Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
745 «палинодіи?, ооч. захагіи будетъ, за зезволенемъ всѣхъ, тому го¬
ловы ваша лодклонѣте, якъ (мнѣ) Іо-
•ннови, во всемъ». Церковъ абовѣмъ
безъ епископа быти не можетъ. Если
бы ея онъ былъ за столицу не взялъ,
мяый мевие посаженъ былъ би. Церковъ
абовѣмъ Константинополскаа безъ пас-
тнрабыти не могла. А судбами Божіими |
сталося то, же Фотія поставлено, а
враве въ часъ погодный и потребный,
которого въ Римѣ символъ вѣры нару-
шати и схисму почали были чинити.А
же блаженный Фотій не жадалъ и не
прагнулъ столицѣ подъ Игнатіемъ и
ве приватне ся за ню взялъ—высвѣд-1
чаетъ его то, ижъ онъ царю Василію
Македовіанину Таинъ Пресвятыхъ не
далъ и въ церковъ не впустилъ, для
грѣху его мужебойства; але каноновъ
святыхъ и збавеня своего постере-
гаючи, противъ грѣху .ся заставо¬
вилъ, мнѣй дбаючи о столицу патріар¬
шую, о которую гды бы духомъ любона¬
чалія дбалъ, певне бы цареви выгажалъ
былъ. Далѣй въ той росправѣ о Игнатіи и
Фотіи поступуючи, повѣдаю, ижъ мы
обудву приймуемо, обу за святыхъ и
православныхъ маемо, обоихъ достой¬
ныхъ патріарховъ судимо быти, кото¬
рыхъ споры до вѣры нм-чого не нале¬
жатъ. Въ той абовѣмъ Игнатій и Фо¬
тій згодны и единомислны были. Вы-
етупки тежъ преложенихъ, вѣры и до-
стойности столицъ апостолскихъ не гу-;
бятъ. Трафялися не толко, межи Ігна-
тіемъ и Фотіемъ, але и межи передъ
ними пожилыми святыми неснаски и
Споры: не южъ еднакъ за тымъ заразъ
шло, абысмо таковыхъ за клятіи и бого¬
мерзкій мѣли. Сынове Зеведеови Іаковъ
и Іоанъ просили Христа Господа, абы
одинъ на пр&вици, а другій на лѣвици
его сидѣли въ царствіи, што слшначи
десять почали за зле мѣти на Іакова и копыогкнокаго, 1621 года. 746 Іоана 3). Апостолъ Навелъ Петра апо¬
стола строфовалъ въ тварь, якъ самъ
о собѣ въ посланіи своемъ до Гала¬
товъ пишетъ ’). Апостола Павла зъ
Варнавою споръ о Іоаннѣ, которого
называно Маркомъ. О чомъ въ Дѣя¬
ніяхъ апостолскихъ 5). Іоанна, Іеру-
салимского патріархи, зъ Епифаніемъ
Кипрскимъ посварокъ о позиченое среб¬
ро г). Епифаній, Кипрскій архиепископъ,
призволилъ и подписалъ на зложене й
на заточене святого Іоанна Злато-
устого (Сократесъ, книга 6, глава 13
и «Прологъ», маа 15). Кнрилъ святый,
патріарха Александрійскій, сестренецъ
Ѳеофиловъ, якъ чловѣкъ наслѣдовалъ
его, и о Хрисостомѣ зле розумѣлъ и
мовилъ, въ диптихи и въ каталогъ ме¬
жи патріархи оного не поличалъ и бар-
зо остро о немъ писалъ. Въ листѣ бо-
вѣмъ своемъ до патріархи Константи-
нополского Аттика межи иними такъ о
немъ мовитъ: «если Іюдино имя въ по¬
четъ апостоловъ вложимо, на которомъ
же мѣстцу Матѳія положимо — прошу?
По славной памяти Нектаріи вторый
прехвалнѣйшого Арсакіа нехай бу¬
детъ степень», и прочая. Потомъ, за
ряженемъ Бозскимъ, видѣніе видѣлъ
Кирилъ, ижъ былъ на страшномъ и
красномъ мѣстци, гдѣ мнозство анге¬
ловъ Пречистой Богородици предстояло,
а близко еи Златоустый, который хо-
тячого Кирила приступити ко Богоро¬
дици отпихалъ, а Матка Божаа 'рекла,
абы былъ припущенъ, «поневажъ, мо¬
витъ, не мало праци поднялъ, гды о
имя Богородици подвизался». По кото¬
ромъ то видѣнію Кирилъ тайну того
розсудивши каялся и Златоустого свя¬
того велце почиталъ, а собравши со- 8) Марк., гл. 10. *) Галат., гл. 2. *) Дѣян., гл. 15. *) «Прологъ». Библиотека "Руниверс1