История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
739 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ въ самой столици Константинополской
поты, поки живъ былъ Игнатій. Бласне
такую схисму учинилъ былъ въ Рим¬
ской столицы Вигиліушъ папежъ, подъ
живымъ Силверіушемъ папежемъ сто¬
лицу тую осѣвши, о которомъ Скарга
въ Бароніушу1) такъ написалъ, ижъ
«Вигилій діаконъ взялъ Силверіуша па-
пежа на свою вѣру и заслалъ его на
выгнане до Понціану, а Вигиліа Вели-
еарій, гетманъ Июстиніана царя, на
папезство, каплановъ нѣкоторыхъ зне-
воливпіи, поставилъ.» И мало нижей:
«Вигилій, мовитъ, ужилъ Велисаріа, же
ему другій разъ выдалъ Силверіа. И
такъ двомъ слугамъ своимъ злецилъ,
которіи Силверіа на выспу Палмаріи
завезли и тамъ его голодомъ уморили»-
И зась еще нижей: «певнаа, мовитъ
естъ речъ, же Вигилій, поки живъ былъ
Силверій, правдивымъ папежемъ не
былъ, але святокрадцемъ и святокуп-
цемъ и зрадцею каплана старшого своего,
въ которомъ діаволскаа гордость пере-
мѣшкивала»3). Если жъ такъ залецанъ
отъ своихъ власныхъ бываетъ Вигилій,
который подъ живымъ Силверіемъ сто¬
лицу былъ осѣлъ, а надъ то, за свѣдоц-
ствомъ Баронѣушовымъи Скаржинымъ,
мордовалъ Силверіа поты, «жъ его и
уморилъ,—што ся на Фотіа ни>гды до¬
ведено быти не можетъ, который, усту¬
пивши столицы Игнатіеви, южъ его
болтъ не турбовалъ, на которой сидѣв¬
ши Ігнатій лѣтъ 9, свѣтъ сей пожегналъ.
А еднакъ заходніи отцеве на Вигиліа,
такъ великого збродня и отцеубійцу и
схисматика, кровію Христовою не под-
писовалися, а на Фотіа для того самого,
же подъ живымъ патріархою столицу,
за волею и налеганіемъ цара Барды,
осѣлъ, подписоватись мѣли,—мусѣли ■) Въ року 538, число з. | ‘) Пародій, тамъ я:е, число 6. КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 740 бы тіи отцеве отступникомъ нашимъ
быти подобны. Которіи же той негодной
басни вѣру даютъ, певне бы то они и
учинили. Нехай же вѣра басни той
зоставаетъ при отступникахъ, якъ и
овой другой, которую зъ тогожъ Ми¬
киты припоминаютъ, о нѣякомъ ся, яко¬
бы отъ Фотіа змышленомъ, имени Бек-
ласъ. Дивнаа, заправды, речъ, же тіи от-
ступцтвомъ зараженіи люде до всход-
нихъ святыхъ патріарховъ, отцовъ сво¬
ихъ въ духу, такъ суть срогою нена¬
вистью заражены, же на нихъ всего свѣ¬
та злости, бы то речъ можнаа, рады бы
обалили! Первѣй прилучили Фотіа до
злости Бардины, а потомъ и до злости
Сантабареновы, и што колвекъ Барда
зъ Игнатіемъ и Сантабаренъ зъ Васи¬
ліемъ цесаремъ, и зъ сыномъ его Лвомъ
злосливе починали, то они невстыд-
ливе Фотіеви приписуютъ! Чого зъ жад-
ного, вѣры годного, историка не пока-
зуютъ и не покажутъ, толко зъ поме-
неного якойсь въ томъ вѣры Микиты,
который абы такъ былъ въ писаню сво¬
емъ безстудный (бо его тыхъ писемъ
не даемо), якъ суть безстудны въ своей
повѣсти отступникове — не розумѣю.
Которіи, если зъ Зонарн приводячи
свѣдоцство злости Бардины, пришили
до него фалшиве Фотіа (бо Фотіа при
Бардѣ Зонаране кладетъ), [не пишетъ]3)
Зонара и ового, што они зъ тогожъ
Зонары приводятъ, якобы Фотій и Бар¬
да, рознимъ утрапенемъ мордуючи Иг-
натіа, зубы ему вытолкли, челюсти по-
грухотали и нагого звязавши въ студню
або въ гробъ вкинули. Того въЗонарѣ
доьчого нёмашъ, якъ и оного Бекласа.
Матацство то естъ власное отступницкое
и имъ подобныхъ невстыдливцевъ! Если
ся теды такъ, отступникове зъ Зонарою 3) Исправлено по Толстовскому списку. Библиотека "Руниверс1