Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
733 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНОКА+'О, 1 021 ГОДА. 734 на обаченеся ихъ презъ лѣтъ ііятде-
сятъ и пять, ажъ до патріархи Кон-
стантинополского, Михаила Керуларіа.
Отъ которого упомиени бывши папежо-
ве, гды гіонепеныхъ сполечности листовъ
посылати не хотѣли, патріархове о цѣ¬
лость вѣры ихъ звонтпивши а о спро-
фаповавю святого символу Константи-
•поиолского вѣдомость певную взявши,
соборне екскоммуниковалн ихъ отъ сво¬
ей сполечности и, якъ инноваторовъ
святой старожитности а профанаторовъ
святого символу, отъ святой соборной
церкви отлучили и анаѳемѣ поддали,
учинили на нихъ екскоммуникацію: яа-
продъ Фотій около року 868, по емъ
въ лѣтъ 130 Сергій, а по овомъ въ
лѣтъ 75 Михаилъ, патріархове Кон-
стантинополскіи. Фотій для того, ижъ
свѣжо тогды подъ часъ его патріархов-
ства, въ Римскомъ костелѣ Кредо або
символъ вѣры зъ придаткомъ <-и отъ
Сыпа» спѣвати почали были, о чомъ
онъ по Миколаѣ и Адріанѣ папежахъ
до Іоанна, папы Римского, того имене
Осмого, писавши, и о спрофановане свя¬
того символу ѵпомнѣвши его, соборъ
въ Константинополю зложилъ, на кото-
рый Іоаннъ папежъ своихъ пословъ по¬
слалъ, Павла и Еѵгеиіа, епископовъ,
а Петра, пресвитера, кардинала. На
которомъ соборѣ, по вымазаню зъ сим¬
волу вѣры того придатку, такій декретъ
есть ферованъ: «если хто надъ той
святобливый символъ другій смѣти бу¬
детъ вноейти, або если штб отъ него
откинетъ, або што придастъ, и символа
именемъ назоветъ, нехай будетъ осуж¬
денъ, зъ достоинства зверженъ и отъ
вшелякого христіанской) вызнаня отда¬
ленъ и проклятъ». Презъ што заходнаа
церковъ зе всходною въ сполечности
зоставши тръвала въ ней, ажъ до Ан¬
тоніо Третіого, патріархи Константино-
полского. Тогожъ вѣку знову Латінникове символовъ вѣры почали отмѣияти и трва-
. ли о то напохинаня и строфованя отъ па¬
тріарховъ (лѣтъ 115) ажъ до Сергіо,
патріархи' Константинополского и до
Силвестра Второго, папежа Римского,
который напершій листу сполечности
зъ вѣры внзнапя до патріарховъ, вед-
лугъ уставичного звычаю Римской
церкве не послалъ. За штб по напомне-
ню, гды неукорный Силвестръ зосталъ,
отъ Сергіо и иншихъ патріарховъ, якъ
святой сполечности гвалтовникъ, былъ
екскоммуникованъ. Вѣдати и то потреба, ижъ предъ кре¬
щеніемъ Россіи, костелъ Латіно-Римскій
отъ церкве всходной отщепился. А гды
и «го, то еетъ Силвестрови сѵкцесо-
рове сукцессоромъ Сергіевымъ листовъ
сполечности своей послати не хотѣли,
Михаилъ, патріарха Константинопол-
скій, около року 1053, ѵпомнѣвшиея о
то у Леона Девятого, папежа Римского,
зъ профанованя святого символу и зъ
иншихъ свѣжо въ Римскій костелъ вне-
сеннхъ новотнинъ, ведлугъ надежности
строфовавши его, гды его неукорнымъ
быти на заховане святого старожитного
сполечиости звычаю обачилъ,—соборне
зо всѣми иншими пцтріархами отъ спо¬
лечности его евоей отдалилъ, отъ свя¬
той соборной церкве отлучилъ и про-
клятству поддалъ, въ которомъ и по
сесь день его сукцесорове папежове зо-
ст&ваютъ. Тыи помененіи три патріархове Кон-
стантипополскіи Фотій, Сергій и Ми¬
хаилъ, для пререченихъ причинъ, ижъ
папежовъ Римскихъ отъ сполечности
своей отдалили и отъ церкве Христовы
отлучили и вмкляли, отступникове за
то па пихъ небо п землю обернута
усилуютъ, животъ ихъ ш калюютъ, ек-
систимаЦію *) ихъ добрую потварами ’) Лат. ехізііпіаііо Библиотека "Руниверс1