Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«палинодія>, гоч. злхлгш коішсткнгклго, 1621 года. 736 безецнятъ, абы тымъ способомъ за лю-
дій злосливыхъ удавши ихъѵ своихъ вы-
кротныхъ монарховъ злость . окрыли, а
оныхъ невинность въ подойзрѣнье зло¬
сти подали. Вшакъ же фалшивое ихъ
тое удаване у тыхъ мѣстце [мѣти] *)
можетъ, которіи на збавлене свое мало
суть памятны, у людій свѣта сего, а
не у поважнихъ святой старожитности
правъ церковнихъ и соборовыхъ ухвалъ
постерегачовъ сторожцевъ. Зажъ то 2)
речъ малую быти реяетъ хто, которіи
с л Римскій оапежове, мимо вѣдомость
всей всходной церкве, важили символъ
зъ придаткомъ зпрофановати, для чого
были отъ святого Фотіа, патріархи,
екскоммуникованы? Которій же то учи¬
нилъ, тысячами потварій отъ отступ¬
никовъ и ихъ единомисльниковъ былъ
и теперъ бываетъ лженъ 3). Штожъ ре-
кутъ отступникове о Леонѣ Третемъ,
папежу Римскомъ, который шестдесят-
ма лѣтами предъ Фотіемъ, гды заслих-
нулъ былъ тымъ придаткомъ наруиіе-
ный быти святый символъ, на*тыхъ*
мѣстъ казавши его на двохъ таблицахъ
сребрныхъ безъ придатку такъ власне.
якъ былъ на второмъ вселенскомъ со¬
борѣ написанъ и До вѣчного уживаня
поданъ, вырити, и таблицы тыи въ ко¬
стелѣ святыхъ верховныхъ апостолъ
Петра и Павла на олтару завѣсити, на
ирофаваторовъ того святого символу
гакій декретъ феровалъ и тамъ же за¬
разъ, на тыхъ таблицахъ подъ тымъ
святымъ символомъ вырити росказалъ,
абы кождый тавовый былъ проклятъ,
хтобы колвекъ придаткомъ або уня-
тъемъ снятій Нікено - Константиеопол-
скій символъ шпотити поважилсл. Ес-
лижъ въ томъ виннимъ найдуютъ от- ‘і Исправлено но Толстовскому списку.
*) Толст.: «за што». 3) БаровіЙ, 809, 6. ступникове блажеипого Фотіа, пехай
первѣй въ томъ же винуютъ того свя¬
той старожитности и святыхъ отцевъ,
благочестивой вѣры посторожцу Леона,
папежа Римского, который, добре пе¬
редъ Фотіемъ, за той придатокъ сук-
цессоровъ своихъ папежевъ Римскихъ,
которіи бы ся той придатокъ учинити,
або его уважити поважили, проклялъ!
Нехай винуютъ и Іоанна Осмого, на-
пежа Римского, который заровно *),
единомыслне и одною душою зъ Фотіемъ
на таковыхъ же символу того профапа-
торовъ проклятство учинилъ! Але якъ
тіи два папежеве святой старожитности
и нродковъ своихъ благочестіа вѣрніи
строжове безвинны суть въ томъ, такъ
и святый Фотій въ томъ есть безви¬
ненъ же Римскихъ епископовъ за той
придатокъ былъ екскоммуниковалъ, по¬
ты ажъ ся то зопсованое зась напра¬
вило. Бо гды бы волно было ухвалы св.
отцевъ, а особлнве той святый символъ,
который былъ и есть знакомъ право¬
славной вѣры и едности церковной, от¬
мѣнятъ вѣры поважность нюгды бы
статечного ограниченя одержати не
могла, и православный певпого гасла
сполечности своей наколи бы мѣти не
могли. Зачимъ православный отъ ере¬
тика пре што бы былъ розезнаванъ, не
было бы, и такъ въ церкви Христовой
о вѣры вызнане безконечная мѣшанина
быти мусѣла бы. Чому святый отцы на
св. вселенскихъ соборахъ забѣгаючи,
проклятство на таковыхъ вложили, ко¬
торіи бы до того святого православной)
вѣры вызнаня што придали, або отъ
пего отняли. Для тоижъ причины того
такъ пилно, подъ проклятствомъ, посте-
регали и поменеши панежове Римскій
Леонъ Третій и Іоанъ Осмый, для то¬
го—и св. Фотій! Прожно теды въ той *) БаровіЙ, 879. Биб/шотека "Руниверс1