Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
727 ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 728 надутіи ноздрм> поретъ, гдѣ мовитъ:
«смотри на овоцы патріарховъ, отъ ко¬
торыхъ ся почала схисма проклятая». Смотри, чителнику православный, по-
стерегаю и я на кламство отступниковъ,
которіи фалшъ за правду безъ встыду
удаютъ, Далѣй въ исторіи Зонара поступуючи
мовитъ: «гды теды папы Римского ло-
слове, противно образоборцомъ посланіи,
прибыли, тыхъ тежъ Барда намовилъ,
абы за его зданемъ шли. Теды въ церкви
святыхъ апостолъ собравшися, святому
Игнатію, зъ выгнана приведеному, до¬
стоинство патріарховства отняли». То
Зонарасъ. Уважай, православный, ижъ
не мало часу взяло, ня>мъ до собору того
пришло, на который зъ выгнана при-
проваженъ былъ зъ Митилены Игнатій,
бо по поднесеню на столицу патріархіи
Константинополской Фотіевбмъ, на дру¬
гій рокъ послы папезскіи прибыли, и
соборъ отправованъ былъ первый зъ
тыхъ двохъ, который мы посполите перво-
вторымъ называемо. Отколь поймовати
лацно, ижъ толко при суженю Игнатія
послове были, а не при зложеню его и
поднесеню Фотіевомъ, штб жадной зверх-
ности Римскому не чинитъ. Гдыжъ бы
добре и не были послове папезскіи, Фо¬
тій на столици поряженый, седѣлъ бы,
Игнатій зоставалъ бы на вигванью; а
же подъ тотъ часъ до Константинополя
прибыли, справу тую межи Фотіемъ и
Игнатіемъ зъ иншими епископами со-
борне судили и на выгнанье Игнатіево
подписалися. Напрасно теди отступникъ
пащеки на Фотія роздеръ, сполечникомъ
его злости Бардиной удаючи: то на него
зъ Словенского Зонары доводячи, чого
вѣ въ Грецкомъ текстѣ, нн> въ Латін-
скомъ переводѣ не найдовалъ. Мусѣлъ
того Зонару отступникъ якій переводи-
ти, который болшъ фалшовалъ, н»жъ
переводилъ. Зачимъ. што разъ, то въ парентесахъ ово прйкладаетъ: «той то
Зонара мовитъ, который по Словацку
есть переложенъ», якобы тежъ реклъ:
«той то Зонара правитъ, который въ
перекладѣ Словацкомъ есть пофалшо-
ванъ, то иле до скиненья Игнатіева,
иле зась до скиненя Фотіева». Мовитъ далѣй тойже Зонара: «гды
въ день святый до великой церкви Ва¬
силій царъ вшолъ, абы ся безкровной
жертвы причастилъ, отъ Фотія патріар¬
хи не былъ допущенъ, которій его
мужеубійцемъ называлъ. За которое не-
донуіцене розгнѣваный цесаръ синодъ
собралъ и Фотія зъ церкви выгналъ:
якобы блаженый Ігнатій, мимо права,
отъ Барды цесаря зъ столицы архиерей-
ской былъ скиненъ, а онъ за живота
его неслуіпне на той Бозской столицы
седѣлъ. А того претексту заживши^ бла¬
женого Игнатія на столицу привернулъ».
То Зонара. Отколь вѣдати дается, же
по смерти Михаила царя и Барды, гды
Фотій Василія Маведонц царя отъ Таинъ
Пресвятыхъ презъ убійство Михаила
цесаря отдалилъ, царъ, за то розгнѣ¬
ваный, соборъ собралъ и Фотія зъ сто¬
лицы зкинулъ, а Игнатія привернулъ.
Припроваженя бискуповь пословъ ла-
пезскихъ зъ Риму зъ листами и однимъ
словомъ не вспоминаетъ. Што гды бы
было, не занехалъ бы былъ Зонора на-
I писати, якъ и о нихъ, подъ часъ суду
| Игнатіева прибылыхъ. Тойже Зонара пишетъ, ижъ по смерти Игнатія, Фо¬
тія на столицу тойже царь Василій
привернулъ, папежа и листовъ его не
вспоминаючи. А што пишетъ отступникъ, якобы
Іоанъ Осмый, папежъ Римскій, Фотія
на столици Константинополской потвер-
дилъ, плонне пишетъ и свѣдоцствомъ
того жаднымъ не подопретъ. Гдыжъ то
не толко правамъ церковнымъ, але и
самому розѵмови есть противно отъ Библиотека "Руниверс1