, и всѣ живела зъ собою на
онлакане и на иокаране нещасливой
той въ Христову церковъ впалой и на
штуки ей роззервалой схисмы поруши¬
ло. Што-день, што-година—незллчоніи
и неслыханіи трагедіи зъ немалой, на¬
дежной имени Божему чести и хвалы
уймою и зъ великою многихъ христіан¬
скихъ душъ погибелью въ ней дѣючіи-
ся видячи, - двѣ, мовлю, злости костелъ
заходній учинилъ: оставилъ святую вос¬
точную церковъ, якъ Христа, который
ся востокомъ свышше называетъ; оста¬
вилъ за тымъ и правую вѣру, иншого
собѣ. папа свѣтского, мимо власного
своего, природне ей належного, поднес¬
ши, я' иншій собѣ вѣры символъ,- отъ
святыхъ и богоносныхъ отцовъ на вто¬
ромъ вселенскомъ соборѣ поданый и
нятьма по немъ обхожеными ровне все¬
ленскими соборами стверженый змыслив-
ши. Выказалъ папежъ Римскій Леонъ,
того имене Третій, нослушенство цеса-
ромъ всходнимъ, паномъ панства Рим- ') Іерем., глава 2, ст. 12—13: <ужасеся
небо о семъ, и вострепета попремногу зѣло,
глаголетъ ^Господь. Два бо зла сотвориша
людіе мои>. скихъ заходнихъ дѣдичпимъ и нрирод-
нимъ, зъ подданства ся-ихъ выламалъ
и иишого собѣ цесаря на заходѣ иод-
неслъ, выгналъ зъ панства дѣднча, а
власную его отчизну отдалъ приходне-
ви, мимо слушность, мимо надежность,
мимо Божее и людзкое право, пе безъ
рсбелліи и кривоприсяжства, презъ што
первую и великую папежъ Римскій, а
не патріарха, до той проклятой схисмы
подалъ причину. Выказалъ снолечность
церкви заходиой отъ церкве всходной
Силвестръ папежъ, имене того Вторый,
символъ Нцкено - Константинополскій
придаткомъ нарушивши, зопсовавши и
листовъ снолечности отъ Римскихъ па-
пежовъ до патріарховъ, якъ и отъ пыхъ
до него взаемне посилатися звыклыхъ
не пославши, зневажилъ святыхъ все¬
ленскихъ соборовъ ухвалу, зневажилъ
продковъ споихъ Римскихъ епископовъ
на таковыи зневажцы соборне учиненое
проклятство, мимо слушность, мимо на¬
дежность, мимо Божее и людзкое право,
то, штб на вѣчное уживанье и непо-
рушное захованье, на гасло сполечности
и на знавъ певный едности церкви
Христовой отъ святыхъ ѳтцевъ было
подано и седмкротнымъ провлятствомъ
соборнымъ на тыхъ, которіе бы б або
придаткомъ, або уняткомъ нарушити
поважидися, было обваровано, отмѣнив¬
ши и придаткомъ спрофановавши, не
безъ духа гордости и любоначалія. Презъ
што вторую и болшую папежъ Римскій,
который до той проклятой, въ которой
зо всѣми своими но сесь день зостава-
етъ, схисмы, подалъ причину, и такъ
церковъ Христову розорвалъ, иншого
собѣ цесаря поднесши в вѣры символъ
спрофановавши. Што въ которыхъ ся
лѣтахъ дѣяло и явимъ способомъ, вкрот-
цѣ, правдива еднакъ и иле оказія знести
можетъ, доводне зъ достовѣрныхъ свѣд-
ковъ прекладаю. Библиотека "Руниверс