Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
741 * ПАЛИНОДІЯ », СОЧ. ЗАХАРІИ обошли, хто вонпити захочетъ, же ина-
чей и зъ Микитою?! Але нехай то такъ
ивиаетъ! Хтожъ еднакъ не видитъ въ
мордерствѣ Игнатіевомъ явного клам-
етва, которому, мовятъ, и зубы были вы-
толчены, и челюсти погрухотаны, и
кагій и звязаній въ студню былъ вки-
■енъ, а еднакъ по томъ таковомъ презъ
ватъ лѣтъ вязени зъ погрухотавыми че-
іюстми и зъ вытовчеными зубами лѣтъ
П на столици седѣлъ! <Въ студню»,
мовятъ, былъ вкиненъ «або въ гробъ»
гь которомъ лежало тѣло цесара Кон-
етантина Копронима: яко бы тежъ
то едно было «студня» и «гробъ», и
акобы цесареве Константинополскін въ
студняхъ ся ховали?! О, невстыдли-
вости! Нужъ, што «бекласове» тыи о Бекла-
сѣ правятъ? Хто вѣру дати хочетъ,
Зонара мовитъ, же по смерти Игнатіа
патріархи Василій цесаръ Фотіа на сто¬
лицу привернулъ; а о отступницкомъ и
Мивитиномъ Бекласѣ — ня> слова! Але
Богъ наконецъ тымъ невстыдливымъ
■отварномъ нехай судитъ! Которіи, маю-
чн на блаженного Фотіа жолчемъ отек-
лое сердце (за то, ижъ на соборѣ, ко¬
торый ся посполите осмымъ генерал-
нымъ зоветъ, зъ нритомными послами
вапежскими вѣру семи вселенскихъ со¬
боровъ утвердилъ, проклинаючи тыхъ"
реѣхъ, который до символу вѣры при¬
давали «и отъ Сына», до которого при¬
датку по многихъ лѣтѣхъ вернувшися
Римляне а маючи соборъ той предъ
иима, которымъ.поконаны быти могли,
цначей тому впротивъ ити не могши),
до лженья и шкалованя св. Фотіа уда¬
лись, абы презъ той свой облудній по¬
ступокъ и серца православныхъ отъ
вето отразили, и особу Фотіеву, и об-
хоженый презъ него зъ Иоанномъ, ла-
■ежемъ Римскимъ, на н]юфанаторы свя¬
того символу соборъ зневажили, а свой копыотенскаго, 1621 года. 742 явный выступокъ и проклятье, подъ ко¬
торое подпали, утаили. Лечъ ты, православный, абысь въ
духу ко св. Фотію палалъ любовію, на
оправданіе его невинности такую ти
прекладаю обмову. Блаженный Фотій, якъ Иоаннъ Зо¬
нара и Кедринъ пишутъ, мужъ былъ
пресвѣтлый и въ мудрости знаменитый
и первымъ секретаремъ у цара Михаи¬
ла, о которомъ Францишко Турріанъ,
Латинникъ, вмславуючн его межи иными
то написалъ: епіш позігае аеіаііз зе сит РЬоІіо сопіегге аікіеаі, зіѵе
іпдепіит еіиз зресіетиз, зіѵе -оХора-
8іаѵ ёх ігоХоігеіріаѵ; «Ктожъ теды нашего
вѣку зъ Фотіемъ лоровнатися смѣти бу¬
детъ любъ на довтлпъ его взираемъ,
любъ многое ученіе, любъ много иску-
ство». Также и Буекъ езуита за по-
важного въ писмѣ святомъ и неподезрѣ-
ного блаженного Фотіа маетъ, гды вн-
кладу его на девятую главу, впршъ
16, посланя до Римляновъ, заживаетъ
мовячи: «Грекове, а звлаща фотій, такъ
тое мѣстце выкладаютъ: не есть хотя-
чого толко, ан» бѣжачого толко, але
Бога ся змилуючого». Въ писмахъ тежъ
Грецкихъ «святѣйшимъ» естъ названъ,
а особливе въ канонахъ собору оного
генералного, въ Константинополю въ
церкви Софіи святой обхоженоіч), кото¬
рый ся посполите генералнимъ титу¬
луетъ. О чомъ читай въ артикулѣ 4,
роздѣлу осмого, части сей второй. Той
же святобливости титулъ и въ пред-
мовѣ на соборъ перво-вторый, въ Кон¬
стантинополю за тогожъ Фотіа обхоже-
вый, даютъ Фотіеви, н блаженной па¬
мяти Максимъ Маркуній, епископъ Ки-
ѳирский, въ предмовѣ на книгу Фотіе¬
ву, названую «Вивлиоѳика», висоце бар-
зо и зъ цнотъ, и зъ мудрости оного
выхваляетъ. Въ «ІІролозѣ» тежъ ноев-
ріа 3. въ животѣ Іосифа Пѣснолисца, Библиотека "Руниверс1