Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
743 • ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 744 побожне вспоминаетъ святого Фотія. А
Іоанъ, папа Римскій, который тогожъ
и одного зъ нимъ вѣку жилъ, въ сво¬
ихъ до него писаныхъ листахъ, высо¬
кими и святыми имены и титулами
чтитъ и выноситъ блаженного Фотія.
Слухайже ещо въ томѣ «Соединенія
церкве Константинополской въ лѣта
Константина и Василія даровъ», межи
иными патріархами и Фотія по смерти
его, снатъ, въ лѣтъ около ста спомина-
ютъ тыми словы: «Германа, Тарасія,
Никифора и Меѳодія, приснопоминае¬
мыхъ и блаженныхъ патріарховъ, вѣч¬
ная память! Ігнатія, Фотія, Стефана,
Антонія, Николая, Евѳимія, Стефана,
Трифона, Ѳеофилакта, Полиеѵкта и Ан¬
тонія, православныхъ патріарховъ, вѣч¬
ная память!» Читай о томъ Арменопо-
ла, въ книзѣ второй, листъ 108. Видь
же ту и уважай, якъ межи такъ мно¬
гими и святыми патріархами и блажен¬
ный Фотій естъ честно поличеный. По¬
житки зась або оводы працъ того свя¬
того мужа Фотія суть овыи: книга <Ви-
вліотейа», въ которой найдетъ цвѣтъ и
житія и богословіи богоносныхъ святыхъ
отцевъ; также и «Номоканонъ», отъ
пего собраный, о которомъ Ѳедоръ Бал-
санонъ въ выкладѣ на канонъ 2 шесто¬
го собору вселенского Константинопол-
ского написалъ мовячи: «Напоминаю
всѣхъ, абысте давнѣйшого «Номока¬
нону» не читали, але той, который
отъ патріархи Фотія есть утворенъ».
Заправды, цноты духовный и жи¬
вотъ побожный и правая ѳеологія-та-
ковіи овоци, то естъ книги, выдавати
звыкли! А пгто ся ткнетъ, якомъ вишей мало
преложилъ, святыхъ Ігнатія и Фотія,
ижъ зъ патріаршеского престола были
складаны, естъ речъ на вмдоку, же
Фотій не былъ причипою зогнанья зъ
престола Игнатія, але Варды грѣхъ, якъ ся вишше поменило. Также и Фо¬
тія зъ престола грѣхъ Василіа царя
зорпалъ. Онъ Барды въ церковъ не
впустилъ, а сей Василія царя до при¬
чащенія Таинъ Пречистыхъ не при¬
пустилъ. Подъ часъ незгоды ихъ дѣя-
лося, всего того не годится и вспоми-
нати, бо и уморено все тое и кассова-
но естъ и йодъ клятвою соборне зака¬
зано, абы того не взновяти и не пуб-
ликовати. Якъ о томъ Грекове и на со¬
борѣ Флорентскомъ ') ознаймили. Гдѣ
мовятъ: «отъ того часу ажъ до сего
дня читается въ великой церкви Кон¬
стантинополской тымъ способомъ: «все
што ся колвекъ писало противно свя¬
тыхъ патріарховъ Фотію и Ігнатцо, або
ся мовило, проклятствомъ нехай бу¬
детъ». А поневажъ такъ тіи речи умо¬
рено и заложёнемъ проклятства молча-
ти о нихъ приказано, а Микита и от-
ступникове не безъ выступку то, што
публичною у хвалою естъ погребено, свер-
бячимъ языкомъ розгребати важатся.
Которымъ судити будетъ Богъ, ижъ,
якъ Хамъ оный, на отца своего пов¬
стаютъ и уругаются 2). Гды бы добры¬
ми сынами были и мѣди въ очахъ
встыдъ, а въ сердцу побожность, не
чинили бы того и зъ припадковыхъ
выстулковъ не натрясали бы ся. Але
ты, правовѣрный, познавши непріятеля
дутного козни, вѣруй, ижъ Фотій бла¬
женный, столицы, по зложенію Игна¬
тія, поднявшись, грѣха за то не по¬
палъ, поневажъ за цесарскою инстан¬
ціею и усилованенъ подвятися того
мусѣлъ. Бож. Златоустый, на выгнанье
идучи, мовитъ до своихъ діакониссъ:
«хто колвекъ поневолне будетъ постав¬
ленъ (вмѣсто мене епископомъ) и жад¬
нымъ того любоначаліемъ шукати не *) листъ С8. *) Г»ыт., глава 9. Библиотека "Руниверс1