Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
757 ПАЛИНОДІЯ», ООН. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 758 якъ св. Фотіа патріарху зъ другими
з&ровно поменеными патріархами отцы
святый и церковъ наша приняла по-
читати и добрословити 5), а писма и
новы противъ оному н другимъ прокли-
нати. Вы теды, апостатове, іюневажъ
святого Фотіа патріарху заровно зъ дру¬
гими поменеными патріархами (который
также поносили якіись шкализаціи 6),
присловя 1) и удаваня) не блажите и
не почитаете, и же нисма, которіи
на овъ часъ притрафлялись, выстав¬
ляете, а нѣкоторіи и небыліи змыш-
ляете, теды подъ анаѳему тую под¬
падаете , и церковъ наша на васъ
оную вкладаетъ и явно соборне оголо-
шаегь; а вшакъ же покуту чинѣте а свя¬
того Божого почитайте, абысте муки
вѣчной уйшли. Бо если за слова по¬
рожній дамо отвѣтъ * *), левне барзѣй
за блюзненья и шкалованья на архіерея
такъ великого сужены и караны бу¬
дете. Части II, роздѣлу IX, ‘артикулъ <6 *). По семомъ соборѣ штосядѣя-
ло въ церкви Римской заход-
ной, и же п резъ Л ати н н ики ро-
зорваньеся стало такъ цар¬
ства, якъ и вѣры, ипрокля-
таасхисма въ церковъ Хрис¬
тову естъ впроважена, а не
презъГреки. Бетъ то злосливымъ людемъ присвой*
то на жадную ся речъ не оглядати, н»
на повинность людзкости, н»ь на страхъ
Божій, тогды, гды въ злости вступуючи, 6) Толст. и Ундол.: -доброриѵмти». *) Увдол.: «якое шкалеванье». ’) Ундол: «іірнмовы». ") Мате., глава 12. ') Этотъ «артикулъ» вошелъ въ «Книжи¬
цу» Наѳанаила (л. 262) и въ «Книгу о Вѣ¬
рѣ» (Москва. 1648, л. 187). злостью злость венерети усилуютъ,. же
гды речъ и накламлившую передъ себе
въ оборону возмутъ. Барзѣй ся въ за¬
ступахъ ,0) ен въ силахъ ставятъ, нм.жъ
гды бы имъ о щирую правду шло, а то
ся отъ нихъ дѣати муситъ не безъ
причины. ІІоневажъ речъ правдивая
малыми словы, безъ жадныхъ присадъ
быти можетъ поставлена; речъ зась фал-
шивая, безъ кламства и потвары стати
не можетъ, ихъ тежъ натура, або ра-
чей налогъ въ предеявзятью до уколы-
саняся не приходитъ, если што-день
за кождою оказіею въ горшость постуио-
вати не будетъ, фалшъ фалшемъ, по-
тваръ потварыо вспираючн поты, поки,
свѣтлостью правды обняти, въ щели
облуды якъ нетопырове не трафивши,
на явѣ не зостанутъ и всему свѣту на
посмѣхъ поданы не будутъ. Што ся
часы теперешными отъ отступниковъ
святой церкве всходной дѣяти на око
видитъ. Который взявши передъ себе
речъ овую кламливую, абы насъ, Русь
старожитную, который въ святую собор¬
ную апостолскую церковъ черезъ свя¬
тую Христову церковъ всходнюю естесмо
вщеплени, за схисматики, сами таковы¬
ми будучи, удати могли, кламство клам-
ствомъ, потварыо потваръ вспирати на
кождый денъ и за меншею оказіею не
переставаютъ, въ которой своей злости,
абы правды свѣтлостью обняти, до ще-
лій облуды не трафивши, на явѣ зоста-
ли, и всѣмъ православнымъ, н&лежне
вѣдати о томъ прагнучнмъ, на посмѣхъ
были поданы, указати, за номочю Бо-
жею, поступую, штось въ церкви за-
ходной по*') семомъ вселенскомъ собо-
! рѣ дѣяло, и же проклятая, по сесь *’)) Толст.: «застуш»»-
") Собственно съ этихъ поръ эанмство-
I вано нзъ этого артвкула въ «Книжвцу« На-
I ѳаваила (л. 263). Библиотека "Руниверс1