История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
755 ПАЛИНОДІЯ >. СОЧ. ЗЛХАГ1И КОІІЫОТКНСКАГО, 1621 ГОДА 756 носити мусятъ, который наііротивко ннхъ
такій декретъ выставилъ: «если хтоотъ
святого символу Никено - Константи-
нополского одойметъ що, або до него
што придастъ, а §ут^ѵо1ит тое на-
зывати будетъ, таковый нехай будетъ
потопленый, зъ достоинства своего звер-
женыб и отъ вшелякой христіанской
сполечности выверженый и проклятый».
Не безъ причины того синоду и въ
книги «Сопсіііогиіи» вставляти не из-
воллли. Вертаюся до Фотіа. Одѣлъ блажен¬
ный Фотій на столици честно. Потомъ
Леонъ царъ о но го зъ столица зсадилъ
и до манастыра заслалъ, гдѣ и умерлъ.
А то царъ кволи брату своему Стефа¬
ну учинилъ, бо его патріархою наста¬
вилъ, а не кволи папежови. Речъ пра¬
вдива»: блажен. Фотій волѣлъ въ без¬
молвномъ монастыру живота докончи-
ти, нежели на столици патріаршеской
ссдѣти. Доситъ му на томъ ласки Бо-
жей было, же на столицу приверненый
былъ, и же оный несправедливе и зъ
ненависти походячій на него судъ зка-
совано. То еднакъ добре за того Леона
царя й за Стефана патріархи сталося.
Абы турбаціи болше и роздоры межи
Игнатіаны и Фотіаны не вщиналися,
ростропне церковь Божіа всходнаа по¬
становила ■), абы <Тбоя сторона вѣчне
молчали и всѣ писма вырокомъ поваж-
нымъ на вѣчность декретовала обоя
сторона, такъ Игнатіеви, яко и Фотіе-
ви огнемъ згладити и внивечъ обер-
нути ухвалили, абы и память того не¬
прикладного роздору не была, зъ клят¬
вою на тыхъ, который бы смѣли взна-
вяти. А што якобы зъ Никиты Пафлагона
противницы приводятъ—то есть явное ') Марко Ефесскій, Синодъ Флоренскій)
сессіа 6, змышленье, скализаціа 2), зъ ненави-
! сти самой походяча», ово згола все то
зъ негіріазни и зъ кузнм Латинниковъ
вышло. Вѣдати потреба, ижъ блаж. Фотіа
патріарху святый отцы соборне въ кни¬
гахъ добре споминаютъ и блажатъ.
Слухай о томъ доводу въ книзѣ 2 Кон-
стантіа Армепопула, на листѣ 108, гдѣ
въ томѣ <Соединеніа> тыми пишетъ сло-
вы: «Игнатіа, Фотіа, Стефана, Анто-
ніа, Николаа, Евѳиміа, Стефана, Три¬
фона, Ѳеофилакта, Поліевкта и Анто-
ніа, православныхъ патриарховъ, вѣч-
наа память!» Слухайтежъ еще, апостатове и уніа-
тове, што о тыхъ патріархахъ Игна¬
тію и Фотію, также и о писмахъ и о
мовахъ, на онъ часъ межи ними за-
шлыхъ, пишетъ въ книзѣ церковной
Грецкой «Тріодіонъ» названой, гдѣ
гакъ въ недѣлю першую посту вели¬
кого, Православную названую, на вѣч¬
ность ухвалено и подано на кождый
рокъ въ церкви оповѣдати и оголоша- ши въ той способъ 3) А по Руску такъ: «Игнатіа, Фотіа, Стефана, Анто-
ніа и Николаа, святѣйшихъ и право¬
славныхъ патріарховъ вѣчная намять»!
Тамъ же 4) «Всѣ речи, которіи про¬ тивъ святымъ патріархомъ Германови,
Тарасиеви, Никифорови, Меѳодіеви,
Игнатіеви, Фотіеви, Стефанови, Аито-
ніеви и Николаеви писаніи албо мов-
лены были, анаѳема трикротъ»! Также
по-трете Фотіа патріарху межи многи¬
ми святыми положено патріархами, до-
брословячи ему, якъ и другимъ, въ
которомъ тамъ почтѣ и Сергій и Ми¬
хаилъ Кирулярій, патріарховѳ Коп-
стантинополскіи, находятся. Ту теды, правовѣрный, присмотрись, * 8*) Лат. всаІібаЬіо. 8) Въ подлинникѣ оставлено пустое мѣсто. ' 4) Тоже. Библиотека "Руниверс1