Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
57 ДТАРІУШЪ АѲАНАСІЯ ФИЛИППОВИЧА, 1646 ГОДА. 58 не отче, подъ той часъ трвожлитшй
погрому козацкого, але если естъ съ
тобою (якъ мовишъ) справа Бозская,
то можно дойти, иди еще до Нового-
родка Сиверского, до воеводы пана Пет¬
ра Песечинского: добра твоя будетъ,
если каже перепустити, бо теперъ тутъ
стражъ всюды великая естъ». А такъ
съ того монастырка приѣхалисмо на
ночлегъ до села названого Великая
Зноба. Тамъ на господѣ, гды всѣ спа¬
ли, въ полночи самой прийдетъ на ме-
не страхъ барзо великій. Здало ми ся,
якъ бы хто гонитъ зъ немалымъ гѵфомъ,
шукаючи мене на страчене, и мовятъ:
«естъ, естъ, онъ тутъ». А гды тое троха
утихло, я господара, потиху обудивіпи,
ничого ему о томъ страху іГеспоминаю-
чи, просилемъ, абы насъ тогожъ часу
на дорогу Новогородскую навелъ. И
гдысмы ся вже пустили на пущу, бѣдую,
не вѣдаючи, гдѣ и куды ѣду, зачалемъ
пѣснь спѣвати Пречистой Богородици
акаѳистовую овую: «возбранной воеводѣ
побѣдительная» и пр., «аллилуіа, алли¬
луія» припѣваючи. И гд& вже было
преде днемъ, здремалемся. А о то знагла
страхъ мя огорнулъ, и туча червоная
слонечная, подъ часъ всходу солнца.
Оттряснувши я сонъ отъ очей, обачи-
лемъ млоденца въ мантіи, на конѣ на-
шомъ сидячого, въ тылъ до насъ смо-
трячого а дорогу простуючого. Вырекшй
тотъ млоденецъ: «я Неемій діаконъ,
сполмѣшканецъ вашъ Купятицкій», зник-
нулъ. А гды азышло солнце, заразъ за
солнцемъ, обачилемъ на небѣ крестъ,
и въ немъ образъ Пречистой Богоро¬
дици зъ Дитяткомъ, на кшталтъ Купя"
тицкого, променями слонечными выритый
и обточоный. И гдымъ на него не ма¬
ло смотрѣлъ здумѣваючися, хотѣлемъ
указати тотъ чудъ Божій и послушии-
кови моему Онисиму. Онъ, зо сну • пор-
вавшися, почалъ коня бити, а въ томъ образъ на небѣ невидимъ зосталъ, о
которомъ я ему на тотъ часъ южъ не
споминалъ ничого. А приближившися
до села пограничного, дивне предъ по¬
луднемъ минули есмо стражъ воеводы
Новогородского: осажчій того села, на-
имя Ѳеодоръ Драгомиръ, стоялъ надъ
дорогою шапку знявіпи; а гдымъ ся зъ
пимъ привиталъ, мовилъ до мене: «што
то за пани, отче, и гдѣ ѣде съ такимъ
оршакомъ немалымъ»: я невѣдаючи
што одповѣдити ему, толко реклемъ:
«але, але», и одшолемъ до санц. Вы-
ѣждзаючи мнѣ зъ села того, великая
тлуща людей вышла такъ стражи, якъ
и посполитого чловѣка, ажъ въ самый
конецъ села того присмотруючися по-
ііздови. И ѣдучи намъ поблизу храму
Аоанасіа Св., который храмъ въ конци
села того въ нолю стоитъ. Переіполемъ
волею Бозскою за границу до першого
села вашего царского величества на¬
званого Шепелева. Люде, тамъ будучіе,
приняли насъ ласкаве и дивовалися,
якъ стражъ минулисмо. Невѣста една
змежи посполитства рекла: «заправды,
заправды, Богородица зъ ними ѣде, и
што за дивъ, же стражъ минули»! И
иншіе люди дивовалися въ такомъ пе¬
реѣздѣ нашомъ, уважаючи судьбы Божіе.
А гдысмы ся далѣй въ Москву пустили,
поткалъ насъ въ дорозѣ чловѣкъ якійсь
въ бѣломъ одѣнью (віс); тотъ, мало о што
насъ спытавши, реклъ: «идѣте вже и
рукава спустивши (то есть безпечно),
вѣдаю до царя для ялмужны ѣдете и
болше того еправовати будете». Потомъ
приѣхалисмо въ городъ Сѣвскъ 10 фе¬
враля року 1638, гдѣ перемѣшкавши въ
гостинници дней три, барзо трудно для
Козаковъ Запорозскихъ, которыхъ тамъ
въ тотъ часъ зъ погрому людского ве¬
ликое мнозство было. Тамъже пришолъ
до насъ голова Микита Ѳедоровичъ зъ
другими розрядцами, вынытуючи насъ, Библиотека "Руниверс1