История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
737 '-ПАЛИНОДІЯ», ООЧ. ЗАХАРІИ мѣрѣ отступникове на святого Фотія !
клевечутъ и кламливе въ томъ схнсму !
Задаютъ ему! Которий презъ то само і
схнсмы межи свитыми церквами всход-
ною и заходною постереглъ, же не до-1
пустилъ святого вѣры вызнакя профа- і
новати, за которою его посторогою въ:
сполечности и въ едности заходная дер-!
ковъ зе всходною тръвала, якомъ реклъ, і
близко дгохъ сотъ лѣтъ. Але мовятъотступникове: «Фотій подъ
Живымъ патріархою Игнатіемъ, мужемъ
лобожнымъ и святымъ, столицу осѣлъ
и надъ нимъ ся тиранено паствилъ».
Огповѣдаю имъ. Же йодъ живымъ па¬
тріархою на столицу Константинопол-
скую былъ Фотій поднесенъ — призна¬
ваемо, але подъ зегнанымъ зъ столицы
владзою цесарскою. А.же бы ся надъ
Игнатіемъ Фотій пасгвити мѣлъ—клам-
ство въ устахъ отстунницкихъ, которіи
блаженного Фотія, до Варды кесаря об-
лудне привязуючи, мордерцею его Игна-
тіевымъ кламливе чинятъ. Такая то
правда на Фотія отъ отступниковъ,
якая и овая, которую зъ вышпомепен-
ного Микиты Ватиканскою, а не Наф-
лягонского приводятъ: якобы соборую-
чіи напротивъ Фотія отцеве въ Кон¬
стантинополю, животодателною Христа
Бога нашего кровію, на зогнане его зъ
столицы подписовалися! О, шаленства
безмозкого отступницкого! Якихъ бого-
мерзыхъ блюзнерцевъ, еретиковъ подъ
часъ семи вселенскихъ соборовъ повста¬
вало! А святый соборуючіи отцеве, абы
ся то коли учинйти поважили, штб о
тыхъ своихъ отцѣхъ удаютъ отступ¬
никове , ня>гды не иайдуемо. Зажъ
то побожного серца дѣло, въ которомъ
отступникове слѣпѣютъ? Пречистой и
животодателной крове Збавителя на¬
шего Христа Господа вмѣсто инкаусту &) М «инкаусп.»— чррвилп. РУГГКЧЯ и.ТмРМЧКгі:\:і КІІІ.П«ТГГ\ КОІІНСТЕ нокаго, 1021 ГОДА. 738 ужмвати! О, безмозкого шаленства, же
и повторе реку, отступницкого! Зажъ
бы то чтило тыхъ соборуючихъ отцевъ,
которіи бы то незбожне учинити были
поважилися? Зажъ до ііисаня животда-
телная кровь Христова естъ подана, а
не въ напой збавенный? Зажъ въ зне-
вагу, а не въ почесть? ІІІтожъ такъ ве¬
ликого и шьколи въ церкви Христовой
небывалого зброилъ Фотій, же оя такъ
отцеве тіи неслиханымъ въ церкви Хри¬
стовой звычаемъ на него подписовати
мѣли? Же не былъ еретикомъ—высвѣд-
чаютъ его Миколай и Адріанъ, папе-
жеве, которіи въ листахъ своихъ до
него, въ той межи имъ и Игнатіемъ
справѣ писаныхъ, ереси ему жадной
не задаютъ. Высвѣдчаетъ и учиненая
межи нимъ и Іоанномъ 8, папеЖомъ
Римскимъ, еполёчпость. И нёмашъ о
тамтыхъ часѣхъ пожилого жадного скри-
бента *), который бы Фотія еретикомъ
менилъ, и штб бы его за ересь была—
щ»хто нижоли предъ тымъ не описалъ,
толко если бы теперъ премудрый от¬
ступникове гдѣ ся зъ пекелной отхлани
на ню способити могли. А же подъ жи¬
вымъ патріархою столицу осѣлъ — не
былъ то выступовъ такъ барзо незбож-
ный, абы ся для него кровію Христовою
подписовати мѣли. Подъ живымъ Либе-
риушемъ, папежемъ Римскимъ, осѣлъ
былъ столицу Феликсъ и до смерти на
ней седѣлъ: чому ся на него кровію
Христовою заходніи отцеве не подпи-
совали? Мало передъ тымъ, подъ свя¬
тымъ Германомъ Исповѣдникомъ туюжъ
Константинополскую столицу осѣлъбылъ
Анастасій. Чому ся и напротивъ тому
жадніи святый отцеве Христовою кро¬
вію не лодписовали? Не Фотій учинилъ
былъ схисму тую, але Барда. Еднакъ
схисма тая не далѣй ся ростягала, толко *1 Тплот. на полѣ: «пнепря». 24 Библиотека "Руниверс1