История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
747 * ПАЛИНОДІЯ*, І'ОЧ. злхлгіи КОІШСТЕНОКАГО, 1621 ГОДА. 748 боръ помѣстный, имя Иоанново межи \
патріархи вложилъ и въ святый ката-!
логъ вписалъ. Читай о томъ въ кни¬
гахъ Георгіа Кедрина и Никифора, въ
книзѣ 14, глава 27 и 28. А такъ якъ
тымъ помененымъ святымъ, для такихъ
споровъ и нѣякой непріязни, ни. въ
чомъ уймы не сталося, и овшемъ кож-
дый зъ нихъ своей дошолъ досконало-
ети, и якъ ся имъ не уругаемо и сер-
цы нашими отъ нихъ не отпадаемо,
але почитаемо ихъ и велбимо, — тако-
вымижъ безпечне и до св. Фотіа ста-
новитися повинни естесмо. Положилемъ на передѣ неснаски ме¬
жи Силверіемъ и Вигиліемъ, папежами
Римскими. Не менпііи, н»жъ были ме¬
жи Игнатіемъ и Фотіемъ, патріархами
Константинополскими, а еднакъ отступ¬
никомъ нашимъ и Силверій и Вигилій
[святый] 1), чомужъ не заровно святый
Игнатій и Фотій? Ноневажъ обудву ко¬
нецъ живота блаженный и святый, ко¬
торый чловѣка блажитъ и святитъ.
Напрасно теды волаютъ на насъ от-
ступннкове и упоминаютъ, абысмо ся
истыдали Бардою, и Сантабареномъ, и
блаженнымъ Фотіемъ. Намъ поносячій,
вправдѣ, Барда не нашъ; Сантабарена
не знаеио; Фотіа и знаемъ, и нашъ естъ,
и же межи нимъ и св. Игнатіемъ рас¬
пря въ церкви Константинополской бы¬
ла признаваемо. Але жебы Фотій учи¬
нилъ схисму въ святой соборной цер¬
кви, якъ его удаютъ отступникове, не
признаваемо, и фалшъ имъ въ томъ
задаемо, зъ которого же ся не випра-
вятъ — кламцами у насъ зоставаютъ.
Гдыжъ покой той церковный и едность
вѣры, который черезъ него зъ Іоанномъ
Осмымъ, папежемъ Римскимъ, въ цер¬
кви Христовой учиненъ былъ, безъ
жадной схисми тръвалъ презъ лѣтъ Исправлено но Толстовскому сияску. колкодесять надъ сто, а межи Фоті¬
емъ н Іоанномъ, а за темъ межи всход-
нею и заходною церквію покой зупол-
иый былъ стянулъ и досконалаа ед¬
ность была ся замкнула. Читай о томъ
! въ дѣяхъ собору осмого, за Иоана и
! за Фотіа въ Константинополю отъ 383
і епископовъ обхоженого, гдѣ въ засѣда-
| ню первомъ видѣти дается,* ижъ на
освѣдчене покою замкненой едности
і церковной Иоанъ напежъ Фотіеви па-
! гріарсѣ прислалъ розмаитіи коштоввіи
і подарки *), меновите: стихаръ и са-
1 косъ архиерейскій, омофоръ и санда-
і ліа (Онуфрій Ианвинъ, въ выкладѣ
1 словъ церковныхъ старожитныхъ, при
; историку Платинѣ; тойже и въ своей
Хроницѣ, въ главѣ 20). Былъ теды за
Фотіа въ церкви Христовой знамени-
; тый покой при немъ и по немъ на мно¬
гій лѣта, которого не Фотій, ан» Фо¬
тіевъ который сукцесоръ розорвалъ и
схисму въ церковъ Христову впрова-
; лилъ, але той, хто придатокъ той въ
I символѣ отновилъ, который, подъ про-
, клятствомъ, отновленъ быти не мѣлъ. ; Штб папежъ Римскій учинилъ, а не
. патріарха Константинополскій, той, ко¬
торый листы сполечиости зъ вѣры вы-
знанемъ взаимне посылати пересталъ.
Штб учинилъ папа Римскій, а не пат-
! ріархъ Константинополскій. А поневажъ
| папежове Римскій и причины до схисмы
. подали, и схисму учинили, сполечности
листовъ понехавши и символъ вѣры
| спрофановавши, - отъ нихъ прето схнс- * і9) Въ спискѣ Толстова на полѣ: «И ны-
| нѣ, благодатію Христа Бога нашего, ири-
, силаны отъ свагЬйшого виръ Ѳеофана, бла- і жеиного отца патріархи Іерусалимского,
| иреосвящѳввону отцу господину виръ Іову
; Борецкому, благочестивому митрополиту
Кіевскому, Галицкому и всея Россіи, тако-
вывжъ презацвыв и святый, велце коштов-
ныи и томужъ подобный архіереВскін речи.
Видилисмо— въ внхъ служилъ Богу». Библиотека "Руниверс1