Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
725 « ПАЛИНОДІЯ », ООЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1821 ГОДА. 728 слова надаремне ширятъ, которіи жад¬
ной ваги мѣти не могутъ, поневажъ,
чямъ бы ся всперли, не маютъ. Пока-
залемъ то на многихъ мѣстцахъ, за
розними окказіамй, же права того Рим¬
скій епископъ не мѣлъ передъ седми
соборами, не мѣлъ подъ часъ обхоженя
ихъ, абы, по обестью тыхъ седми все¬
ленскихъ соборовъ/зъ посполитой цер¬
ковной ухвалы мѣти ихъ моглъ речъ
естъ вѣрм негоднаа; мѣлъ поменененій
во второмъ артикулѣ сего роздѣлу при-
вилей, але не старшенства, въ которыхъ
поровнаный ему патріархъ Константк-
нополскій, если ся коли до него въ по¬
требахъ своихъ удавалъ, чинилъ то зъ
уфности снолечности въ вѣрѣ, а не зъ
причины преложенства его, ани зъ по¬
винности послушснства якого. Иле теды до нредложенихъ о Игнатіи
и .Фотіи прикладовъ и пословъ папез-
скихъ— басни суть отступиицкіи, а не
повѣсть історицкаа; якъ бовѣмъ безъ
нихъ Игнатій былъ скиненъ, такъ безъ
нихъ и Фотій на столицы былъ поса¬
женый. Зъ которыхъ гды южъ первый
былъ на выгнаню и другій сѣдѣлъ на
столицы, прибыли до Констаптинополя
послы папы Римскаго и до того южъ
ся сталого скиненя Игнатіева и подне-
сеня Фотіева нодписалися, не для того
якобы оный за всказомъ цесарскимъ на
выгнаню, а сей на столици сідѣти не
моглъ, але для ового *), абы презъ под-
писъ до справы той пословъ папезсвихъ
межи тыми двома столицами Римскою
и Константинополского сполечность зо-
ставала, бовѣмъ въ обираню и въ под-
ношеию патріархи Константинополского
нп>гды ііііпа Римскій нс былъ шуканъ,
аіе ведлугь звычаю и правъ столицы
той обиранъ былъ и подношенъ. Спра¬
ва тая, якъ ся точила, такъ отъ
правдивою Зонары (которого отступни-
’) Въ ІІОД.1ИЫННкѣ ошибка: сомого». кове, на Словенскій языкъ переведено-
го, «Кройнвкою Словенскою» называютъ,
и якобы зъ него тую свою фалшивую
повѣсть приводятъ), власне якъ ся въ
1 Грецкомъ и въ Латинскомъ текстѣ най-
! дуетъ, естъ описана: «гды, мовитъ, бла-
I женій Меѳодій, управовавши церковъ,
I лѣтъ чотири до небесного мѣшканя не-
реіполъ, Игнатій инокъ, Ники<|юра це-
сара природный зъ дочки внукъ, по ко-
; торого зъ цесарства выгнаню отъ Лео¬
на стребленъ бывши, лостриглся я
презъ долгій часъ подвигами скитскими
тѣло утружалъ, отъ цесаровой Ѳеодоры,
царствомъ на тотъ часъ справу ючей,
на патріархалную Константинополскую
столицу былъ поднесенъ. Той блаженый
Игнатій Бардѣ кесареви, который 'леону
безъ причины отпустилъ, а зъ невѣст¬
кою своею оібцовати голошенъ былъ, въ
церковъ входити заборонилъ. А онъ зъ
той причины архіереа отъ церкве ото¬
гналъ и многими злыми утрапленого въ
гробъ затворилъ. Потомъ оттоль выве-
деного на островъ Митиленскій заслалъ,
а на его мѣстце поднесеный былъ Фо-
' тій, мужъ пресвѣтлый, первый секре-
таръ и въ мудрости знаменитый’. То
тутъ н ноелрвъ папезскихъ нёмашъ, гды
Игнатій былъ скиненъ и Фотій подне-
. сенъ, нёмашъ и ового, што отступникъ
якобы зъ Кройники правитъ («л хто
можетъ повѣсти, мовитъ Кройника, якъ
рознимъ утрапенемъ Игнатіа мордовалъ
Фотій и Барда >): Фотіа при Бардѣ Зона-
ра не покладаетъ. Въ чомъ або самъ
отступникъ кламаетъ, або сполечне и зъ
Кроникою, поневажъ въ Словенской, зъ
Грецкой преложоной, не можетъ ся няй-
довати иначей, толко такъ, якъ ся най-
дуетъ въ Грецкой и въ Латинской зъ
і тогожъ переведеной. Зачимъ и ѳксаге-
і раціа *) оваа отступніцка'/ ему самому *) На волѣ: «розширене новы». Лат. еха^-
дегаііо. Библиотека "Руниверс1